GİZEM GÖRÜR

Dinçer, dizi oyunculuğu için uzun gayretler sarf edilmesi gerektiğini, konu ile ilgili birçok eğitimden geçtiğini fakat hala yolun başında olduğunu, ideallerine ulaşmak için her türlü çabayı göstereceğini kaydetti.

OYUNCULUK HAYALİMDİ

Serdar Dinçer açıklamasına ilk olarak oyunculuk fikrinin ne zamandan beri aklında olduğunu anlatarak başladı ve şunları söyledi: “Öncelikle benimle bu röpörtajı yaptığınız için teşekkür ederim, bu röpörtajı okuyacak herkese şimdiden teşekkür eder hayırlı ramazanlar dilerim. Yakın çevremde bilirler, oyunculuk benim eskiden beri aklımda olan bir şeydi. Fakat zaman ayıramamıştım. Ben 1999’da CHP’ye üye oldum ve kısa süre sonra Gençlik Kolları Başkanı oldum. Ardından da milletvekili aday adaylığına kadar hep görevlerim oldu. Hep yönetici konumunda görevlerim oldu. 3 dönem Gençlik Kolları Başkanlığı, 3 dönem İlçe Yöneticiliği, 1 dönem belediye meclis üyeliği, yani hep bir arada giden görevlerdi. Bu anlamda sorumluluklarım fazla olduğu için zaman ayıramadım. İstanbul’da olup oyunculuk işlerini takip etmem gerekiyordu fakat halkıma olan sorumluluklarım da olduğu için bu hayalimi hep erteledim. Milletvekili aday adaylığından sonra seçilemedim. Normal üye statüsüne düştüm. Dolayısı ile çok görevim olmadığı için, yıllardır hayalim olan oyunculuğun üzerine düşmeye karar verdim.”

FİGÜRAN OLARAK GİTTİĞİM SETLERDE SÜREKLİ GÖZLEMLER YAPTIM

Açıklamasına, replikli oyuncu olabilmek için hangi evrelerden geçildiği ile ilgili bildirimlerde bulunarak devam eden Dinçer, “İlk olarak internetten ajanslara başvuru yaptım. Kabul edildi ve figüran olarak setlere gittim. Bir diziyi izlerken sokaktan geçen insanlar görüyoruz, bir kafede oturan insanlar görüyoruz, bir baloda insanlar görüyoruz. İşte o neredeyse hiç dikkat etmediğimiz insanlar olarak setlerde çalıştım. Figüran olarak gittiğim setlerde sürekli gözlemler yaptım. Işıkçısını gözlemledim, kameramanını gözlemledim. Setçisini gözlemledim. Oyuncularını gözlemledim. Fakat bu şekilde bir yere varamayacağımı anladıktan sonra, oyunculuk eğitimine başlamaya karar verdim. Çünkü çok kısa da olsa, kamera karşısına geçtiğinizde iki cümleyi söylemek bile çok zor oluyor. Günlük hayatta davrandığımız gibi kamera karşısına geçtiğimizde davranamıyoruz. Ki ben eski görevlerimi düşününce çok kalabalık yerlerde konuşma gerçekleştirmiş bir insan olarak bile çok heyecanlandım. Ve anladım ki bu işi, eğitimini almadan yapmak imkansız.” şeklinde konuştu.

EĞİTİMİMİ TAMAMLADIM

Gittiği setlerde 3 dakikalık bir sahnenin çekiminin 6-8 saatlere kadar çıkabildiğini, bunun için de çok büyük sabır gösterilmesi gerektiğini aktaran Dinçer, devamında gençlere de tavsiyelerde bulunurken, açıklamasına hayallerinden de bahsederek devam etti ve şöyle konuştu: “Keşan’ımızın önemli bir değeri, yönetmeni var. Ahmet Katıksız. Bana çok faydası dokunmuştur. Kendisi Kara Para Aşk dizisinin yönetmeni, Av Mevsimi filminin de ikinci yönetmeni. Kendisine gittim, sohbet ettim. Genç yaşta kendisini geliştirmiş ve başarılı işlere imzasını atmış. Bana yardımları için de ayrıca teşekkür ederim. Vahide Gördüm diye bilinen Vahide Perçim hocamdan kamera önü eğitimi aldım. Eğitimlerimi tamamladıktan sonra artık ajanslara figüran olarak gitmeyeceğimi, eğitimlerimi tamamladığımı ve beni yalnızca diyaloglu sahnelerde aramalarını söyledim. İlk olarak Kiralık Aşk’ta diyaloglu bir sahnem oldu. Sonrasında Eşkiya Dünya’ya Hükümdar Olmaz’da, Anne dizisinde, Kara Sevda’da, Arka Sokaklar’da diyaloglu oyuncu olarak yer aldım. Bundan sonraki dönemlerde de, diyaloglu kısa sahneler yerine, bir dizide sabit bir rolüm olsun diye uğraşacağım. Ve uğraşıyorum. Diyalogları uzatmak için de belli bir zaman ve birikim gerekiyor. Bu işi yapmak isteyen tüm gençlere de tavsiyem, bu iş çok emek ve zaman isteyen bir iş. Diyaloglarınız uzun olmuyor, belli bir çevre edinmeniz gerekiyor. Hemen pes etmemeleri gerekiyor. Benim hayalim bir set ortamına ait hissedebilmek. Bir dizide bir bölüm oynayınca, o set ortamına ait hissedemiyorsun. Umarım ilerleyen dönemlerde bir dizide bir sete ait hissedebilirim. Gönlümden geçen budur.”

HEM ZAMAN HEM DE BÜTÇE AYRILMASI GEREKİYOR

Bu işi yapmak isteyen gençlerin öncelikle İstanbul’da ikamet etmesi gerektiğini, bu işin saatinin ve zamanının olmadığını, herhangi bir işte çalışırken bu işe zaman ayrılamayacağını, bu iş için çok uzun saatler gerektiğini ve bu süreçlerde de belli bir bütçe ayrılması gerektiğini belirten Serdar Dinçer, açıklamasına şöyle devam etti. “Ben bu iş için 6 ay boyunca her hafta sonu Keşan’dan İstanbul’a gidip geldim. Setlerde kadrolu olmayan oyuncular çok az bir ücret alıyorlar ve gidiş geliş yol paranızı bile karşılayamıyorsunuz. O yüzden bu iş için hem zaman hem de bütçe ayrılması gerekiyor.”

HEMEN PES EDİLMEMESİ GEREKİYOR

Son olarak, oyunculuk yapmak isteyen gençlere tavsiyelerde bulunan Serdar Dinçer, “Bu işi yapmak isteyen gençler de eğer istiyorlarsa ciddi bir emek sarf ederek hayallerine ulaşabilirler. Ben zorluklarından bahsederken heveslerini kırmak istemedim. Tam aksine hemen pes edilmemesi gerektiğini, sürecin uzunluğu yüzünden hayal kırıklığına uğramamaları için bu açıklamaları yaptım. Umarım bu işi yapmak isteyen gençlere yararlı bilgiler verebilmişimdir.” diyerek açıklamasını sonlandırdı.