<span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Edirne İl Genel Meclisi’nin AK Partili üyesi </span><b style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Hüseyin</b><span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;"> </span><b style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Boyalık, </b><span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">dün yaptığı açıklama ile halen yapımı devam eden ve kamuoyunda çeşitli eleştirilere neden olan Keşan-Enez yolu ile ilgili değerlendirmelerde bulunup çalışmalar hakkında bilgi verdi.</span> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><b><span style="font-size:10.0pt; font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:Arial">YAĞIŞ OLMAYAN MEVSİMİ SEÇTİK<o:p></o:p></span></b></p> <p class="ecxmsonormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt; background-image: initial; background-attachment: initial; background-size: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-position: initial; background-repeat: initial;"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">İlk olarak Enez Yolu’yla ilgili olarak<i> <b>“Enez’e giden vatandaşlarımızın birçoğu Büyükdoğanca - Kılıçköy arasındaki stabilize yolu kullanmak zorunda kalıyor. Yolun böylesine hareketli günlerde yapılmak istenmesi doğru bir tercih olmadı.”</b> </i>şeklindeki eleştirilere cevap veren <b>Boyalık</b>,<i> <b>“Bizler hiçbirimiz yol mühendisi veya müteahhit değiliz. Karayolları yetkililerine sorduk. <Yol ne zaman yapılır? Uygun mevsimi nedir?> diye sorduk. Aldığımız cevapların tamamı <Yağış mevsim> oldu” </b>dedi.</i><o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><b><span style="font-size:10.0pt; font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:Arial">Hüseyin Boyalık</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">, yolun yapımıyla ilgili ise şu bilgileri verdi: <i>“<b>Yol yapılırken sıkışması, düzgün olması, inşa edilen sanat yapılarının düzgün yapılması ve de çalışma şartlarının rantabl olması açısından yol yapım tarih aralıkları olarak Haziran başından Eylül sonuna kadar en uygun zaman aralığı olduğuna kanaat getirdik.”<o:p></o:p></b></i></span></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><b><span style="font-size:10.0pt; font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:Arial">NELER YAPABİLİRİZ ARAŞTIRDIK<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Yolun yapımına Haziran başında başlanmamasının sebebinin Temmuz Ayı’nda Ramazan Ayı’nın olması olduğunu dile getiren <b>Hüseyin</b> <b>Boyalık</b>, <b><i>“Yani yolların daha tenha olduğu zaman seçildi. Ben İl Genel Meclis Üyesi olarak bu yolun yapım aşamasını başından bugüne takip ediyorum. Yolun 1. km’sinde faaliyet gösteren esnafımızın derdiyle dertlendik, yolun kapanmaması için alternatif olarak <Neler yapabiliriz?>i araştırdık.”</i></b><i> </i>diye konuştu.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><b><span style="font-size:10.0pt; font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:Arial">BY PASS EDİLEREK ÇÖZÜM BULUNDU<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Yolun gerekli standartlara ulaşması için bazı noktalarda <st1:metricconverter productid="3 metre" w:st="on">3 metre</st1:metricconverter>, bazı noktalarda <st1:metricconverter productid="4 metre" w:st="on">4 metre</st1:metricconverter> dolgular yapıldığını ifade eden <b>Boyalık</b>, şunları söyledi: <b>“Doğabilecek kazaların engellenmesi için yolun kapatılması gerekiyordu. Kılıçköy’den Büyükdoğanca’ya çıkan yoldan by pass edilerek çözüm bulundu.”</b><o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><b><span style="font-size:10.0pt; font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:Arial">PARÇA PARÇA İHALE EDİLDİ<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><b><span style="font-size:10.0pt; font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family:Arial">Hüseyin Boyalık</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">,<i> <b>“Yolun kısa sürede tamamlanması için fazla kilometrelerde yol çalışması yapılması lazım. Belki de birden fazla şirket yolda çalışma yapabilirdi”</b> </i>eleştirilerine de şöyle cevap verdi<i>: <b>“Yolun tamamı aynı anda birkaç müteahhitte ihale edilse idi durumun vahametini düşünebiliyor musunuz? Bu yüzden parça parça ihale ediliyor. Bu yüzden ilk 6 km’lik kısım bittikten sonra tekrar ihale edilecek ve bundan sonraki kısımlar daha sıkıntısız bölümler olacak. Çünkü ilk 6 km’lik kısımda işyerleri var ve dolayısıyla elektrik, su ve telefon hatlarının demontaj ve de montaj işleri var.”<o:p></o:p></b></i></span></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">MEYVE VEREN AĞAÇ TAŞLANIR<o:p></o:p></span></i></b></p> <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;"><b><i><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Boyalık, açıklamasını şöyle tamamladı: “Yine mesnetsiz bilgi vermemek adına Karayolları ile görüşmelerimiz sonucunda sanat yapıları %70 seviyesine ulaşmış. Yolun 3 km’lik kısmının alt temel yapımı hazır hale geldiği, çok kısa sürede sanat yapıları tamamlanacak yolun alt temel ve üst temellerinin yapımının tamamlanmasıyla birlikte asfaltlama çalışmasının yapılarak yolun hizmete 15 Eylül gibi açılacağı konusunda bilgi aldık. Bunu kamuoyunla paylaşıyoruz. Yine son 1 yıl içerisinde Keşanımıza iktidar tarafından yapılan, devam eden ve de ihalesi yapılmış işler; 4 adet köprülü kavşak, Enez Yolu, Hastane, spor merkezi, okullar, göletler, barajlar, sulama kanalları, duble yolları söylemiyorum bile. Bu kadar hizmetin olduğu yerde ufak tefek şaşmalar da olur. Meyve veren ağaç taşlanır.”</span></i></b><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial"> <o:p></o:p></span></b></p>