AYŞİN SEÇİL GEZER

Moderatörlüğünü Cavit Deniz’in yaptığı programın, bu haftaki konukları; Keşan Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Mahmut Demirkan ile S.S. 25 No'lu Keşan Şehiriçi Minibüsçüler Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı İbrahim Ezer oldu.

Programda ilk olarak söz alan Demirkan parkomat uygulamasıyla ilgili şunları söyledi: “Keşan’ın nüfusu her geçen gün artıyor. Nüfusun artmasıyla birlikte araç sayısında da belli bir artış yaşandığını görmekteyiz. Keşan’da şu anda mevcut nüfusumuzun yarısı kadar araç bulunuyor. Bundan ötürü trafik sorunu ön plana çıkıyor. Parkomat, Keşan’da yapılması gereken bir uygulamaydı. Amaç; trafik yoğunluğunu azaltmaktı. Park alışkanlığını düzenlemek, her aracın yol kenarından eşit şekilde yararlanmasını sağlamak, ses ve gürültü kirliliğini azaltmak, alışveriş ve iş zamanlı kullanımı sağlamak amacıyla, Keşan Belediyesi’nin karar alıp; uyguladığı güzel bir çalışmadır.”

ESNAFLARIMIZIN İŞİNİN ARTACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM

Mahmut Demirkan sözlerine şöyle devam etti: “Yunanistan’dan alışveriş yapmak için gelen vatandaşlar için park etme sıkıntısı yaşanıyordu. Şimdi istediği yere park edip, güvenli şekilde alışverişini yapabilirler. Daha önce bizlerin park etmesinden ötürü alışveriş için gelen kişilere park etme alanı kalmıyordu. Bu uygulamayla esnaflarımızın işinin artacağını düşünüyorum.”

KEŞAN’DA 14.30-16.30 SAATLERİ ARASINDA TRAFİK YOĞUNLUĞU İSTANBUL’DAKİ GİBİ OLUYOR

Keşan’da belli bir saatten sonra araç anlamında ciddi bir yoğunluğun yaşandığını aktaran Demirkan, “Keşan’da, 14.30-16.30 saatleri arasında trafik yoğunluğu İstanbul’daki gibi oluyor. Keşan’da da, bir yerden başka bir yere gitmek 15 dakikayı, 1 saati bulmaya başlamıştı. Şehir içi minibüslerin yanaşacağı duraklar var ama yanlış parklardan ötürü yanaşamıyoruz. Duraklara giremediğimiz içinde yol üzerinde yolcu indirip-bindirmeye çalışıyoruz. Bu trafik kurallarına aykırı. Ama parkomat uygulamasıyla birlikte biraz bunun önüne geçilmiş oldu. Daha güzel günlerin beklediğini düşünüyorum.”  şeklinde konuştu.

KEŞAN’IN YÜZDE 80’İ MEMNUN

Keşan’da yaklaşık yüzde 80’lik bir bölümün parkomat uygulamasından memnun olduğunu ifade eden Mahmut Demirkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ambulans ve itfaiyenin ulaşımı açısından da, çok iyi olduğunu düşünüyorum. Çünkü ambulans, hastaneye ulaşabilmek için çevre yolunu kullanıyordu. Şu anda ambulans şehir içinden rahatlıkla hastaneye ulaşabilir. Keşan’ın yüzde 80’i memnun olduğu gibi memnun olmayanlarda olacaktır. Keşan’da belediye otoparkı olmak üzere, toplam 8 tane park alanımız hizmet veriyor. Buraları işletenlerde, bizim esnafımız. Bu otoparklara vatandaşlarımız gidip, araçlarını park etmiyordu. Vatandaşlarımız, bu otoparklarla görüşüp aylık ya da yıllık abonelik işlemi yaptırabilirler. Bu park alanının kullanılması gerektiğini düşünüyoruz.”

BELEDİYEMİZ ‘BELLİ BİR DAKİKA PARK ÜCRETSİZ OLABİLİR.’ ŞEKLİNDE MADDE KOYABİLİR

Parkomat uygulamasıyla ilgili yapılan sözleşmede, belli bir dakikanın ücretsiz olacağı yönünde bir maddenin olmadığını ifade eden Demirkan, “Sözleşmede ücretsiz olacağı yönünde bir madde olmadığından bu uygulamanın yapılacağını düşünmüyorum. Bundan sonraki sözleşmelerde, belediyemiz ‘Belli bir dakika park ücretsiz olabilir.’ şeklinde madde koyabilir.” dedi.

KEŞAN’DA TRAFİK SIKIŞIKLIĞI YÜZDE 80 AZALACAK

Daha sonra İbrahim Ezer söz alarak, şunları söyledi: “Daha önce duraklara parklar olması nedeniyle, minibüslerimizin yanaşması zorlaşıyordu. Ama uygulamayla birlikte, biraz rahatladık. Biz, bu uygulamanın biraz daha genişletilmesini istiyoruz. Hastane caddesini komple; İnönü, bankalar ve Kurtuluş caddelerinde uygulama hayata geçirilmeli. Böyle olması durumunda trafik daha da rahatlamış olacaktır. İnsanlara daha rahat hizmet götürmüş olacağız. Keşan’da trafik sıkışıklığı yüzde 80 azalacak.”