GİZEM GÖRÜR

Helvacıoğlu, Çeribaşı Köyü’ndeki kiraz üretimiyle ilgili de değerlendirmelerde bulundu.

Hafta sonu Enez’i ziyaret ederek, liman ve bölgeyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Helvacıoğlu, şunları söyledi: “Enez Limanı, 1995 yılından bu yana atıl durumda ve yaklaşık 200 tane balıkçı tekneleri ve özel tekneler barınıyor. Enez, Türkiye’nin en uç noktalarından biridir. Enez ilçemizde, kış mevsiminde nüfusu 3 Bin iken, yaz döneminde bu rakam 100 Binleri bulmaktadır. Ayrıca, Enezin 10 bin tane yazlık evi bulunmaktadır.”

ENEZ’DE BİR YAT LİMANI OLABİLİR Mİ?

Enez Limanı’nın, Arap işadamları tarafından yat limanı yapılacağı yönündeki söylemlerle ilgili değerlendirmelerde bulunan Mustafa Helvacıoğlu, “Arap işadamlarının yat limanı yapacağı yönündeki söylemler gündeme bomba gibi düştü. Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkanı olarak, böyle bir durumun bölgeye artıları ve eksilerini değerlendirme adına, Enez Limanı’nda bir ziyarette bulunuyorum. Enez Limanı, yat limanı olmalı yönündeki öngörüsünü uzun yıllardır, Keşan TSO olarak, planlarımız içerisinde olduğunu dile getirmek isterim. Yat limanı yapılırken, kaş yapayım derken, göz çıkartılmaması lazım. Çünkü yaklaşık 200 tane balıkçılar için de çözüm üretilmesi gerekiyor. Bu çerçevede, Sultaniçe’deki barınağın çözüm olarak, düşünülüp-düşünülmeyeceği konusu tartışılabilir. Ama ATÖ (ARAP Turizm Örgütü) Başkanı’nın, Edirne Valisi’nin misafiri olarak gelmesinden sonra, Enez’de bir yat limanı olabilir mi yönündeki düşünceler, olmuş gibi basına yansıdı. Dolayısıyla, Enezlilerde bir kaygıya neden oldu. Doğada bir katliam mı olacak, Enez eski güzelliğini kaybedecek mi ve balıkçı teknesi sahiplerinde ekmeklerinden mi olacak yönünde birçok kaygı oluştu. Ancak ATÖ Başkanı, Edirne’ye gelerek, sadece araştırma yapıyor. Yat limanı yapılacak diye bir kesinlik söz konusu değildir.” dedi.

SAROS, DÜNYANIN İKİNCİ TEMİZ DENİZİ OLMAKTAN ÇIKAR

Açıklamasına, “Yat limanı olacağı yönünde bir çalışma yapılması durumunda, bizimle ve Edirne Valiliği ile bu konu paylaşılacaktır.” diyerek, devam eden Helvacıoğlu, şunları söyledi: “Yat limanı yapılacağı yönünde bir karar alınmasının ardından nasıl olacağı konusunda bizler de dersimize çalışacağız. Yat başka bir değişle marina tipi bir sektörün olması bölgenin ekonomik anlamda canlanmasına neden olacaktır. Bu yönde planlamalar yapılırken, bölgenin kaygılarının da giderilmesi gerekiyor. Yat limanı yapıldığında, yabancı ve yerli olmak üzere birçok yat hem yaz hem de kış mevsiminde olacaktır. Yatların gelmesiyle birlikte büyük bir yoğunluk yaşanacaktır. Çünkü sadece 1 yatta en az 12 kişi çalışıyor. Bölgede 300-400 tane yat konuşlandığı düşünüldüğünde, istihdam ve ekonomik anlamında ciddi bir rakam karşımıza çıkıyor. Yat limanın olmasının yanı sıra, Bozcaada, Gökçeada, Dedeağaç gibi birçok yere turların yapıldığı düşünüldüğünde, Enez’in geleceğinde önemli bir gelişmenin olacağını düşünüyorum. Turizm gelişecekse, planlı şekilde gelişmelidir. Saros’un emarını iyi çekerek, bölgeye yatırımlara davet etmeliyiz. Aksi takdirde Saros, dünyanın ikinci temiz denizi olmaktan çıkar, buralar ciddi bir kirliliğe neden olur. Buna izin verilmeyeceğini herkes bilmelidir.”

KÖRFEZDE, KARIŞIK YAPILAŞMA, İMAR, ULAŞIM, ALT YAPI GİBİ SIKINTILAR VAR

Saros’ta yaşanan sorunlara da dikkat çeken Mustafa Helvacıoğlu, şöyle konuştu: “Bölgede, yapılaşma anlamında, kaos yaşanıyor. Alt yapı anlamında ciddi sıkıntıların olduğunu görmekteyiz. Ayrıca, 1/25 binlik planların halen çıkmadığını görmekteyiz. 70 kilometrelik olan ve cennet denilen bu körfezde, karışık yapılaşma, imar, ulaşım, alt yapı gibi sıkıntılar var. Yat limanı geldiğinde mevcut sorunların daha da, büyüyeceğini düşünüyorum. Bundan ötürü de, öncelikle Saros’ta bir alt yapı oluşturulmalı ki, yat limanını da, düşünelim. Kısacası, devletimiz, hükümetimiz ve siyasilerimiz, sivil toplum kuruluşlarıyla el ele verip, Enez’in, geleceğin en önemli tatil merkezlerinden biri olması için çalışmalıyız. Bölgede eksikliklerin giderilmesi anlamında iyi bir çalışma yapılırsa, Saros dünyanın en önemli yerlerinden biri haline gelecektir.”

ÇERİBAŞI KİRAZI MARKA OLMA YOLUNDA HIZLA İLERLİYOR

Helvacıoğlu, Enez Limanı’nda yaptığı incelemelerden sonra Çeribaşı Köyü’ne geçerek, kiraz ekim alanlarında üreticilerle ve çalışanlarla bir araya geldi. Keşan TSO tarafından coğrafi işaret süreci başlatılan ve markalaşma çalışmaları devam eden Enez Çeribaşı Kirazı marka olma yolunda hızla ilerliyor. Enez’e bağlı Çeribaşı Köyü’nde kiraz ekim alanları bu yıl yaklaşık 500 dönüme ulaştı. Mustafa Helvacıoğlu, önceki gün, Enez Çeribaşı Köyü’ndeki kiraz bahçelerini ve üreticileri ziyaret ederek, hasadın ilk günleri vesilesiyle hayırlı olsun dileklerinde bulundu. Üreticiler tarafından karşılanan Helvacıoğlu, Çeribaşı Köyü’nde kiraz üretimi ile ilgili gelişmeler hakkında bilgi aldı.

Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Mustafa Helvacıoğlu, Çeribaşı Kirazı’nın marka olma yolunda hızla ilerlediğini belirterek şunları söyledi: “Meyvecilikte ve özellikle kirazda Trakya’ya örnek olma yolunda ilerleyen Çeribaşı’nın ülke ve bölge ekonomisine katkısı gurur verici. Bugün Çeribaşı Köyü’nde hasadın ilk günü, bu önemli günlerinde üreticilerimizin yanında olarak onlara hayırlı ve bereketli hasatlar temennisinde bulunduk. Avrupa’nın tüm ülkelerine buradan kiraz ihraç ediliyor. Çeribaşılıların potansiyeli ve sektöre ilgisi her geçen gün artıyor. Buna bağlı olarak ekim alanları da hızla büyüyor. Aldığımız bilgilere göre bu yıl ekim alanları Çeribaşı başta olmak üzere 5 köyde 500 dönüme ulaşmış, 25 Bin dikili meyve ağacı ile bu alanlarda yüzlerce kişi çalışıyor, bu nedenle sektörün istihdama sağladığı katkı da mutluluk verici. Her geçen yıl kalitesini arttıran Çeribaşı Kiraz’ı markalaştırmak ve geleceğe miras bırakmak amacıyla çalışmalarımız sürüyor.”

Helvacıoğlu, konuşmalarının ardından üreticiler ile görüşerek Çeribaşı Kirazı’nın üretim aşaması ve ihracat konularında bilgi aldı.