51’inci Kütüphane Haftası nedeniyle, dün Keşan İlçe Halk Kütüphanesi’nde de etkinlik düzenlendi.

Ana teması Çanakkale Savaşları’nın 100’üncü yılı olması nedeniyle “Kültürlerarası Diyalog ve Kütüphaneler” olarak belirlendiği Kütüphane Haftası programı, saat 10.00’da, Safiye Erol Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Yardımcısı Serkan Salmaz sunumunda başladı. Programa, Keşan Kaymakamı Bekir Dınkırcı, Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürü İlker Erarslan, Keşan İlçe Halk Kütüphanesi Müdürü Bülend Dizdaroğlu, okul müdürleri, eğitimciler öğrenciler ile veliler katıldı.

Açılış konuşmasını yapan Bülend Dizdaroğlu, tüm katılımcılara “Hoş geldiniz” diyerek, “Bilindiği gibi Kütüphane Haftası’nın amacı topluma kütüphanelerin önemini anlatmak, önemini vurgulamak. Kitabın, okumanın yararlarından bahsetmek ve daha çok kitap okuyan bir toplum olması için çaba sarf etmek. Bu itibarla da her yıl Kütüphane Haftası’nda çeşitli etkinliklerle bunu yaygınlaştırmaya çalışıyoruz. 2014 yılı içerisinde istatistiki verilerimize göre kütüphanedeki mevcut kitap sayımız 40 bini aştı. Kütüphanemizden yıl içerisinde yararlananların sayısı da 70 bin 656’ya ulaştı. Bu sayının yanı sıra ayrıca internetten yararlananların sayısı da 14 bin 238’i buldu. Kütüphanemize 2014 yılı içerisinde 3 bin 177 üye kayıt oldu. Bunların kütüphaneden ödünç aldığı kitap sayısı da 39 bin 975. Her geçen yıl artan bir sayıda kütüphanemizden yararlananların sayısında ciddi artışlar gözlenmektedir. Bu yılda sayın kaymakamımızın talimatı ve önerileriyle özellikle okuma alışkanlığının küçük yaşta kazanılacağı düşüncesini dikkate alarak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’müzle ortaklaşa ilçemizdeki anaokulu öğrencilerinin kütüphaneyle buluşmasını sağladık. Şu ana kadar 14 okulumuzdan öğrenciler kütüphaneye geldi. Özellikle anne ve babalarıyla birlikte geldiler. Kütüphanemizi tanıma fırsatı buldular. Bir taraftan ailelere, çocuklarına okuma alışkanlığı kazandırmaları konusunda rehberlik bilgileri sunmaya çalıştık. Yine İlçe Milli Eğitim Müdürümüzün düşünceleri ve destekleriyle, bunu ana sınıflarında bırakmayarak, projeye ilkokul öğrencilerini de kattık. Haftanın bir günü ilkokul öğrencileri buraya gelerek, bilgileniyor. İnanıyorum ki 2015 yılında kütüphanemizden yararlananların ve üye olanların sayısı artacaktır. Birleşmiş Milletler İnsani Raporu’nda maalesef bizler için üzücü olan bir sonuç var. Dünyada kitap okuma oranı Malezya, Libya, Ermenistan gibi ülkelerinde yer aldığı 173 ülke içerisinde Türkiye maalesef 86’ncı durumda. O nedenle hepimizin el birliğiyle toplumda daha çok kitap okunmasını sağlayacak, özellikle bunu çocuklarımıza kazandırabilmek için el birliğiyle çalışmamız lazım.” dedi. 

DINKIRCI: ORANI ARTTIRMAK ZORUNDAYIZ

Daha sonra kürsüye gelen Keşan Kaymakamı Bekir Dınkırcı ise temel önceliğin kitap okuma alışkanlığı kazanmak olduğunu dile getirerek, şunları söyledi: “Bu bağlamda da yıl içerisinde kütüphaneden en çok faydalanan öğrencilerimizi, vatandaşlarımızı bu vesileyle ödüllendirip toplumda örnek göstermek istedik. Benim istirhamım şu, zaman zaman sınavlara giriyoruz. Bu sınavlarda bana geri dönüşlerdeki temel sorun sürenin yetip-yetmemesi. Bu konu kitap okumaktan başlıyor. İlk olarak madem özneye insanı alıyorsak, öğrencileri alıyorsak bu öğrencilerimizi özellikle kitap okuma alışkanlıklarını nasıl arttırabiliriz, yetmiyor hızlı okuma teknikleri bakımından nasıl geliştirebiliriz? İkisini beraber değerlendirirsek, bu sınavlardaki başarıyı da arttırıyoruz. Algılama ve anlama yeteneğini geliştirmek istiyorsak bu oranı arttırmak zorundayız.”

İNSAN BEYNİNİN % 70’İ 0-6 YAŞ ARASINDA GELİŞİYOR

Yeni nesilde kitap okumaya karşı ilgi ve alaka olduğunu kaydeden Dınkırcı, “Bu bizim için çok önemli. Benim istirhamım şu, insan beyninin % 70’i 0-6 yaş arasında geliştiğine göre oraya müdahil olmak zorundasınız. Bilim adamı da yetiştireceksiniz, esnafta yetiştireceksiniz, sanatçıda, sporcuda yetiştireceksiniz. Dahası toplumun ihtiyaç duyduğu her alandaki tüm katmanlara hizmet eden insanı yetiştirmek istiyorsanız oraya bilimsel müdahale edeceksiniz. Bu müdahalenin ilk adımı da kitap okumaktır. Bu alanda ilçe milli eğitim ve kütüphane müdürlüğümüzün ortak bir çalışması oldu. Ben buna destek veren herkese teşekkür ediyorum. Bu süreç okul öncesi eğitimle başladı, ilkokulla, talebe göre de ortaokul ve liseyle de devam edecektir. Ben kitap okuyan bir idari amirim. Müdürlerime de kitap okumalarımı söylüyorum. Elbette bilgi ve bilişimin çok farklı alınabildiği bir dünyada yinede hiçbirşey kitap okumanın yerini tutmuyor.” diye konuştu. 

ÇALIŞMALARIMIZI ARTAN ORANLI OLARAK İLERLETMELİYİZ

“Söyleyenler yerine örnek ve önder olmalıyız” diyen Bekir Dınkırcı, şöyle konuştu: “Biz çocuklarımıza ne söylersek söyleyelim, evde anne ve baba kitap okuyorsa, çocuk da okuyor. Eğer öğretmen kitap okuyorsa öğrenci de okuyor. Bunu severek yapacağınıza inanıyorum.