HABER MERKEZİ

aytancıoğlu, yeni sınav sistemi ile ilgili bir takım sıkıntılarının olduğunu iddia etti.

FEN VE SOSYAL BİLİMLER LİSELERİNE GİRİŞ İÇİN KONTENJAN KOYDULAR

Nitelikli okullardan olan Fen ve Sosyal Bilimler liselerine giriş için kontenjan koydulduğunu ve en büyük sorun bu olduğunu savunan Gaytancıoğlu, “Liselere yerleştirme sisteminde sınavla girilecek 600 nitelikli okul belirlenmiş. Bu 600 okula % 10’luk dilimde yer alan en başarılı 120 bin öğrenci bu okullara yerleştirilecek. 600 nitelikli okul arasında 193 proje okulu var. Bunların da 170 tanesi İmam-Hatip, 12 tanesi de İstanbul Erkek Lisesi, Kabataş Lisesi gibi köklü bir geçmişe sahip okullar. Ayrıca nitelikli okullardan olan Fen ve Sosyal Bilimler liselerine giriş için kontenjan koydular. En büyük sorun bu.

İMAM-HATİP DIŞINDA SEÇENEK BIRAKILMIYOR

Küçük yerleşim birimlerinde sınavda Fen-Sosyal ve Hazırlık sınıfı olan Anadolu Liselerine yerleşemeyenlere imam hatip dışında bir seçenek bırakılmadığını söyleyen Gaytancıoğlu, “Fen ve Sosyal Bilimler liselerinde 5 sınıf sınırlaması var. İmam Hatiplerde bu sınırlama yok, İmam-Hatip’lerde 5’den fazla sınıf açılabiliyor. Bu durumda % 10’luk dilimde 120 bin öğrenci var. Bunların 55 bini Fen-Sosyal ve Hazırlık sınıfı olan Anadolu Liselerine yerleşecek, geriye kalan 65 bin öğrenci ise İmam-Hatip’lere yerleşecek. Bundan dolayı özellikle küçük yerleşim birimlerinde İmam-Hatip dışında seçenek bırakılmıyor. Bu sistemle ilgili başka bir sorun da yılsonunda tek bir sınav yapılmasının seçici okullara girmek isteyen öğrenciler için sınav stresini artırma riski var.”

BAŞARILI EĞİTİMİN ANAHTARI ÖĞRETMEN’DE

Gaytancıoğlu, PISA değerlendirmelerine göre, başarılı eğitimin anahtarı “Öğretmen”de olduğunu söyledi. Gaytancıoğlu, “Bu sorunların temel çözümü, nitelikli eğitim veren ortaöğretim kurumlarının sayısının arttırılması ve okullar arasındaki nitelik farkının azaltılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) değerlendirmelerine göre Türkiye 72 ülke arasında 50.sıradadır. PISA sınavı 3 yılda bir üye olan 72 ülkenin 15 yaşındaki çocukların bilgi düzeyini değerlendiren bir sınavdır. PISA verilerine göre, Dünya’da 2 ülke nitelikli eğitim açısından ön plandadır. Bu ülkeler Çin ve Finlandiya’dır. PISA değerlendirmelerine göre, başarılı eğitimin anahtarı ÖĞRETMEN’de. Buna göre her çocuk öğrenebilir ve öğrencinin öğrenebileceğine güvenmek de gerekir. Bazı öğrenciler daha yetenekli olsa da en iyi eğitim sistemleri öğrencisini başarıya götürenlerle kurulmalıdır. Yani öğretmenler ne kadar iyi ise, sistem de o kadar iyi olur. Önemli olan en yetenekli kişileri öğretmen olmaya çekmek. Öğretmenlik mesleği prestijli meslek olmalıdır. Ayrıca PISA değerlendirmelerine göre en yetenekli öğretmenleri en zor koşuldaki okullara vermek başarı için ana koşullardan biridir. ÇİN bunu çok iyi başarıyor. Dezavantajlı kesimden geliyorsanız hayatınızda tek bir şans var. O da iyi eğitim almak. PISA’ya göre eğitimde temel konu en muhtaç olanın en iyi eğitim alması.” şeklinde konuştu.

ÖĞRETMENE DEĞER VERİLMİYOR

Gaytancıoğlu, açıklamasının sonunda şunları söyledi: “Türkiye’de ise sürekli değişen sistemler geleceğimizi tehdit ediyor. Öğretmene değer verilmiyor. Bu konuda Başöğretmen ATATÜRK, ‘Milli eğitim ışığının memleketin en derin köşelerine kadar ulaşmasına, yayılmasına özellikle dikkat ediyoruz. Yeni nesil, en büyük Cumhuriyetçilik dersini bugünkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır.’ diyerek öğretmenlerin değerini ve önemini daha o yıllarda aslında bütün Dünya’ya göstermiştir.”