“Dijital pazarlamada esnaf nasıl kazanır?” tümcesi ile “esnafın dijitaldeki yol haritası ne olacak?” tümcesi birbirinin benzeri tümcelerdir. Her ikisi de aynı yola çıkar. Yeter ki esnaf kazancını arttırmak için geleneksel reklam çeşitlerini tarihin güzel hatıralarına bakarak bıraksın. Bugüne kadar hiç ölçülemeyen geleneksel reklam önümüzdeki 10 yıl içinde hatıralarımızda güzel mi bilmem ama esnafın “keşke zamanında çok da üstünde durmasaydık” dediği bir hatıra olarak kalacak. Peki esnaf dijitale nasıl geçecek, bununla ilgili esnafın bir planı var mı? İşte en can alıcı nokta da burada başlıyor. Şu an esnaf içinde dijitalde yalan yanlış olsa da bir hikâye yaratmaya dijital pazarlamada yerini almaya yönelik çalışmalar var ama bunun yanında öyle esnaf var ki olması gereken tüm sosyal medya hesaplarının hiçbirinde yok. Neden orada olması gerektiğinin farkında bile değil.

Dijital Pazarlamada Esnaf Yenilikçi Olmalı

Dijital pazarlamada esnaf, önce kendine bir pazarlama senaryosu yazmalı. Bunu da gerçek dünyadan kopmadan, kendi dinamiklerini göz ardı etmeden sosyal medya mecralarına aktarmalı. Açık ve net olmalı. Esnaf kazancına yönelik çalışmalarında yenilikçi olmalı, pazarlama senaryosunda teknolojiyi kurgulamalı. Satışlarını artırıcı gerçekçi hedefleri kendine seçmeli. Dükkânına getireceği hedef kitlesini yani müşterisini iyi belirleyip sosyal medyada bu yönde içerikler hazırlayarak satışı tetiklemeli. İşte bu, esnafın dijital pazarlamadaki ilk ve en önemli adımıdır. İlk adımı doğru atan dijital pazarlamada bir tık önde başlar.

Dijital Pazarlamada Esnaf, Odaların Yardımı İle Yol Almalı

Dijital Pazarlamada Esnaf, ilk adımı doğru atması için doğru bilgileri öğreneceği bilgilere ulaşması lazım. Buna da önayak olacak esnaf odalarıdır. Esnaf odaları, üyelerine dijital ajanslar yardımıyla işlerinin dijitalde artırma yönünde ipuçlarını almalıdır. Esnaf odaları dijital ajanslarla her zaman iletişim halinde kurup danışma mahiyetinde üyelerine her daim yardım olmalıdır. Bu yüzden dijital ajanslar, var olan müşteri portföyüne esnafı da ekleyerek bu anlamda esnafın gözü kuşağı olmalıdır. Son olarak sadece dijitalde var olmak yeterli midir esnaf için hayır. Eğer gerçek hayatta esnaf işini iyi etüt edilmiş ve yeniliklere açık bir iş yeri tasarlamış olmazsa dijitalde yapacağı yenlikler pek ifade etmez. Yani dijitaldeki başarının başrolü işine sahip çıkan esnaf olacaktır bunu hiçbir esnaf aklında çıkarmamalıdır. Hayırlı işler, bol müşterileriniz olsun ve her zaman dijitalde kalın…