HABER MERKEZİ

Okan Gaytancıoğlu soru önergesinde, “Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi bahane edilerek iyileştirme yapılmayan ve yaklaşık 5 yıldır çalışmayan Edirne – Halkalı Tren seferlerine geçtiğimiz aylarda yeniden başlandı. Ancak basınımızda yer alan haberlere göre; söz konusu seferler vatandaşlarımız için tam bir eziyete dönüşmüş durumda. Her gün yaşanan rötarlar, birçok kesimde aşırı yavaş gidilmesi gibi nedenlerle 4 saatte tamamlanması gereken yolculukları 7 saatin üzerine çıkarmaktadır. Diğer yandan devam eden hızlı tren projesinde ödenek eksikliğinden dolayı durduğu haberleri gelmektedir” dedi.

Hızlı trenin Avrupa Birliği desteğiyle yapıldığını hatırlatan Gaytancıoğlu, “Anlaşılan AB’den gelen paralar kullanılıp sıra hazine kaynaklarına gelince talan edilmiş hazine gerçeğiyle karşılaşıldı. 2023’te bitirileceği söylenen projenin ilk anda söz verilen yapılarının ne kadarının bitirileceği konusunda şüpheliyiz. Bu kurla, bu ekonomi politikasıyla,  tamtakır hazineyle nasıl olacak bilmiyoruz” diye konuştu.

Okan Gaytancıoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na şu soruları yöneltti:

1. Edirne-Halkalı tren seferlerinde yaşanan gecikmelerle ilgili bir önlem almayı düşünüyor musunuz?

2. Daha önce 2023 yılında hizmete gireceği belirtilen Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesinin ödenek yokluğu nedeniyle durduğu doğru mudur?

3. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesini yapan yüklenici firmanın kur farkından dolayı zarar ettiği ve çalışmaları durdurduğu haberleri gerçek midir?

4. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi’nin bazı kesimlerinin, projede yapımı öngörülen yeni altyapılar tamamlanmadan, eski altyapılarla açılacağı iddiaları doğru mudur?

5. Çalışmalarda zarar gören mera ve diğer tarım alanlarının rehabilitasyonu ne zaman tamamlanacaktır?