TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Edirne Temsilciliğinden açıklama “Kazanın takipçisi olacağız”

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Edirne Temsilciliği, Uzunköprü-Halkalı seferini yaparken, 8 Temmuz 2018 tarihinde Tekirdağ’ın Çorlu ilçesi Sarılar Mahallesi’nde raydan çıkarak meydana gelen kaza ile ilgili olarak açıklama yaptı.

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Edirne Temsilciliğinden açıklama “Kazanın takipçisi olacağız”

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Edirne Temsilciliği, Uzunköprü-Halkalı seferini yaparken, 8 Temmuz 2018 tarihinde Tekirdağ’ın Çorlu ilçesi Sarılar Mahallesi’nde raydan çıkarak meydana gelen kaza ile ilgili olarak açıklama yaptı.

Medya Keşan
Medya Keşan
12 Temmuz 2018 Perşembe 22:15
98 Okunma
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Edirne Temsilciliğinden açıklama  “Kazanın takipçisi olacağız”

HABER MERKEZİ

Yapılan açıklamada “TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Edirne Temsilciliği olarak kazanın perde arkasında ki gerçeklerin açığa çıkarılması için her türlü girişimde bulunarak kazanın takipçisi olacağız kamuoyuna saygıyla duyururuz” denildi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Uzunköprü- Halkalı seferini yapan, içinde 362 yolcu ve 6 personel bulunan yolcu treni; 8 Temmuz saat 17.00’de Tekirdağ’ın Çorlu ilçesi Sarılar Mahallesi’nde raydan çıkarak kaza yapmıştır. Öncelikle yaşanan elim kazada yitirdiğimiz 24 vatandaşımızın ailelerine yakınlarına başsağlığı ve sabırlar yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz. 

Basit tedbirlerin alınmamasının çok büyük acıları yaşattığı günleri yaşıyoruz. Karşılaştığımız vahim tablo gösteriyor ki bu bir kaza değil cinayettir. 

24 insanımızı yitirdik. Resmi açıklamalarda kazanın nedeni olarak m2’ye düşen 32 mm yağmur gösterilmektedir. Resmi makamlarca çok açık ve net olarak suçlu bulunmuştur. Suçlu aşırı yağış, yağmur yani doğal afet. Oysa Meteoroloji Mühendisleri Odası açıkladı: "Çorlu Meteoroloji İstasyonunun yağış tekerrür analizlerine göre bölgede meydana gelen yağışlar 7 (yedi ) yılda bir görülmesi mümkün yağışlardır. Bu anlamda yağış yönünden bizleri şaşırtan ve beklenmeyen yağışlar değildir." Bu tespitlerden anlaşılan şudur ki bu kazayı yağışlara bağlamak gerçek nedenini gizlemek, topu taca atmaktır.

Ulaşımgüzergahlarında yol geometrisi ve mühendislik çalışmaları sonucunda gerek demiryolu gerekse karayolu olsun yol boyunca birçok menfez ve benzeri yapıların inşası doğaldır ve zaruridir. Ancak yol güzergahınainşa edilen menfez ve benzeri yapıların kapasite hesaplamaları, 7 yıllık 10 yıllık değil,100 yıl gibi yağışların tekerrür analizlerine göre maksimum riski karşılayacak değerlere göre yapılmalıdır. Tabii ki birde projede öngörülen değerde yüzey sularını taşıyabilmesi için dere yatağı ve en önemlisi menfezlerin dal çalı gibi husubatlardan düzenli temizlenmesi yani rutin bakımının yapılması gereklidir. Kaza yeri fotoğraflarında çalı ve bitkilerden menfez kesiti görülmemektedir. Bu da menfez ve çevresinde dere yatağında temizlik ve bakımın yapılmadığını göstermektedir.

Bir başka konu yine menfez üzerinde rayların bastığı traverslerin beton oluşudur. Bu da bize ahşap traverslerin betonla değiştirildiği yani burada yakın dönemde bir çalışmanın yapıldığı anlaşılmaktadır. Kaza teknik olarak beton traverslerin altındaki dolgunun boşalması sonucunda oluştuğuna göre yakın dönemde yapılan traverslerin değiştirilmesi işleminde alt dolgunun niteliksiz olduğu, dolgu işleminin tekniğine uygun yapılmadığı ihtimalini de gündeme getirmektedir.

Menfez kesiti mi yetersizdir? Yapımı, üst dolgusu mu hatalıdır? Elbette hepsi araştırılıp değerlendirilecektir. Bugüne kadar doğa ve çevre şartları, demiryolun çalışması işetilmesi gibi nedenlerle güzergahlarda raylarda ve demiryolun tüm elemanlarında olabilecek hata ve kusurlar yol bekçileri veya benzeri görevlilerle titizlikle incelenerek görünen kusurların rapor altına alındığı biliniyordu. Şimdi bu uygulamadan vaz mı geçilmiştir, ya da böylesine hassas önemli bir bakım hizmeti için yüksek maliyet gerekçeleriyle tasarrufa mı gidilmiştir? Her ne olursa olsun, dış etkiler çevresel faktörler ne olursa olsun bu kaza olmamalıydı.

SOMA’DA ERMENEK’TE YAŞANAN İŞ CİNAYETLERİNDE OLDUĞU GİBİ ÇORLU TREN FACİASINA DA ÖNGÖRÜLEBİLİR VE ÖNLENEBİLİR NEDENLER YOL AÇMIŞTIR!

Kamucu, toplumcu, insanın ulaşımını temel alan ulaşım politikalarını terk ederek özelleştirmelerle piyasacı, rant ve kar hırsıyla örülen iktidarın yanlış ulaşım politikaları sonucunda bu tür önlenebilir kazaları yaşıyoruz ve bu politikalardan kurtulmadığımız sürece maalesef yaşamaya da devam edeceğiz. 

Demiryolu ulaşımını genelde ekonomik ve güvenli olduğu için tercih eden vatandaşlarımız ne yazık ki bu tercihlerinin kurbanı olmuşlardır. TCDD bu güvenin yeniden tesis edilebilmesi için öncelikle kazanın aydınlanması, nedenlerinin açığa çıkarılması ve sorumluların cezalandırılması için gerekli çalışmaları meslek örgütlerinin de katılımıyla şeffaf tarafsız bir komisyon ile başlatmalıdır. Doğa olayları gerekçe gösterilerek kazanın üstü örtülmemelidir.

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Edirne Temsilciliği olarak kazanın perde arkasında ki gerçeklerin açığa çıkarılması için her türlü girişimde bulunarak kazanın takipçisi olacağımızı kamuoyuna saygıyla duyururuz.”

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol