Gaytancıoğlu: “Eğitimde ciddi bir dinselleşme ve imam hatipleşme görüyoruz”

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Edirne Milletvekili Genel Başkan Başdanışmanı Okan Gaytancıoğlu, geçtiğimiz Pazar günü Eğitim-İş Sendikasının Keşan şubesini ziyaret etti.

Gaytancıoğlu: “Eğitimde ciddi bir dinselleşme ve imam hatipleşme görüyoruz”

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Edirne Milletvekili Genel Başkan Başdanışmanı Okan Gaytancıoğlu, geçtiğimiz Pazar günü Eğitim-İş Sendikasının Keşan şubesini ziyaret etti.

Medya Keşan
Medya Keşan
26 Eylül 2017 Salı 00:26
245 Okunma
Gaytancıoğlu: “Eğitimde ciddi bir dinselleşme ve imam hatipleşme görüyoruz”

GİZEM GÖRÜR

2017-2018 Eğitim-Öğretim yılının başarılı geçmesi dileklerinde bulunan Gaytancıoğlu, hükümetin eğitim sisteminde yaptığı değişiklikleri de eleştirdi. Eğitim ve Bilim İş Görenleri Sendikası (Eğitim-İş) Keşan Temsilcilik Başkanı Erol Yazla da eğitim sistemi ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
KENDİNİ CUMHURİYETİN TEMEL DEĞERLERİNİ YIKMAYA ADAMIŞ BİR İKTİDAR VAR

Açıklamasına Eğitim-İş’li olduğunu fakat milletvekilliği görevi nedeniyle üye olmadığını hatırlatarak başlayan Gaytancıoğlu, şunları söyledi: “Öncelikle ben bir Eğitim-İş’liyim. Şimdi milletvekilliği yaptığım için üyesi değilim fakat bu camiadan kopmadım. Eğitim Öğretim yılının başlaması sebebi ile önce Edirne şimdi de Keşan Eğitim-İş camiasını ziyaret ediyorum. Kendilerine iyi bir yıl diliyorum öncelikle. Tabi ki de eleştiri yapmadan da olmaz. Hocalarımız bu dönemde ciddi bir uğraşı veriyorlar. Çünkü kendini Cumhuriyetin temel değerlerini yıkmaya adamış bir iktidar var. Bu şekilde söylemek sert bir eleştiri olabilir belki ama yapılan uygulamalar bunu gösteriyor maalesef. Bunun birçok kanıtı var.”

EĞİTİMDE CİDDİ BİR DİNSELLEŞME VE İMAM HATİPLEŞME GÖRÜYORUZ

Eğitimde ciddi bir dinselleşme ve imam hatipleşme olduğunu ifade eden Gaytancıoğlu, “Örneğin 4+4+4 eğitim sistemini getirirken hiçbir uzmana danışılmadan, kurul toplanmadan ve bu teklifi veren milletvekillerinin hiçbir şekilde eğitimle bir ilgisi yokken bu teklif kabul edildi. Cumhuriyetin temel değerlerinden biri olan andımız kaldırıldı. ‘Türk’üm doğruyum çalışkanım’ demek kötü bir şey mi? Bunun sonrasında Arapça dersleri, Osmanlıca dersleri söz konusu oldu. Baştan seçmeli dendi, sonra zorunlu hale getirildi. Eğitimde ciddi bir imam hatipleşme söz konusu. Eğitimde ciddi bir dinselleşme ve imam hatipleşme görüyoruz. Bizler imam hatip okullarına karşı bir parti değiliz. İmam hatip liselerini bizler kurdurttuk. Amacımız da nitelikli din görevlileri yetiştirmektir. Ancak iktidarın amacı başka. İktidar, meslek liselerine özendirmedi. Meslek liselerimiz Türkiye’nin ara eleman ihtiyacını karşılamalı, teknoloji ile barışmasını sağlamalı.” şeklinde konuştu.

YÜZLERCE ÖĞRENCİ MAĞDUR EDİLİYOR

TEOG’un kaldırılması ile ilgili de değerlendirmelerde bulunan Gaytancıoğlu, şunları söyledi: “Bundan 15 gün önce milli eğitim müdürleri İstanbul’da toplantı yapıyor, TEOG’un güzel bir sınav sisteminin güzelliği anlatılıyor. Ama bir kişi çıkıp ‘bu kalkmalı’ diyor. Bu kişi ne bir eğitimci, ne eğitim uzmanı, ne bir pedegog ne de konu ile ilgili bir eğitimi var. O olmaz dediği için sistem karman çorman ediliyor. Yüzlerce bu sınava hazırlanan öğrenci mağdur ediliyor. Oysaki öğrenci bu sınav için emek sarf etmiş, vakit harcamış. Biz Cumhuriyet Halk Partisi olarak eğitime önem veriyoruz. Eğitim bilimsel olmalı, laik olmalı ve adaletli olmalı. Atatürk özellikle eğitime ve öğretmenlere çok önem vermiş. Fakat günümüzde atanamayan atama bekleyen yüz binlerce öğretmenimiz var. Öğretmenlerimiz okulları ve öğrencileri ile bir türlü buluşamıyor. Öğretmenlerimizin aldığı diplomalar yeterli görünmüyor, tekrar sınava zorlanıyorlar, bir de sözlü sınava alınıyorlar. Üstelik bu sözlü sınavda sorulan sorular olayın kendisinden de acı. Bir matematik öğretmenine ‘gezi olaylarına katıldınız mı? Hangi partilisiniz?’ gibi olmaması gereken sorular soruluyor.”

BİZLER İKTİDARI SÜREKLİ UYARDIK

Müfredattaki değişikliklerin kimler tarafından yapıldığını merak ettiklerini ifade eden Gaytancıoğlu, şeklinde konuştu: “Bizler iktidarı sürekli uyardık. ‘Geleceğimiz ile oynamayın’ dedik. Çünkü bu çocuklar bizim geleceğimiz. Ama onlar tam tersini yaptılar. 1,5 ve 9. Sınıflarda ciddi müfredat değişiklikleri yaptılar. Ders materyalleri ile ilgili değişiklikler oldu. Kitaplar geçen sene geç dağıtıldı. Bunun sebebi iktidarın yıllardır birlikte hareket ettiği bir tarikatın ders kitaplarının basımında ve yazımında görev almasıydı. Çocuklarımıza kimler ne öğretiyor? Bu müfredat hazırlanırken de sözüm ona yüz bin tane eğitimciden bilgi alınmış. Bunlar kimdir biz merak ediyoruz. Yüz bini değil de on tanesini sayarlarsa biz çok memnun olacağız. Müfredata getirilen cihat kavramları, Atatürk’ün ders kitaplarından silinmek istenmesi, Kurtuluş Savaşı’nın neredeyse hiç olmamış gibi yansıtılmaya çalışılması bizim eğitim camiamızı son derece üzmektedir. Cumhuriyetimizin yılmaz bekçileri öğretmenlerimiz, bu müfredatı tabi ki de dikkate alacaklar ama evlerinde de ders dışı zamanlarda da öğrencilere her zaman Cumhuriyetin temel değerlerini ve Atatürk’ü anlatacaklar. Bu bir vatan borcudur. Ben bugün çok sevdiğim bu camiada bulunmaktan mutluyum. Onlarla beraber olduğum için mutluyum. Beraber bilgi alışverişinde bulunacağız, tartışacağız.”

NORM KADRO GÜNCELLEMELERİ HALA YERİNE OTURAMADI

Gaytancıoğlu’ndan sonra söz alan Eğitim ve Bilim İş Görenleri Sendikası (Eğitim-İş) Keşan Temsilcilik Başkanı Erol Yazla, ise şunları söyledi: “Öncelikle Sayın Gaytancıoğlu’na ziyareti için teşekkür ederiz. Bir önceliğimiz daha var. Meriç’in Küplü Beldesinde sözleşmeli er olarak görev yapan Sercan Fidan kardeşimiz şehit olmuştur. Kendisine Allah’tan rahmet, bölgemize ve yakınlarına ise başsağlığı diliyorum. Sayın vekilimiz de şehidimizin cenazesinden geliyor. 4+4+4 eğitim sisteminin yarattığı sıkıntılar hala devam ediyor. Bölgemizde ve ülkemizde hala ilköğretim ve ortaöğretimlerde norm kadro güncellemeleri hala yerine oturamadı. 470 bin kadar atama bekleyen öğretmen varken, sözleşmeli öğretmen alımları yapılıyor. Bu sözleşmeli ve ücretli öğretmenler de iktidara yakınlıklarına göre atanıyor. İlçemizdeki eğitim-öğretim sorunlarına gelirsek, yanlış dağılım ve plansızlık söz konusu. Meslek ve Anadolu liseleri çok dağınık. Defalardır dile getiriyoruz. İlçemizin merkezinde bir ilkokul yok maalesef. Zamanın yetkilileri 4+4+4 sistemi başlarken, ‘okullar yürüyüş mesafesi olacak’ demişti. Çözüm bekleyen sorunlar var. Bakanlık maalesef Feride ve Mehmet Çuhacı Lisesi’ni İlçenin, ilin ve valiliğin onayı ve talebi olmasına rağmen eski ticaret okuluna taşımadı. Artık burada ne gözetiliyor bilmiyoruz. Oysa orada çok iyi bir ortaokul yaratılabilirdi.”

HER ZAMAN ATATÜRK’Ü VE CUMHURİYETİMİZİ ANLATMAYA DEVAM EDECEĞİZ

Yazla, açıklamasını şöyle tamamladı: “Sınav sistemine gelince, TEOG kaldırıldı ama bizim sistemimizde sınavsız bir geçiş mümkün değildir. Sınava dayalı bir eğitim sistemimiz var. Yerine mutlaka yeni bir sınav konulacaktır. Bu yeni düzenleme kime göre ve nasıl olacak ilerleyen günlerde göreceğiz. Sayın Gaytancıoğlu’nun dediği gibi biz Eğitim-İş camiası olarak çağdaş, demokratik ve laik öğretmenleriz. Tabi ki müfredata uyacağız. Çünkü bizler uygulayıcıyız. Ama Eğitim-İş’li öğretmenler olarak her zaman Atatürk’ü ve Cumhuriyetimizi anlatmaya devam edeceğiz.”

Google Play Store’dan Medya Keşan uygulamasını indirmek için BURAYA TIKLAYINIZ

Apple Store’dan Medya Keşan uygulamasını indirmek için BURAYA TIKLAYINIZ

Facebook sayfamız için BURAYA TIKLAYINIZ

Twitter için BURAYA TIKLAYINIZ

Instagram için BURAYA TIKLAYINIZ

Google plus için BURAYA TIKLAYINIZ

Youtube Kanalımız için BURAYA TIKLAYINIZ

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol