<span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Keşan Kaymakamı </span><b style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Bekir</b><span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;"> </span><b style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">Dınkırcı</b><span style="font-family: Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;">, dün yaptığı açıklamada, Keşan’daki görev süresinin ilk yılına dair değerlendirmelerde bulundu.</span> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">Dınkırcı</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">, görev yaptığı süre boyunca tüm köyleri gezdiğini dile getirerek, kanunlar çevresinde elinden gelen her şeyi yapmaya çalıştığını söyledi.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Keşan’ın belli başlı sıkıntıları olduğunun altını çizen <b>Bekir</b> <b>Dınkırcı</b>, bu sorunların hep birlikte çözülmesi gerektiğini vurguladı.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">HAMZADERE BARAJI KEŞAN İÇİN ÖNEMLİ BİR PORJE<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">8 görev yeri içerisinde ulaşım bazlı mukayeseli üstünlüğü en fazla olan yerin Keşan olduğunu belirten <b>Dınkırcı</b>, <i>“Keşan kalkınacak bir ilçe ama aktörler buradan mı olacak yabancı mı? Keşan’ın %47’si tarım arazisi. Son 1 yıl içerisinde üzerinde durduğumuz temel konulardan biri tarım. Bölgenin %21’i sulanıyor yani 101 bin dönüm arazisi sulanıyor. Hamzadere Barajı tamamlandığında ise %44’ü sulanır hale gelecek. Bir de toprak tahlilimiz yeterli değil. 1 yılda hemen hemen tüm köylerimizi gezdik. Bölgede 3 temel ürünümüz var. Buğday, ayçiçeği ve çeltik. Zaman zaman köy programları yapıyoruz. İkinci unsur ise hava durumunu takip etmiyoruz. Toprak tahlili, bilimsel üretim ve buna paralel olarak ölçeği çözmek zorundayız. Makine ekipman desteklemesi üzerinde hassasiyet ile durduk. Tarımda markayız ama marka olduğumuz ürünleri mamül olarak satıyoruz. Keşan olarak tarım, hayvancılık ve sanayi bölgesinde toplumun tüm kesimleri ile bunları sorgulamak zorundayız.” </i>dedi. <o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">“MODERN SULAMA TEKNİKLERİNDE İYİYE GİDİYORUZ”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">1 yıllık görev süresi içerisinde bölgedeki hayvancılık işletmelerini gezdiğini ifade eden <b>Bekir</b> <b>Dınkırcı</b>,<i> </i>şunları söyledi: <i>“Hayvancılıkta da ölçek çok düşük. 27 bin 682 büyükbaş, 56 bin 750 de küçükbaş hayvanımız var. Eğer para kazanacaksak doğru ölçeği yakalamalı, açık ve yarı açık işletmeye geçmeliyiz. Son 1 yıldır yem bitkileri üzerinde duruyoruz. Şu anda istediğimiz noktaya gelmedik. Yem bitkilerinin ekilişini önümüzdeki dönem de teşvik edeceğiz. Modern sulama teknikleri anlamında da iyiye gidiyoruz ama daha iyisi var. Bölgemizde Valimizin desteği ile meyvecilikle ilgili projeler gerçekleştirdik. Bunun arkasını getireceğiz. Takım oyununun peşindeyiz. Bölgemizde meyvecilik ve seracılığın gelişmesini istiyoruz. Bölgede sebze ve meyveden para kazanmak istiyorsak olmazsa olmaz unsurlardan bir tanesi soğuk hava deposu. Bu konuyu sivil toplum kuruluşları ile sürekli görüşüyoruz. Ürünü dalından 0,80 TL’ye alıyorlar. O ürünü soğuk hava deposunda 3 ay bekletin o ürün 5 TL oluyor. Keşan’ın tek sorunu şu anda ölçek.” <o:p></o:p></i></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">“ELİMİZDEKİ ÖDENEĞE GÖRE CANLA BAŞLA ÇALIŞTIK”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Turizm konusunda bu yıl sıkıntılar yaşadığını dile getiren <b>Dınkırcı</b>, <i>“<st1:metricconverter productid="64 km" w:st="on">64 km</st1:metricconverter> sahil var. Yollarımızın ıslahı ile ilgili yoğun bir gayret gösterdik. Keşan’ın nüfusundan fazla insan var sahillerde. Buna alt yapı ve üst yapı olarak hazır mıyız? Burada 26 bin araç var ve 5 bin yabancı aracın olduğunu söylüyorlar. Bu kadar aracı kaldıracak yol yok sahillerde. Elbette sıkıntılar olacak ama takip edeceğiz. Bu sorunlar akşamdan sabaha oluşmadı. Turizm ile ilgili bu yıl bir güzel gelişme oldu. Anadolu Turizm ve Otelcilik Lisesi açılıyor. Saros Körfezi kendi kendini temizleyen nadir körfezlerden birisi. Alt yapı konusunda KÖYDES ve Köylere Hizmet Götürme Birliği eli ile program dahilindeki işleri yaptık. Şu anda elimizdeki ödeneğe göre canla başla çalıştık. Bir diğer nokta eğitim. Okul öncesi eğitim Pazartesi günü başlayacak. Okul öncesi eğitim üzerinde çok durduk. Kitap okuma kampanyaları üzerinde çalıştık ve güzel sonuçlar aldık. İhtiyaç sahibi öğrencilerimizi destekledik. Valimizin destekleri ile hızlı okuma kursları açıldı. Sınavlardaki en önemli nokta süre yetmemesi. Bunun temelinde de okuma yatıyor.” </i>şeklinde konuştu.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">“KEŞAN YOL ÜSTÜ BİR YER”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial">Migros Kavşağı ve Destek Kıtaları kavşağı ile ilgili çalışmaların devam ettiğinin altını çizen <b>Bekir</b> <b>Dınkırcı</b>, <i>“Trafiğin bedeli çok ağır. Ülke genelinde 2012 yılında 3 bin 757 vatandaşımızı kaybetmişiz. Son 10 yılda yaklaşık Uzunköprü nüfusunu kaybetmişiz. Destek Kıtaları Kavşağı’nda 8 vatandaşımızı kaybettik. Destek Kıtaları Kavşağı ile ilgili yazışmamız sonucunda proje onaya gönderilmiş. Kavşak ile ilgili bir proje hazırlanmış. Teknik yönü hakkında bilgi sahibi değilim. Projeyi Karayolları Bölge Müdürlüğü hazırladı. Öte yandan doğalgaz ile ilgili çalışmalarımız sürüyor. Kış aylarında kirliliğimiz çok yüksek. Keşan halkı bu konuda karar verecek. İlerleyen süreçte rüzgar, güneş ve biyogaz da kullanılabilir. Keşan geleceği olan bir yer. Sorunlar elbette var. Çünkü burası hızlı büyümüş bir ilçe. Yol üstü bir yer. Burada tarım, turizm ve ticarette doğru ölçekleri yakalayabilirsek, geleceğini burada yaşayan insanlar tayin edecektir. Elimden geldiği kadar hizmet odaklı, vatandaş odaklı çalışıyorum.” </i>dedi.<o:p></o:p></span></p> <p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif";mso-bidi-font-family: Arial">“SADECE SORUNUN TESPİTİNİ YAPMAK YETMİYOR”<o:p></o:p></span></b></p> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Helvetica","sans-serif"; mso-bidi-font-family:Arial"> “<i>İlk geldiğiniz gün ile bu günü kıyaslarsak Keşan hangi noktaya geldi?” </i>sorusuna yanıt veren <b>Dınkırcı</b>, sözlerini şöyle tamamladı: <i>“Ben profesyonel yöneticiyim. Geçen süreçte Keşan’ımızı tanıdık. Keşan’da herkes kendi görev ve sorumluluklarını senkronize bir şekilde hep birlikte ileriye taşıyabilmeli. Sadece sorunun tespitini yapmak yetmiyor. Çözümde ortak hareket edersek çok daha iyi noktalara gideceğimizi düşünüyorum. Eğer biz ölçeklendirme çalışmalarını artan oranla yapabilirsek olumlu dediğin nokta olumlu yöne gider. Eğer giderek küçülürsek istediğimiz başarıyı elde edemeyiz.”<o:p></o:p></i></span></p>