Vatandaşların, VİMER (Vergi İletişim Merkezi)’e vergi kayıp ve kaçağı ile kayıt dışı için telefonla ihbarda bulunabilecekleri bildirildi. 

Konuyla ilgili olarak, Ramazan Bayramı tatili sırasında, başta Erikli Sahili olmak üzere, Saros Körfezi’nde yaşanılan yoğunluk sırasında, evlerini kiraya veren ya da kayıt dışı pansiyonculuk yapanların fazlalılığının yerel basında yer alması üzerine, kayıt dışı ekonomi ile mücadeleye dönük olarak vatandaşların VİMER'e başvurmaları istendi.

Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Stratejisi Eylem Planı”  çerçevesinde VİMER’in hizmet ağının genişletildiğine dikkat çeken yetkililer, 444 0 189" numaralı hattan VİMER'i arayarak, vergi kayıp ve kaçağı ihbarlarını telefonla yapabileceklerini belirterek şunları söyledi: “Telefonla yapılan ihbarlar tek merkezden yönetilecek. Bu çerçevede, gibi vergi kaybına neden olacak ihbarlar, VİMER'de kayıt altına alınacak. Vergi kayıp ve kaçağına ilişkin ihbarların bildirim sürecinde Vergi İletişim Merkezi ile iller arasında otomasyon sistemi kullanılacak. VİMER tarafından kaydedilen ihbarlar, otomasyon sistemi aracılığıyla ilgili illere işlem yapılmak üzere en geç 2 iş günü içerisinde aktarılacak. Sistemin uygulamaya geçmesiyle birlikte ihbarlara mümkün olan en kısa sürede cevap verilmesi, sürece ait faaliyetlerin istatistiksel bilgileri, görevli birimlerin performans değerlendirme sonuçları ve ihbar sonucunda yapılan işlemler merkezi denetime tabi tutulacak. Vergi kayıp ve kaçağına ilişkin ihbarları da almaya başlayan Vergi İletişim Merkezi, mükellef odaklı hizmet anlayışı doğrultusunda vergisel konularda danışmanlık yapıyor. Telefonla yapılan ihbarları tek merkezden kabul eden Merkez, hafta içi 09.00;19.00 saatleri arasında hizmet veriyor. Merkeze yapılan aramalar, Türkiye'nin her yerinde şehir içi arama ücreti ile ücretlendiriliyor.”