Keşan Şehirlerarası Otobüs Terminali esnafı, dün yaptıkları açıklamada, Keşan’da faaliyet gösteren A-1 ve D-2 belgeli yolcu taşımacılığı yapan araçların, belgelerinin dışında taşımacılık yaptıklarını öne sürerek, bu firmalara denetimlerin arttırılmasını istediler.

Saat 12.00’de başlayan açıklamaya, Keşan Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Mahmut Demirkıran ile otobüs firması yetkilileri ve terminal esnafı katıldı. Keşan-Edirne ve Keşan-Çorlu gibi yerlere taşımacılık yapan A-1 (doblo tarzı araçlar) ve D-2 (Midibüs tarzı araçlar) belgeli hafif ticari araçların, belgelerinin dışında yolcu taşıdıklarını ifade eden esnaf, ilgili kurumların bu kişileri gerektiği şekilde denetlemediklerini iddia etti.

Bu araçlara yönelik zaman zaman yapılan kontrollerde uygulanan cezalara karşın halen aynı suçun işlenmeye devam ettiğini ifade den esnaf, söz konusu araçların “Biz yaparız gelin de engel olun.” anlayışıyla hareket ettiklerini dile getirdi. Esnaflar açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Biz onların A-1 ve D-2 yetki belgesi dahilinde kurallara uyarak çalışmalarına itiraz etmiyoruz. Ama D-1 yetki belgeli firmaların yapması gereken taşımayı yapmalarını müsaade etmemizi beklemesinler. Aksi halde bizler de onlar gibi kuralları çiğnemesini çok iyi biliriz. Uzun yıllardan beri A-1 ve D-2 yetki belgesi sahi olan bazı firmalar, Keşan’da hizmet verirken hiçbir şikayete maruz kalmadı. Her kişi kendi belgesi kapsamında çalışırsa sorun kalmaz.”

BU SORUNU KİM NASIL ÇÖZECEKSE ÇÖZSÜN

Köy garajının önünün terminale döndüğünü ileri süren esnaf, “Biz üzerine basa basa gerekli kontrollerin edilmediğini ve kesinlikle bu taşımacılığı yapamazlar diyoruz. Belge sahibi olmak başka belge kapsamında çalışmalar başka bir şeydir. Köy garajının önü, şehirlerarası otogarı değildir. Bu konuda yetkililerin konuyla pek ilgilenmediklerini görüyoruz. Her kişi topu başkasına atarak olaydan kurtulmaya çalışıyor. Bu sorunu kim nasıl çözecekse çözsün.” dedi.

YAKINDA TERMİNALE İHTİYAÇ DUYULMAYACAK

Gündemde yeni terminal yapılıp-yapılmaması konusunun da görüşüldüğünü hatırlatan esnaf, bu gidişle şehirlerarası taşımacılık yapan firmaların artık kalmayacağını ve terminale de ihtiyaç duyulmayacağını belirtti.

YETKİLİLER UYARMIYOR

Esnaf, terminalde çığırtkanların bağırmalarının yasaklandığını ve bu konuda Keşan Şehirlerarası Otobüs Terminali’ndeki firmaların sık sık uyarıldığını ifade ederek, terminal esnafı, köy garajı önünde bulunan ve belgelerinin dışında taşımacılık yapan işletmelerdeki kişilerin “Edirne 10 lira” şeklinde bağırdıklarını ancak bu kişileri hiçbir yetkilinin uyarmadığını iddia etti.

BU GİDİŞLE ÇARŞIDAN MÜŞTERİ ALINACAK

A-1 ve D-2 belgesine sahip araçların Trakya’daki bazı yerleşim birimleri dışında Türkiye’nin hiçbir yerinde bu şekilde yolcu taşınmasına izin verilmediğini dile getiren esnaf, yasak olmasına rağmen göz yumulmaya devam edilmesi durumunda terminaldeki otobüslerin çarşı merkezine çıkarak yolcu almaya başlayacaklarını söyledi.

SORUN 3-4 YILDIR SÜRÜYOR

Esnaf, Erikli ve Yayla sahili kooperatiflerinin de Edirne’ye yolcu taşıma belgesinin bulunmasına rağmen, yolcu azlığı nedeniyle taşımacılık yapmadıklarını kaydederek, esnaf, sorunun 3-4 yıldan beri sürdüğünü ancak ilgili hiçbir kurumun bu işi düzene sokmadığını öne sürdü.  Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü’nün D-2 yetki belgesi çalıştırma usul ve esasları genelgesini göstererek, D-2 belgeli araçların; seyahat acenteleri tarafından oluşturulma zorunluluğu bulunduğunu belirten esnaf, güzergah boyunca yolcu indirip bindiremediklerini, güzergah dönüşlerinde sadece aynı yolcuyu getirip ya da boş gelmesi gerektiğini, yolcu listesi ile taşıma sözleşmesi veya taşıma faturası bulundurmasının zorunlu olduğunu vurguladı.