AYŞİN SEÇİL GEZER

Yılmaz, şunları söyledi: “Otomotiv şirketlerinin gelişmiş servis ağlarının olmamasından ötürü kazancı sadece satış adedi üzerinden takip eden otomotiv üreticileri, günümüz şartlarında yaygın bulunan servis ağları sayesinde, yüksek kar marjlarını onarım ve parça temini departmanlarında aramaya başlamışlardır. Tüketiciye büyük kolaylık sağlayan bu sistem beraberinde ciddi mali yükümlülükler getirmektedir. Örnek vermek gerekirse, fabrika bandında araca monte edilen 1 birimlik malzeme, yedek parça rafına geldiğinde 10 birimlik fiyatla karşımıza çıkmaktadır. ilaveten montaj işlemi ile beraber tüketicinin cebinden neredeyse 15 birimlik ücret çıkmaktadır. Mevcut koşullara bakıldığında tüketici ya sıfır km araç alacak yada riske girerek ikinci el araca yönelecek. İşte tam bu noktada oto ekspertiz sistemi tüketicinin imdadına yetişecek bir teknoloji sunmaktadır.”

GÜNÜMÜZ TİCARET ANLAYIŞINDA ÜRÜNÜN FİYATINDAN ÇOK KALİTE ÖNEM ARZ ETMEKTEDİR

Bilgisayar destekli sistemlerden verim alındığını kaydeden M. Emre Yılmaz, “Gelişen teknoloji ile beraber birçok alanda olduğu gibi otomotiv sektöründe de bilgisayar destekli sistemlerden verim alınmaya başladığından beri, sadece üretim aşamasında değil; kurulum, onarım ve arıza tespit alanında da bilgisayar sistemleri kullanıcılara büyük kolaylıklar sunarak, otomotiv sektörünün ayrılmaz birer parçası haline gelmiş bulunmaktadır. Günümüz ticaret anlayışında ürünün fiyatından çok kalite, satış sonrası destek ve hizmet alınan firmanın güvenirliği önem arz etmektedir. Mevcut koşullar göz önünde bulundurulduğunda ikinci el oto pazarında ki güven sorununu ortadan kaldırmayı hedefleyen bilgisayar ve makine destekli oto ekspertiz sisteminin güven vaat eden bir sektör haline geldiği ve ikinci el araç almadan önce tüketicilerin mevduatlarını riske atmamak için mutlaka uğrayacakları bir nokta olduğu görülmektedir.” şeklinde konuştu.

DÜRÜST SATICILIK ANLAYIŞI KAPSAMINDA DETAYLI BİR REVİZYONA GİDİLMİŞTİR

Yeni yasal düzenleme ile ilgili de bilgiler veren Yılmaz, açıklamasını şu şekilde sonlandırdı: “Bu artıları göz önünde bulunduran bakanlık yetkilileri, yeni bir yasal düzenlemeyle, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretine ilişkin usul ve esasları yeniden revize ederek 13 Şubat 2018 tarihinde resmi gazetede düzenlemenin son halini yayınlamış bulunmaktadır. Şekillenen düzenlemede satıcılarda aranan şartlar tekrar düzenlenmiş olup, dürüst satıcılık anlayışı kapsamında detaylı bir revizyona gidilmiştir. Satıcılarda oda kaydı, yetki belgesi, en az lise mezunu olma şartı, temiz sicil kaydı şartı zorunlu hale gelmiştir. Ayrıca satılacak olan ikinci el oto'nun, içeriğinde; aracı tanıtıcı bilgiler ve ekspertiz raporunun yer aldığı, | | | | teslim belgesi hazırlanacaktır. Ekspertiz raporunda aracın arıza ve hasar durumu, kilometre bilgileri, motor performans verileri, yürüyen aksamın genel veya detaylı durumu gibi bilgilere yer verilecektir. Sekiz yaş veya yüz altmış bin kilometrenin üzerindeki ikinci el motorlu kara taşıtlar' için ekspertiz raporu alınması zorunlu olmayacak. Ekspertiz raporu, Türk Standartları Enstitüsü tarafından belirlenen standarda göre verilen TSE hizmet yeterlilik belgesi bulunan işletmeler tarafından düzenlenecektir. Bakanlık yaptığı yeni düzenlemeyle sadece TSE onaylı ekspertiz merkezleri tarafından verilen raporu dikkate alacaktır. Bu bağlamda yeni düzenleme hem oto galerilerini hem de ekspertiz istasyonlarını TSE kapsamında bir kalite standardına ulaştırmayı hedefleyerek tüketicilerin mevduatlarını doğru değerlendirmeleri konusunda önemli bir adım atmıştır.”