** Yolun kapatılmasına karşın Enez Kavşağı’nda yeterli yönlendirme yapılmaması nedeniyle dün, Enez yönüne giden bütün sürücüler çalışma noktasına kadar gelip, geri dönmek zorunda kaldı.

** Keşan-Kılıçköy arasındaki 5 kilometrelik bölüm için ‘yol kapatma kararı’ olmadığı iddia edilirken, Kılıçköy-Büyükdoğanca arasındaki yolun alternatif yol olarak kullanılabilirliği konusunda Edirne eski Valisi Hasan Duruer’in imzası bulunan bir karar olduğu öğrenildi.
     
      Keşan-Enez karayolunun yol genişletme çalışması kapsamında kapatılan Keşan-Kılıçköy arasındaki 5 kilometrelik bölümü için ‘yol kapatma kararı’ olmadığı iddia edildi. Çalışma nedeniyle sadece Edirne eski Valisi Hasan Duruer’in imzası olan, “Karayolu’ndaki çalışma nedeniyle Kılıçköy- Büyükdoğanca arasındaki yolun alternatif yol olarak kullanılabilir” oluru verildiği öğrenildi.

17 Haziran 2014 Salı günü öğle saatlerinde kapatılan Keşan-Kılıçköy arasında yolda, Keşan-Enez karayolunun başlangıcındaki Mezarlık, TMO, Kapalı Yüzme Havuzu ve özel işletmelere, yüzme havuzuna kadarki kesimde ise şu anda kontrollü olarak geçiş veriliyor.

Dün yerinde izlediğimiz yol çalışmalarında, Enez yönüne gitmek isteyen pek çok sürücü ise Enez Kavşağı’ndaki yönlendirmenin sağlıklı yapılmaması nedeniyle çalışmanın başlangıç noktasına kadar gelip, uyarılmaları sonucu geri döndü. Birçok sürücü ise bu duruma isyan etti.


TATİLCİ GÜRDÖL: “AKP HÜKÜMETİ, KEŞAN’I ALAMADI DİYE Mİ CEZALANDIRIYOR?”

İstanbul’dan gelip Enez Sahili’ne gittiğini belirten sürücü İskender Gürdöl ise, “Yolun kapanması diye bir şey söz konusu olabilir mi? İstanbul’da ne duble yol çalışmaları yapıldı, 10 metre yol bile trafiğe kapatılmadı. Türkiye’nin hiçbir yerinde böyle bir uygulama görülmedi, görülemez. AKP Hükümeti, Keşan’ı alamadı diye mi cezalandırıyor? Sadece Keşan’ı değil, tüm bölge cezalandırılıyor. Bu mevsimde bu yolun kapanması demek, turizmi bitirmek demektir. Kavşak’ta doğru düzgün yönlendirme levhası da yok. Olsa bu yola girmezdik. Zaten bir daha da gelmeyiz. Bu yol çekilir mi? Keşan-Erikli yolu zaten mevcut trafiği kaldıramıyor. Saatlerce kuyrukta mı bekleyeceğiz” şeklinde konuştu.


ÇAKAL: “KARAR YAZISI YOK ANCAK YOL KAPATILIYOR”

Kapatılan yolda işletmesi bulunan Ergün Petrol Sahibi Ergün Çakal da, yolda çalışma yapılacağından haberdar olduklarını ancak tamamen kapatılacağını 10 gün önce öğrendiklerini belirterek, “Mantıken bunun doğru olamayacağını düşündüğümüz için kapatma kararı ile ilgili yazıya ulaşmak istedik. Ancak böyle bir yazı ne Kaymakamlık’ta, ne jandarmada ne emniyette ne Valilik’te ne de Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü’nde var. Karar yazısı yok ancak yol kapatılıyor. Bize ulaşan bilgide Kılıçköy-Büyükdoğanca arasındaki yolu alternatif yol olarak kullanılabileceği konusunda olur verilmiş. Birileri telefonla bilgi geldi, ‘yolun kapatabilirsiniz dendi’ diyor. Yaz sezonunda günde 5 bin aracın geçtiği bir karayolu, bir telefonla kapatılabilir mi?” dedi.

“BİZİ BİTİRDİLER,BU İFLASIMIZ DEMEK!”

Konuyla ilgili BİMER başta olmak üzere ilgili tüm kurumlara yazılı olarak başvurduğunu ancak hiçbir kurumdan cevap alamadığını belirten Çakal, işletmesinin mağduriyeti ile ilgili de şunları söyledi:

“Bizi bitirdiler, bu iflasımız demek! Bir işletmenin 2-3 ay iş yapamaması ne demek? Bu sezonda işletmemize günde 1.500 araç uğrayarak, yakıt alıyordu. Ve bu sayı her yıl da artış gösteriyordu. Biz ona göre yatırımımızı yaptık, yaz sezonundan beklentimiz vardı. Peki şimdi ne olacak? 1993 yılından beri faaliyet gösteren ve 20 yıldır topladığımız müşterimizi 4 ayda kaybedeceğiz. Bu çalışma 2 ayda biter diyorlar ama en az 4 ay sürecek. BİMER’e, Keşan Ticaret Odası üyesi olarak İstanbul 1. Bölge Müdürlüğüne ve ilgili kurumlara tek yönlü geçiş verilmesi yönünde dilekçeyle başvurduk ama bir cevap gelmedi. Sadece biz de değil, burada başka işletmeler de var. Ve bu çalışma Keşan-Kılıçköy arası tamamlandıktan sonra diğer bölümlerde devam edecek. Bu şekilde bir çalışma yapılırsa 1-2 yıl demek.

İşletmemde 18 işçi çalışıyor. Benimle beraber hepsi kara kara düşünüyor. 26 işçim de otobüslerde var. 50’ye yakın kişiye istihdam sağlıyorum ve bir işletmenin iflasa sürüklenmesi, bu işçilerin de ekmeğiyle oynanmasıdır. Benzin istasyonumda 5 pompa varsa, 4’ünü kapatıp 1’ini açık bırakmam lazım, o da nereye kadar? 13 tane otobüsüm var ama bugün yakıt depolamak için istasyona zor geldiler. Biraz daha kazı ilerledi mi kendi araçlarım bile istasyona giremeyecek. Ben otobüslereime başka istasyonlardan mı benzin alacağım?”

“HAKKIMIZI HUKUKEN DE ARAYAMIYORUZ”

Mağduriyetlerinin hakkını bile yasal yoldan alamadıklarını belirten Ergün Çakal, yolun kapatılması ile ilgili resmi bir karar olmaması nedeniyle hukuksal yollara da başvuramadıklarını ifade ederek, “Maddi zarar yaşatıldığı gibi bunun hakkını arayacağımız hukuksal bir işlem de yapamıyoruz. Çünkü alınmamış bir karara nasıl dava açacağız ve İdare Mahkemesi’ne başvuracağız.” şeklinde konuştu.

ALTERNATİF YOL KILIÇKÖY-BÜYÜKDOĞANCA DEĞİL, KEŞAN-KILIÇKÖY ARASI TALİ YOL OLMALIYDI

Öte yandan, Kılıçköy-Keşan arasındaki yol çalışması nedeniyle Enez güzergahından gelenlerin Kılıçköy-Büyükdoğanca arasındaki 3 kilometrelik alternatif yola ve oradan Erikli-Keşan karayoluna bağlanmasının ise çok yanlış bir tercih olduğu belirtiliyor.

Yaz sezonunda mevcut trafiği taşıyamayan Erikli-Keşan karayoluna bir o kadar daha trafiğin bindirilmesi ile bölgedeki turizmin bitirileceğini de ifade eden vatandaşlar, “Toprak Mahsulleri Ofisi karşısındaki tali yol, Kılıçköy-Müsellim köyü arasına kadar gidiyor. Mesafe derseniz en fazla 1 kilometre yol uzar. Büyükdoğanca-Kılıçköy arasındaki tali yola yapılan iyileştirme bu yola yapılırsa, hem Enez bölgesinin trafiği bu yola yüklenmemiş olur hem de bu yol diğer yola oranla daha geniş. Devlet eğer yatırım yapacaksa, önce alternatifini sağlıklı yapmalı. 20 gün Kılıçköy-Büyükdoğanca arasında iyileştirme çalışması için uğraştılar. Bu yolda ise 3 günlük bir iyileştirme çalışması ile hem işletmeler zarar görmez hem de trafik akışı rahatlar.” dedi.

SİĞİLLİ KÖYÜ’NÜN OLDUĞU BÖLGEYE ALTGEÇİT YAPILMASI İSTENİLECEKMİŞ

Siğilli Köyü’nün olduğu bölgeye ise altgeçit yapılması talebinde bulunulacağı öğrenildi. Köy merasının karayolunun diğer bölümünde olması ve hayvanların karayolundan geçişlerde tehlike yaşadığı gerekçesi ile altgeçit talebinde bulunulacağı öğrenilirken, böyle bir çalışmaya girilmesi durumunda ise yol genişletme çalışmasının daha da uzayacağı düşünülüyor.