CHP (Cumhuriyet Halk Partisi) Edirne Milletvekili Kemal Değirmendereli, 19 Eylül 2014 tarihinde, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi. Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun “Özgün ve yaratıcı beyinler yetiştirmezsek gelecek nesillerden başarı bekleyemeyiz” ve “Milli eğitimde ciddi bir yapısal reforma ihtiyaç var, iyi bir eğitim felsefesi yaygınlaştırarak öğrencilere analitik düşünce yapısı verilmezse gelişme olmaz.” açıklamalarına değinen Değirmendereli, Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulamalarının değerlendirilebilmesine ışık tutmak amacıyla Milli Eğitim Bakanı’na şunları sordu; “Öncelikle son 10 yıl içerisinde kaç İmam Hatip Lisesi ve Ortaokulu açıldı? İmam Hatip Lisesi ve Ortaokullarındaki toplam öğrenci ve personel sayılarının yıllara sari olarak nasıl gerçekleşti? Son on yılda açılan fen lisesi ve meslek lisesi sayısını ve bu okullara devam eden öğrenci sayısı yıllara sari olarak ne oldu? ortaokul ve liselerde bağımsız imam hatip müfredatının yürütüleceği imam hatip sınıflarının açılması hususu doğru mu? Doğru ise buna neden gerek duyuldu? Bu uygulama, Milli Eğitim temel kanunu ile uyumlu mu? İmam hatip liselerinin müfredatı Sn. Başbakan’ın ifade ettiği özgün yaratıcı beyinler yetiştirme ve analitik düşünce yapısı kazandırma yönünde yeterli mi?”