Karakaşlı’dan yaz aylarında beslenme önerileri

Diyetisyen Emre Can Karakaşlı, yaz aylarında beslenme ve sıvı tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini kaydetti.

Karakaşlı’dan yaz aylarında beslenme önerileri

Diyetisyen Emre Can Karakaşlı, yaz aylarında beslenme ve sıvı tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini kaydetti.

Medya Keşan
Medya Keşan
21 Temmuz 2017 Cuma 09:53
674 Okunma
Karakaşlı’dan yaz aylarında beslenme önerileri

AYŞIN SEÇIL GEZER

Dün yaptığı açıklamada sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak beslenmemizde değişiklik yapmamız gerektiğini dile getiren Karakaşlı, “Yaz aylarında sıcaklık ve nem artışından dolayı hem sağlığımız hem de beslenme düzenimizde değişiklikler olabilir. Sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısı artmakta ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışmaktadır. Kalp debisinde düşme, doku ve organlarda oksijenlenmede azalma, kalp atım sayısı ve kan basıncındaki artış nedeniyle yaz aylarında özellikle yüksek tansiyon, kalp yetmezliği ve koroner kalp hastalıklarında artış gözlenmektedir. Ayrıca sıcaklıkların etkisiyle artan terle birlikte su ve mineral kaybı sonucu, bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri de görülebilmektedir. Yaz aylarında özellikle bebek ve çocuklarda ishal görülme sıklığı artmaktadır. Bu dönemde beslenmemizde dikkat etmemiz gereken en önemli konu su tüketimidir. Günlük su tüketimini 2-2.5 lt civarında tutmak sağlığımız bakımından oldukça önemlidir. Sıvı alımının karşılanmasında kahve, çay, hazır meyve suları ve gazlı içecekler yerine süt, ayran veya taze sıkılmış meyve suları gibi içeceklerin tercih edilmeleri daha doğrudur fakat suyun yerini hiçbir sıvının tutmayacağı unutulmamalıdır.” dedi.

SÜTLÜ TATLILAR VE DONDURMA TÜKETMEK DOĞRU BİR TERCİH

Zeytinyağlı ve ızgara yemekleri tercih etmenin yararlı olacağını kaydeden Karakaşlı, “Beslenmede , kızartma kavurma gibi yağlı besinler yerine daha çok zaytinyağlı veya ızgara yemekler tercih edilmelidir. Vücut direncimizi arttırmak için mevsiminde taze meyve sebze tüketmeyi de ihmal etmemeliyiz. Günde 2-3 porsiyon sebze ve 4-5 porsiyon meyve tüketimi bağışıklık sistemimiz için gerekli olan vitamin ve mineralleri karşılamaya yetecektir. Tatlı tüketiminde hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar veya dondurma tüketmek daha doğru bir tercih olacaktır. Hastalıklardan uzak sağlıklı günler dilerim.” şeklinde konuştu.

Google Play Store’dan Medya Keşan uygulamasını indirmek için BURAYA TIKLAYINIZ

Apple Store’dan Medya Keşan uygulamasını indirmek için BURAYA TIKLAYINIZ

Facebook sayfamız için BURAYA TIKLAYINIZ

Twitter için BURAYA TIKLAYINIZ

Instagram için BURAYA TIKLAYINIZ

Google plus için BURAYA TIKLAYINIZ

Youtube Kanalımız için BURAYA TIKLAYINIZ

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol