BÜLENT SAYLAM

12-15 Eylül 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilen “Bayim Olur musun?” 15. Franchising ve Markalı Bayilik Fuarına, Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası) üyeleri büyük ilgi gösterdi. Geçtiğimiz Pazar günü Keşan TSO’nun organize ettiği fuar gezisine 3 otobüs 120 üye ile katılım göstermesi üzerine fuarı düzenleyen Medya Fors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu Keşan TSO üyelerine katılımdan dolayı teşekkür etti. Kafileye Keşan TSO Yönetim Kurulu üyeleri ile görevli personel de eşlik etti. Fuara ayrıca kendi imkanlarıyla 30’a yakın üye de katılım gösterirken Keşanlı Ali markasının sahibi Keşanlı olan İsmail Fidan’ın fuarda stant açması da fuara katılan Keşan TSO üyelerinin gurur kaynağı oldu.

Sabah erken saatte Keşan’dan hareket eden kafile önce Eminönü’nden rehberler eşliğinde başlayan ve Kabataş’ta sona eren boğaz turunun ardından Zeytinburnu’ndaki 14. Yöresel Günler reyonunu ziyaret etti. Kafile Zeytinburnu’ndan sonra öğlen saatlerinde CNR EXPO İstanbul Fuar Merkezinde gerçekleştirilen “Bayim Olur musun?” 15. Franchising ve Markalı Bayilik Fuarının yapıldığı alana geldi.

KEŞAN’IMIZI ÇOK SEVİYORUZ

Kafileyi Medya Fors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu, karşılarken; bölge olarak en kalabalık Keşan TSO kafilesinin olduğunu söyleyen Aycan Helvacıoğlu, gazetemize yaptığı açıklamada “Biz 15 senedir bu fuarı yapıyoruz. 300 tane yerli yabancı markamız var fuarda. 3 holde 22 bin m2’de yapıyoruz fuarımızı. Dünyada 3. Büyük fuarı, Avrupa ve Orta Doğunun en büyük Bayiim olur musun Franchasing fuarı. Burası aslında tamamen iş geliştirme platformu bizi diğer sektör fuarlarından ayıran en büyük özellik de bu. Burada ürün, hizmet, konsept görebileceğiniz her türkü farklı iş sektöründe farklı iş kolunda farklı iş fikirleri var içeride. Dolasıyla her bir standı gezmelerini öneriyorum girişimcilere. Girişimcilerle markaları buluşturan Türkiye’nin en büyük platformuyuz. Hoş geldiniz ayağınıza sağlık. Sağ olsun Mustafa Helvacıoğlu başkanım gönülden dostuz, gönülden kardeşiz soyadlarımız da aynı. Derler ya uyuşturmadan buluşturmazmış. Biz öyle çok seviyoruz birbirimizi, Keşan’ımızı çok seviyoruz. İnşallah hem buradan hem markalar götürürüz Keşan’a hem de Keşan’dan Trakya’mızdan güzel markaları hem Türkiye’ye hem dünyaya yayabiliriz hep birlikte umudumuz o.” şeklinde konuştu.

Fuar girişinde kafile Medya Fors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu ile hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra fuar alanına geçti.

Fuar alanında Keşanlı Ali markasının sahibi İsmail Fidan’ı ziyaret eden kafile, Fidan’a yapmış olduğu bu girişimcilik faaliyetinden dolayı teşekkür ettikten sonra hayırlı işler diledi. İsmail Fidan da Keşan’dan gelen misafirlere katkı gösterdikleri için teşekkür ederken hasret giderdi.

BU FUARA İLGİ GÖSTEREN BÖLGE SİZSİNİZ

Fuara sonradan katılan Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Helvacıoğlu da Keşanlı Ali markası reyonunu ziyareti sırasında şunları söyledi: Bayiim olur musun? Fuarının 15. Yılındayız Ticaret Odası olarak 6. Kez geliyoruz. Girişimcilerin ve marka sahiplerinin olması gereken bir fuar. Türkiye çapında işini büyütmek isteyenler kurumsal olmak isteyenler, Türkiye ve Dünya çapında markasını tanıtmak isteyenler, ekonomisini geliştirmek isteyenler için isabetli tam bir fuar. Bizim bu yıl çok önemli bir ayrıcalığımız var. Kendi yöremizin evladı Keşanlı Ali isminde şu anda röportajımızı yaptığımız noktada Keşanlı Ali olan markasını Dünya çapında ve ülke çapında duyurmak markalaşmak ve girişimciliğini ortaya koymak üzere stant açmış durumda. Bizim için onur kaynağıdır. Bizim için gurur vesilesidir. Biz bu çalışmanın takipçisi olmalıyız Ticaret ve Sanayi odası olarak her yerde ve her platformda diğer markalarımız gibi anmalıyız, savunmalıyız, büyütmeliyiz ve destek olmalıyız. Çünkü ülke çapında kaç markamız var ki? Biz bunları destek olarak geliştirmeliyiz. Ben İsmail Fidan kardeşime girişimciliğinden ve yaratıcılığından dolayı tebrik ediyorum, takdirle de takip ediyorum, gururla da izliyoruz.” TRAKYA’NIN EN GİRİŞİMCİ BÖLGESİ KEŞAN

Medya Fors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu’nun fuara ilgi gösteren bölge olduğunu hatırlatan Mustafa Helvacıoğlu, “Bugün Aycan Helvacıoğlu’nun bir söylemi oldu: ‘Bu fuara ilgi gösteren bölge sizsiniz’, ‘yoğun ilgi gösteren sizsiniz’ dedi ve tebrik etti. Bu ne anlama geliyor? Burada da mütevazi olmayacağım. Trakya’nın en girişimci bölgesi Keşan. Yenilik arayan, yenileşme arayan kendini yenilemek isteyen her konuda kendini güncelleyen bir bölgeyiz. Ve 50 yaşından yukarı işletmecimiz çok az. Yeni dönem işletmecileri o kadar çoğaldı ki yeni dönem işletmecilerimiz vizyon sahibi, ufuk sahibi hep gezmek istiyorlar. Bugün bakın Pazar 110 kişi kalkıyor ve sabahın uykusunu eksik kalarak İstanbul’da fuar turuna geliyor işine yatırım yapıyor, gücüne yatırım yapıyor, geleceğine yatırım yapıyor. O yüzden ben Keşan’daki girişimcileri tebrik ediyorum. Şu anda Keşanlı Ali firmamızın da daha büyüyerek gelişmesini temenni ediyorum.”

YENİ İŞ ORTAKLARI BULMAK VE MARKA DEĞERİNİ ARTTIRMAK İSE FUARIN ANA TEMASI

Dünyada yeni gelişen iş vizyonlarını da üyeleri ile birlikte takip etme fırsatı yakaladıklarını ifade eden Helvacıoğlu, fuar hakkındaki görüşlerini açıkladı: “Katılımcı markalar, m2 ve ziyaretçi sayısı bazında Avrupa ve Ortadoğu’nun birincisi olma özelliğini taşıyan, franchising alanındaki ilk ve tek fuar olan Bayim Olur Musun Fuarı’nı Keşan, İpsala ve Enez’den katılan girişimci üyelerimiz ve üye firmalarımızın çalışanları ile birlikte ziyaret ettik. İstihdam ve yeni iş alanları oluşturulması anlamında ekonomiye önemli katkılar sağlayarak, katılımcı sayısı ve yarattığı iş hacmi açısından da her geçen yıl önemini arttıran fuarda stantları ziyaret ederek yeni iş fırsatlarını değerlendirip, Dünyada yeni gelişen iş vizyonlarını da üyelerimiz ile birlikte takip etme fırsatı yakaladık. Ulusal ve global ölçekte 300’e yakın marka ve yaklaşık 40 Bin ziyaretçiye ev sahipliği yapan, 46 ülkeden de katılımın olduğu fuarın amacı işletmelerin büyümesi ve zincirleşmesi, yeni iş ortakları bulmak ve marka değerini arttırmak ise fuarın ana teması.”

ALIN TERİ DÖNEMİ BİTTİ

Konuşmasının sonunda Keşan’dan giden beyin göçüne de değinen Helvacıoğlu, bununla ilgili çözüm önerilerinde bulundu. Helvacıoğlu şunları söyledi: “Keşan’da girişimciliğimiz meşhur. Keşan’da önemli bir kaynak var. İnsan kaynakları, girişimcilik kaynağı biz şehrimizi yeniden tasarlarsak iş dünyamızı daha iyi planlarsak çocuklarımız Keşan’a döner. Evlatlarımız okuyorlar, büyüyorlar adam oluyorlar, ülkenin her yerini dünyanın her yerine hizmet veriyorlar. Şu anda 10 bin Keşanlı eğitim almış Türkiye’ye ve dünyaya hizmet ediyor. Biz onların bir kısmını bölgemize çekebiliriz. Bunu sadece TSO olarak değil bütün dinamikler olarak yapabiliriz. Keşan’ın satır eti meşhur, İpsala’nın pirinci meşhur ama en meşhuru Keşan’ın girişimciliği. Keşan bölgesi Trakya Bölgesine rol modeliz üreten aktif bir bölgeyiz. Keşan’ın genç girişimcisinin üzerine güneş batmaz. Bizim sermayemiz akıl ve cesaret. Genç girişimcilere cesaret öneririm. Yenilen olma yenilen. Kendilerini güncelleyenlerse bu ülkede de bu Türkiye’de ekmek var. Yeter ki akıl terini önemsesinler. Alın teri dönemi bitti. Girişimciliğin de mayasında akıl teri var.”

  Fuar alanındaki firmaların gezilmesinden sonra saat 16.00 sırasında kafile Keşan’a hareket etti. Tekirdağ’da bir lokanta yemek molası verildikten sonra Keşan TSO kafilesi akşam saatlerinde Keşan’a dönüş yaptı.

Google Play Store’dan Medya Keşan uygulamasını indirmek için BURAYA TIKLAYINIZ

Apple Store’dan Medya Keşan uygulamasını indirmek için BURAYA TIKLAYINIZ

Facebook sayfamız için BURAYA TIKLAYINIZ

Twitter için BURAYA TIKLAYINIZ

Instagram için BURAYA TIKLAYINIZ

Google plus için BURAYA TIKLAYINIZ

Youtube Kanalımız için BURAYA TIKLAYINIZ