• Üsmen agam, nooluyo bu Boaziçi Üniversitesinde beyaa? Niye azdı bu şoparlar? Em Türkiye’nin en zor girilen üniversitesine girecek kadan akıllı ol, em de çık sukaa baar çaır. Terörist mi bunnar beyaa?
  • Yok be kızanım. Üniversiteler aslında özgür ve aykırı düşünçelerin yeşerdii; aliyle bilimsel gelişmelerin merkezi ulduu yerlerdir. Bu prensip ne kadan yaygın olursa bilim o kadan gelişir. Bizde de bu prensibi ilke edinen üniversiteler var. Ürneen, ODTÜ, ürneen, Boaziçi. Bu ve benzeri üniversiteler on yıllardır çaadaş üniversite eitimi verme çalışır. Üniversiteler üzgür olursa toplumlar gelişir ama toplumsal eşitsizlikler ala gitmez. Gene zenginler emekçileri sömürür, em de vaaşi bi şekilde ama emekçilerin de karnı doyduu için pek ses çıkarmazlar.
  • Peki bu üniversiteliler niye bu kadan anarşit davranır beya?
  • Valla kızanım, er insan gibi unlar da bu sömürü düzeninde ziir gibi beyinleriynen bütün yannışları gürür. İnsanın insanı sümürmesine karşı çıkar. O dünem er gencin en eşilikçi, atta en toplumcu dünemidir. Erkesin eşitlini, üretim araçlarının adil daalımını, toplumcu üretim politikalarını ve insanca bölüşüm modellerini tartışır. Çözüm yullarlını ünerir.
  • İi de be agam nerdeyse iç bi sendika lideri, tarım kooperatif ünderi, küülü kanaat ünderi ya da işçi lideri ODTÜ ya da Boaziçi mezunu diil beyaa.
  • Bu zaten bi işaret be kızanım. Eğitim seviyesi arttıkça insanlar sorunları görür. Daası çözüm ünerilerinde bulunur. Yeter ki  evrensel, bilimsel urtam ulsun. Bu er türlü farklılığın yaşadığı, er türlü aykırı ulsa bile fikrin dikkate alındığı bi urtam. Aklısın, bu şoparların dooru düzgün üniversitelerde yetişenleri uluslararası şirketlerde yani dünyanın ünemli şirketlerinde çalışıp yünetici oluyo, dandik ukullarda okuyup kendini yetiştiremeyenler de başımıza yünetici oluyu. Atta bi çounun diploması bile tartışılırken bunnar boaziçi üürencilerine akaret  edip  unları teröristlikle suçluyo.
  • Peki Buaziçi üniversitesi akkında ne biliyoz ki be agam? Neden bu kadar hedefte?
  • Buaziçi üniversitesi 1863 yılında kurulan bi üniversitedir beyaa. Köklü bi üniversitedir yani. Bugün eğitim sistemi İmam Atipler için battal edilip üniversiteler lise seviyesi altına düşürüldü. Devlet yönetiminde de köklü üniversiteler sıradanlaştırılmaya çalışılıp, torpil, vasıfsızlık, bayağılık özendirilip yağma ve hırsızlık kültürü oluşturuldu. 
  • Madem köklü bi üniversite, neden bööle tartışılır be agam? Eski başbakanlardan biri ‘Ben urda kızları  erkekleri bir arada gördüm; aalakım buzulur diyerekten ondan o okula gitmedim’ dediydi. Kanada başbakanı üniversite üürencileriynen kuantum fizii tartışırken başımızda başbakan olan bu zat ‘Bu teknolociye kafa yormıycan, sadece nimetlerinden yararlancan, yoksa kafayı sıyırırsın’ diyen mübarek bi zat. Ki bu ülke dünya çapında Erdal İnönü gibi bir fizik profösörünün  kıymetini bilmemişken. Üstüne diploması bilem tartışmalı dünya liderimiz 2018 yılında Boazicini milli olmamakla suçlamıştı. Atırlayalım, 20016 yılında %86 oyla seçilen adayı rektör atamayıp kafasına göre rektör atamıştı. 
  • İİ ya da kötü bi rektör atamış işte, itiraz niye be agam?
  • Sorun da o be kızanım. Bunnar akademik formasyonu üüle bi batırdılar ki Nuh Peygamberin cep telefonu ulduunu süüleyen gavat üniversitede üretim üyesi. Dini kullanan şaklaban Gata başhekim yardımcısı. Ben cahil insanın ferasetine güvenirim, okumuş insan gürünce tir tir titrerim diyen ampur YÖK üyesi. Şnçik de kayyum gibin atadıkları rektörün referans alınan bilimsel yayın urtalaması şu an Boaziçi üniversitesinde en acemi üüretim üyeleri urtalamasından bile çok aaşada. Liyakatsiz adamları sırf senin partine yakın diye rektör yaparsan üniversiteleri bitirirsin. Bitirdiler de zaten. Yüksek üretimde dünyada İran ve Suudi Arabistan’ın bilem gerisine düştük.  Sorma, soruşturma, biat et. İstenen bu. Torpil yüzünden ii üniversitelerin diplomalarını da iitibarsızlaştırıyolar. Eralde kendilerinde yok diye.
  • Ne var bunda be agam. Devlete karşı gelmesinler. Akıllı olsunlar.
  • Bunnar zaten akıllı çocuklar be kızanım. Bunnar devlete de karşı gelmez. İnsanlıktan, eşitlikten, araştırmadan, gelişmeden, insanca yaşamadan baaseder bu çocuklar. Bu gün kanları kaynar bunları süülerler. Bu Boaziçinde, ODTÜ’de okuyan çocukların iç biri bitirince işçi ya da amal, ne biliim asgari ücretlen çalışan ya da işsiz olmaycaklar. En kötüsünden iş bulcaklar. Atta ii işler bulup ii de para kazancaklar. 
  • O zaman niye kıpraşır bunnar be agam? Asıl karşı çıkması gerekenler susarkene.
  • Bizde düşünen, düşünmesini bilen akıllı insanları sevmezler artık be kızanım. Bak ben sana gene bi ikaya annatayım annarsın belki. Küün birinde ilkokul diploması bile şüpheli bi mııtar varmış. Bu mııtar ep dier küülüleri kafalayıp din iman diyerekten kendi akimiyetini sürermiş.İç annamadıı alde küülülere tarım ve ayvancılık konusunda akıl verirmiş ama er seferinde külüler zararlı çıkarmış. Yani bi bok bilmeden küülüleri yannış yönnendirirmiş. Küüde ne zaman işler boka sarsa da iç sorumluluu üstüne almazmış. Bi gün küülülerden birinin dışarıda ziraat okuyan oolu küüe gelmiş. Küülülere modern tarımı üüretmee başlamış. Küülülerin verimi artmış, daa fazla ürün almaa başlamışlar.Küülüler para kazanma başladıkça mııtar dellenmee başlamış. Bu küüe yeni adet getirip küülüleri palazlandırma başlayan gence diş bilemee başlamış. Korucuya düüdürtmüş olmamış. Evde kalmış kıt akıllı kızıynan buna pusu kurma kalkmış. Kızını üryan bunun evine günderip onu bastıracak küülüye de bu adam ırz düşmanı diycek bi plan yapmış. Kızını ikna edip çocuun evine gündermiş. Kız kapıyı çalıp çocuk açınca babasının süüledii üzere soyunma başlamış. Mııtar da çocuu basıp ırz düşmanı ilan etcek ya, koşturup ‘Yetişin ırz düşmanı var, kızıma kayıyolar dierekten baarmaa başlamış. O sırada düşmüş,kafasını vurup  nefessiz kalmış, ülmek üzereymiş. Çocuk kızı bırakıp mııtara koşmuş. Bakmış adam gidiyo, suni teneffüse başlamış. Kız da çığlık çığlığaymış. Küülüler feryatları duyunca  evin baaçesine  toplanmışlar. Bakmışlar kız cıscıplak yerlerde, çocuk mııtara yumulmuş, demişler kaçın, bu okullu ıyarın  gözü dönmüş mııtara bunu yapıyosa epimizi sıradan geçirir. 

Sözün Özü: Muhtara hayat öpücüğü veren mi yoksa muhtarın kendisi mi kötü niyetli; artık ayıralım yaşama değer katanla eksilteni. Bu ülkede bu tip muhtarlara inat, çağdaş, bilimsel eğitim şart.