EPDK, TREDAŞ'ın uygulamasının yanlış olduğunu bildirdi

BU DURUMA TEPKİ GÖSTERMİŞTİM

EPDK, TREDAŞ'ın uygulamasının yanlış olduğunu bildirdi

BU DURUMA TEPKİ GÖSTERMİŞTİM

11 Nisan 2014 Cuma 10:06
686 Okunma
EPDK, TREDAŞ'ın uygulamasının yanlış olduğunu bildirdi
 Cavit Deniz: “TREDAŞ, ‘sözleşme yenilemesi’ adı altında topladığı paraları iade etmeli!”

Gazetemiz yazarlarından emekli öğretmen Cavit Deniz, dün yaptığı açıklamada, TREDAŞ’ın 2013 yılı içinde Keşan’da yürüttüğü “sözleşme yenileme” çalışması sırasında vatandaşlardan tahsil ettiği 85 liranın haksız bir şekilde tahsil edildiğinin ortaya çıktığını belirterek, bu paraların vatandaşlara geri ödenmesi gerektiğini söyledi.

BU DURUMA TEPKİ GÖSTERMİŞTİM

Konuyla ilgili olarak 8 Ekim 2013 tarihinde yerel basına bir açıklama yaptığını ve TREDAŞ’ın  ilk sözleşmeyi yaptığı abonesinin ölümü halinde bu sözleşmenin sona ermediğine ve aynı hakların yasal mirasçılar için de geçerli  olması gerektiğine dikkat çektiğini hatırlatan Deniz, “Ancak TREDAŞ’ın Keşan’daki yetkilileri bu uyarıları dikkate almadı ve vefat eden abonelerinin sözleşmelerini yenilerken yaklaşık 85’er lira para aldı. Ben o zaman bu duruma tepki göstermiş ve yerel basında yer alan açıklamamda ‘Bu yöntemle Azrail’in eliyle para kazılmaktadır’ demiştim. Aynı zamanda CHP’nin Edirne Milletvekillerine de seslenmiş, bu konuyu Meclis gündemine taşımalarını istemiştim. Ancak bu konu vekillerimizin gündemine her nedense gelmedi.” dedi.

PEŞİNİ BIRAKMADIM

Sözlerini, yerel basına yaptığı bu açıklamayla yetinmeyip vatandaşın sorununu takip etmeye devam ettiğini ifade ederek sürdüren Deniz, bu amaçla 7 Ekim 2013 tarihinde Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK)’na Keşan’daki bu haksız uygulamanın kaldırılması için bir dilekçe ile başvurduğunu da söyledi. Dilekçesine tam 6 ay sonra EPDK Elektrik Piyasası Daire Başkanlığı’ndan bir cevap geldiğini ve yapılanın yanlış olduğunun bildirildiğini belirten Deniz, sözlerine şöyle devam etti. “Gönderdiğim dilekçeye tam 6 ay sonra cevap geldi. Gelen bu cevapta TREDAŞ’ın bu uygulamasının yanlış olduğu, veraset yoluyla yapılan abonelik güncellemelerinde ücret alınamayacağı belirtiliyor. Ancak Keşan’da birçok vatandaşımız bu parayı ödedi ve bu yolla haksız bir kazanç elde edildi.”

DEĞİRMENDERELİ BAKANDAN ÖĞRENSİN

Açıklamasına isim vererek özellikle CHP Edirne Milletvekili Kemal Değirmendereli’ye seslenmek istediğini belirterek devam eden Deniz, şöyle konuştu. “Sayın vekilim sizden TREDAŞ’ın Keşan’da kaç aboneden kaç para aldığını Enerji Bakanı’na vereceğiniz bir soru önergesi ile sormanızı istiyorum.” dedi.

VATANDAŞLAR TÜKETİCİ HAKLARI MASASI’NA BAŞVURABİLİR

Deniz, açıklamasının sonunda, Keşan’da bu şekilde TREDAŞ’a para ödeyen vatandaşların haklarını Kaymakamlıkta bulunan Tüketici Hakları Masası’nda arayabileceklerini de kaydederek, “Vatandaş bireysel olarak haklarını aramalı, kurumlar da şapla şekeri, sapla samanı ayıracak insanlar olduğunu görmeli ve bilmeli.” diye konuştu.

Son Güncelleme: 11.04.2014 10:08
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol