Bayramda beslenmenize dikkat edin

Beslenme ve Diyet Uzmanı Murat Kurt

Bayramda beslenmenize dikkat edin

Beslenme ve Diyet Uzmanı Murat Kurt

07 Ağustos 2013 Çarşamba 01:11
429 Okunma
Bayramda beslenmenize dikkat edin
 Beslenme ve Diyet Uzmanı Murat Kurt, 30 gün oruç tutulduktan sonra 3 gün süren Ramazan Bayramının beslenme açısından üçe bölünmesi gerektiğini söyledi.

Kurt, Ramazan Bayramında beslenirken nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlattı ve Bayramın ilk gününün hafif besinlerle geçirilmesinin daha sağlıklı olacağını belirtti.

Bayram günlerinde hazımsızlık yapmayacak besinlerin tercih edilmesi gerektiğinin dile getiren Murat Kurt, “Bayram boyunca ziyaretlerin, bayramlaşmanın, misafirliklerin, ikramların bol olduğu bu günlerde ikramlar yapılırken, sunulan ikramlardan alınmazsa, ev sahiplerine ya da büyüklere saygısızlık gibi gelebileceğini düşünerek geri çevirmekte zorlanabilirsiniz.” dedi.

PEKİ, ŞEKER BAYRAMINDA BESLENİRKEN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

Murat Kurt, “3 gün süren bu bayramı, beslenme açısından da üçe bölmelisiniz. İlk gün hafif başlayarak, üçüncü gün besinler biraz daha rahat tüketilmelidir.” diyen Kurt, sözlerine şöyle devam etti: “30 gün süren uzun açlıktan ve beslenme düzeninizin değişmesinden sonra birden eski düzeninize dönerseniz bu durum sizde hazımsızlık, mide bulantıları, yorgunluk, şişkinlik vb. etkiler yaratabilir. Bu yüzden ilk gün hafif ve bedeninizi alıştırarak yemek yemelisiniz.

Ramazanın ardından bayramın ilk günü yapılan kahvaltılar, tüm ailenin birarada olduğu, zengin bir kahvaltı olur. Edilen sohbetler nedeniyle de besin tüketimi biraz daha fazla olabilir. Bu yüzden bugün güne mutlaka hafif bir kahvaltı ile başlayın. Kahvaltıda sizi gün içinde daha uzun süre tok tutacak, hazımsızlık yapmayacak besinleri tercih edin. Belki bayramın ilk günü tüm ailenin birarada olması ile zengin bir kahvaltı isteyebilirsiniz ama bizim önerimiz: kızartma, börek gibi besinler yerine; yumurta, söğüş, bir iki dilim peynir, zeytin veya ceviz, bal ve tam tahıllı ekmeklerden yanadır. Böylece uzun süre tok kalıp, hafif bir kahvaltı tüketmiş olursunuz. Diğer önemli nokta da kan şekerinizin düzenli bir şekilde olmasıdır. Bunun için de her iki üç saatte bir minik atıştırmalar yapacak şekilde ara öğün tüketimleriniz olsun. Ve seçimleriniz mümkün oldukça kalorisi az besinlerden yana olsun.”

“BESİNLERİ TÜKETİRKEN YAVAŞ YEMEYE VE ÇOK ÇİĞNEMEYE DİKKAT EDİN”

Su tüketiminin de artan öğün sayılarıyla birlikte arttırılması gerektiğini söyleyen Murat Kurt, “Belirli aralıklarla bol miktarda su için. Misafirlerinize ikram edeceğiniz besinleri hafif yiyeceklerden tercih ederseniz, hem rutin bir bayram ziyaretinden farklı bir ikramda bulunmuş olur, hem de sağlıklarına olumlu katkı sağlamış olursunuz. İkramlarınız için örnek verecek olursak; sütlü tatlı, kuru veya taze meyveler olabilir. Eğer yanında sarma ikram etmek isterseniz de içine pirinç yerine bulgur kullanabilirsiniz. Tatlı olarak tercihiniz hamurlu tatlılar ise beraberinde veya sonrasında süt içmeye özen gösteren. Çünkü tatlının yarattığı kan şekerindeki yükselmeleri, sütün içindeki protein baskılayacaktır.

Bayramda kızartmalı veya ağır yemeklerden kaçının. Izgara, buğulama, haşlama şeklinde pişirilen yemekleri tercih edin. Ekmek tercihiniz tam tahıllı, çavdarlı ürünlerden olsun ki bir yandan kan şekeriniz daha kontrollü olurken, diğer yandan da uzun süre tokluk hissedin.” şeklinde konuştu.

“BAYRAMDA SEKER TÜKETİMİNE DİKKAT EDİN”

Bağırsak düzenini sağlamak için bayramda posalı besinlere ağırlık verilmesi gerektiğini dile getiren Kurt, şöyle devam etti: “Kuru baklagiller, sebzeler ve meyveler, salatalar tüketerek bağırsaklarınızı harekete geçirebilirsiniz. Yakın mesafelere giderken araç yerine yürümeyi tercih etmeniz hem bayramda yediklerinizi sindirmek hem de Ramazanda yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırmak için faydalı olacaktır.

Çocuklarınızın fazla miktarda şeker tüketmesi diş sağlığı, sindirim ve bağırsak problemleri açısından da sıkıntı yaratabilir. Tüketmelerine izin vermediğiniz takdirde de gizlice yiyebilirler. Hiç vermemek yerine bir sınır koyabilirsiniz. Ve tabii ki gece yeme alışkanlığınıza da Ramazanla birlikte veda etmelisiniz. Yatmadan 2 saat önce yeme işleminizi hafif bir atıştırma ile noktalamalısınız.”

“TEMPOLU YÜRÜYÜŞ YAPIN”

Müsait olduğunuz zaman dilimlerinde yürüyüşlere yer verilmesi gerektiğinin altını çizen Murat Kurt, yarım saatlik tempolu yürüyüşün kişiyi rahatlatacağını ve metabolizmayı hızlandıracağını dile getirerek, “Bayramda aşırı şekerli ve yağlı gıdalarla beslenilmesinin ardından ishal gibi bağırsak sorunları yaşanabilir ve halk arasında bu hastalığa ‘bayramcılık hastalığı‘ denir. Eğer siz de bu hastalığa yakalanmak istemiyorsanız, tatlı tüketiminiz daha kontrollü olsun.” dedi.

 

Son Güncelleme: 07.08.2013 01:12
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol