<p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">6 Ağustos Perşembe günü, 4 dakika süren bir işlem için, 1 saat 54 dakika bekleyen <b>Kemal Ayaroğlu</b> <b><i>“banka sırası bekleyen vatandaşın suçu ne” </i></b>diyerek yaşadıklarını anlattı ve çözüm üretilmesini istedi.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><b><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">Kemal Ayaroğlu</span></span></span></b><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black"> şunları söyledi: <b><i> </i></b>“Eşime ait bir ödemeyi yapmak üzere, eşimle birlikte 6 Ağustos Perşembe günü, Halk Bankası Keşan şubesine gittik. Önümüzde 12 kişi ve şube içerisinde de 5 kişi olmak üzere toplam 17 kişi vardı. Bu 17 kişinin işleminin bitip, sıranın bize gelmesine kadar, tam tamına 1 saat 54 dakika geçti. Bu sürenin 1 saat 45 dakikasında şubenin dışında, güneşin altında bekledik. Ağustos sıcağında, güneşin altında, ayakta 1 saat 45 dakika... Sıra kaçmasın diye ne bir su almaya gidebiliyorsun ne de tuvalete.”</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">YAZIK DEĞİL Mİ BU VATANDAŞA? Hastası var, yaşlısı var.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">Dışarıda vatandaş rahatsız. Kapıdaki güvenliğe ve içerideki memura kızgın. Memur personel eksikliğinden şikayetçi... Herkes kendine göre haklı.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">ÇÖZÜM ÜRETMEK BU KADAR MI ZOR?</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">1- Koskoca Keşan'a hizmet eden Halk Bankası Keşan şubesinin bütün işlerini 2 vezne yürütüyor. Vezne sayısı arttırılarak işlerin daha hızlı yürümesi, dolayısıyla hem işlemi daha kısa sürede biten ve daha az süre bekleyen vatandaşın, hem de iş yükü azalan personelin memnuniyeti sağlanabilir.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">2- Şubeye gelen vatandaşlara güvenlik görevlisi tarafından, üzerinde sıra numarası, bekleyen kişi sayısı ve tahmini bekleme süresi yazan fiş verilebilir. (Daha önce Bu bankanın bu şubesinde aynı özellikte fiş verilmekteydi.)</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">Bankanın camına sıra numarasını gösteren ışıklı tabela asılabilir. Böylece vatandaş güneşin altında değil,daha uygun bir yerde sırasını bekleyebilir. Ya da sırası gelene kadar orada beklemek yerine, gidip diğer işlerini halledebilir. Hem böylece koronavirüs tedbirleri kapsamında dikkat edilmesi gereken, sosyal mesafe kuralını uygulamak da mümkün olur.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">Kişiler üzerinden konuşmak istemiyorum ama, bizler, okulunu boyayan okul müdürlerini ve öğretmenleri gördük. Okula yetişmeye çalışan öğrencileri makam aracıyla okula götüren Belediye Başkanı gördük. Sınava yetişmeye çalışan ya da kimlik belgesini kaybettiği için ağlayan öğrenciyi önce nüfus müdürlüğüne, daha sonra da sınav salonuna yetiştirmek için çabalayan polisleri gördük. Hepsinden Allah razı olsun.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">Özelde Halk Bankası Keşan şubesi müdüründen, genelde de Keşandaki diğer banka müdürlerinden, uzun kuyrukların oluştuğu PTT Keşan şubesi müdüründen bu konuda hassasiyet göstermelerini, naçizane benim önerdiğim ya da kendilerinin üretecekleri fikirlerle vatandaşlara yardımcı olmalarını bekliyorum.</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">Haydi Sayın Müdürlerim !</span></span></span></span></p> <p style="margin-bottom:.0001pt"><span style="line-height:normal"><span style="font-size:10.0pt"><span style="font-family:"Helvetica","sans-serif""><span style="color:black">Peygamberimizin KOLAYLAŞTIRINIZ, ZORLAŞTIRMAYINIZ hadis-i şerifinde belirttiği gibi, Siz de Keşan halkının işlerini kolaylaştırınız ki; Onlar da sizlere ALLAH RAZI OLSUN desinler.</span></span></span></span></p>