Sonay CAN

AK Parti Keşan İlçe Başkanlığı’nın, 30 Mart 2014 Pazar günü yapılacak olan Yerel Yönetim Seçimleri kapsamında gerçekleştirdiği mahalle gezileri, geçen pazartesi günü Yukarı Zaferiye Mahallesi’yle devam etti.

Yukarı Zaferiye Camii meydanında gerçekleştirilen ve saat 20.30 sıralarında başlayan mitingte; AK Parti Keşan İlçe Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Çevikel, AK Parti Keşan Belediye Başkanı Adayı Mustafa Mercan birer konuşma yaptı. Miting sırasında Yukarı Zaferiye Mahallesi Muhtarı Nedim İşlek ile Muhtar Adayı Metin Sal da Mustafa Mercan’a çiçek sundu.

MERCAN: KAYALI MAHALLESİ’NİN KAYA GİBİ SAĞLAM İNSANLARI

Mitingte ilk olarak konuşan Mustafa Mercan, Yukarı Zaferiye Mahallesi halkına, “Kayalı Mahallesi’nin kaya gibi sağlam insanları” diye hitap ederek sözlerine başladı. Mercan, şunları söyledi: “Bu mahalle, Keşan’da birçok hizmete öncülük etmiş. İlçenin çimentosu olmuş, dostluğun, kardeşliğin ve sporun merkezinde yer almış. Bu mahallede sizlerle beraber olmaktan onur duyuyoruz. Biz bu yola çıkarken, Keşan’ın bütün mahallelerini severek yola çıktık. Lakin Keşan’ın tükendiğini, ileri gitmediğini gördük. Bu mahallelerin güler yüzlü ve onurlu insanlarının buna layık olmadığını düşündük. Bunu çözmek için de dersimize çalıştık. Sorunlarınızı biliyoruz. Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı da 8 Aralık 2013 günü beni sizlere emanet etti. Ben de o günden sonra sizler için çok ciddi projeler hazırladım. Öncelikle bu mahalle Keşan’ı bu duruma getiren yönetime bugüne kadar sahip çıktı. Ancak bu mahalle hak ettiği ölçüde hizmet alamadı. Sizi kötü şartlara ve imar düzensizliğine mahkum ettiler. Biz Keşan’ın her mahallesini bir sayıyoruz. Bu mahalle, ilçenin abi mahallelerinden bir tanesi. Biz bu insanlarla beraber belediyeyi yöneteceğiz. Keşan’ın havasını değiştireceğim diyerek işe başladım. Keşan’a doğalgazı getireceğiz. Ama para vererek değil, taahhüt ederek gerçekleştireceğiz. Kimse peşin para vermeyecek. İşsizliğin belini kırmak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Bunun için organize çalışma bölgesi çalışması başlattık. Artık, evlatlarımız Keşan dışına gitmeyecek. Bizim muradımız Keşan’a hizmet etmektir. Biz yüzde yüzün belediye başkanı olacağız.

İMAR ADALETSİZLİĞİ BU MAHALLENİN EN BÜYÜK SORUNU

Bu mahallede ve Keşan’ın birçok yerinde çok büyük bir adaletsizlik var. İmar adaletsizliğini en çok bu mahalle çekiyor, yaşıyor. Bu uygulamayla sizler hakkınız olan paraları alamıyorsunuz. Şehrin bir yerinde 14 kat, burada ise 3 kat imar izni var. Böyle bir adaletsizlik olur mu? Hesap sormazsak yapıyorlar. Hakkımızı arayacağız. Birlikte yürüyeceğiz. Biz Keşan’ın bütününü de güzelleştirmek istiyoruz. Bunun için Cumhuriyet Meydanı’nı çok güzel bir meydan haline getireceğiz. Burasını araç trafiğine kapatacağız. Sosyal belediyeciliği yaşayacağız. Engellilerimize sahip çıkacağız. Bu bölgenin en büyük kültür merkezini kuracağız. İçinde yüzme havuzu ve kütüphanesi olan. Bunu da belediyenin israf yönetimine engel olarak yapacağız. Belediye başkanlığı özel kaleminin harcadığı para aylık 150 bin Lira. Bir belediyenin yıllık kırtasiye gideri 821 bin Lira olur mu? Bizden 12 kat büyük Pendik Belediyesi’nde bile bu rakam 77 bin TL. Üç yıllık israf toplamıyla, bütün parkları, bahçeleri, doğalgazı getirebiliyoruz.”

KEŞAN’IN PRANGALARINDAN KURTULMASI İÇİN, DEĞİŞİM ŞART

Daha sonra söz alan Hakan Çevikel de konuşmasında CHP belediyesinin halkın derdini dinlemediğini belirterek, şöyle dedi: “Kayalı Mahallesi, muhteşemsiniz. Değişimi istediğinizi gösterdiniz. Bugüne kadar Keşan Belediyesi’ne hizmeti geçen tüm belediye başkanlarımıza teşekkür ediyoruz. Ancak son 25 yıldan beri de hiçbir iş yapmayanların da vebal borçları olduklarını hatırlatıyoruz. 10 yıldan beri belediye başkanımız, halkın derdini dert edinmedi. Bizi zehirli havaya, çamurlu sokaklara mahkum etti. Keşan Belediyesi’nin şu anda 75 milyon Lira borcu var. Bir de ustalık dönemi istiyor. Ama Keşanlı sana, 10 yıldır aklın neredeydi diye sorar. Keşan’da ardı ardına temel atma törenleri gerçekleştiriyoruz. Yeni devlet hastanesi, adliye sarayı, kavşak projeleri temelleri birbirini izliyor. Belediye Başkanımız bu temel atma törenlerinin hiç birine katılmadı. Ama Pazaryeri Projesi için Çevre ve Şehircilik Bakanımıza teşekkür etti. Ama hastanenin temel atma törenine katılmadı. O sadece Keşan’a kazandırılan arsaları ve arazileri sattı. Sonra da hesap vermem dedi. Keşan’ın prangalarından kurtulması için değişim şart. Değişimin zamanı geldi. Belediye başkan adayımız Mustafa Mercan projelerinden bahsederken, semt konakları projesini bana bıraktı. Muhtarlıklarımızın da taşınacağı semt konaklarında, halkımız, düğünlerini ve toplantılarını yapabilecek, misafirlerini ağırlayabilecek. İnsanlarımıza sosyal belediyeciliği öğreteceğiz.”

Konuşmaların ardından, Mustafa Mercan, Keşan Belediye Meclisi ve İl Genel Meclisi adaylarını tanıttı.