Muhtarlar da TREPAŞ’tan şikayetçi

İsteyen kurum, istediği zaman para almak için “güncelleştirme” yapacak mı?

Muhtarlar da TREPAŞ’tan şikayetçi

İsteyen kurum, istediği zaman para almak için “güncelleştirme” yapacak mı?

24 Ekim 2013 Perşembe 00:04
646 Okunma
Muhtarlar da TREPAŞ’tan şikayetçi
TREPAŞ’ın (Trakya Elektrik Perakende Satış A.Ş.) Trakya genelindeki elektrik abone bilgilerinin güncellenmesi amacıyla başlattığı ve 31 Ekim 2013 Perşembe günü sona erecek olan uygulama sırasında, bürokratik işlemler nedeniyle bazı abonelerin yanısıra köy muhtarları da uygulamaya isyan etti.

Konuyla ilgili olarak, dün, Keşan Muhtarlar Derneği’nde gazetecilere bir açıklama yapan, Maltepe Köyü Muhtarı Arif Kuşkonmaz ile Beyendik Beldesi Kemalpaşa Mahallesi Muhtarı Hikmet Kirez, TREPAŞ’ın uygulamasını eleştirdi.

KUŞKONMAZ: KÖYLÜM EN AZ 2 KEZ KEŞAN’A GELMEK ZORUNDA

İlk olarak söz alan Arif Kuşkonmaz, şu görüşlere yer verdi: “Bizim düşüncemiz, güncellemelerde eğer abone değişmiyorsa, yani isim değişmiyorsa, işlem yapılmamalı. Abone zaten aktif durumda. Parası da ödeniyor. Neden böyle durumlarda da güncelleme isteniyor anlamıyoruz. Ancak, abone ölmüş ise güncelleme yapılabilir. Veraset gereği mirasçılardan biri aboneliği devam ettirebilir ya da aboneliği kapatabilir.

Ayrıca çok sayıda başvuru olduğu için, aynı gün içerisinde sıra gelmeyebiliyor. Eğer sabah 08.30’da sıra alınamazsa, ertesi gün köyümüzden kalkıp yeniden Keşan’a gelmemiz gerekiyor. Bu da hem zaman hem de maddi açıdan kayıp yaratıyor. Benim köyümden Keşan’a ilk araba, saat 09.00’da hareket ediyor. Keşan’a varmamız ise 09.30’u buluyor. Köylüm hiçbir zaman aynı gün içerisinde sıra alamıyor. En az 2 kez Keşan’a gelmek zorunda kalıyor. Bu da bize her açıdan zarar veriyor. Yetkililer bu konuya çözüm üretsin.”

KİREZ: SÜRE UZATILSIN

Daha sonra söz alan Hikmet Kirez ise işlemlerin sadece sıra almak ve ücret ödemekle bitmediğinden yakınarak, “İlk olarak kayıt yaptırdıktan sonra devlet dairelerinde kapı kapı dolaşıyor. Bunun için sürenin uzatılması şart. Trakya genelinde yetkililer bu durumla ilgilensin.” dedi.  

SORUN, HERKESİN SORUNU

Öte yandan, bilgilerinde bir değişiklik olmadığı halde aynı başvuruyu yapmak zorunda oldukları gerekçesiyle TREPAŞ’a para ödetilen vatandaşlar da, “TREPAŞ, tekel olmasını kötüye kullanıyor. O zaman canı isterse 6 ayda bir güncelleme isteyip her abonesinden 50’şer 100’er lira toplamaya devam etsin. Bu vatandaşı kim koruyacak?” şeklinde konuştular.

Vatandaşlar ayrıca, süre uzatımının da çare olmadığını, bu uygulamanın sebebi tekelleşmeden fırsat yaratmak değilse, güncellemenin ücretsiz olarak yapılması gerektiğini vurguladılar.

 

 

Son Güncelleme: 24.10.2013 08:37
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol