İl Milli Eğitim Müdürlüğü, engelli öğretmen alımı için başvuruların 3-7 Mart 2014 tarihleri arasında yapılacağını hatırlattı.

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacını karşılamak üzere; 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 53’üncü maddesi çerçevesinde, 2012 yılında yapılan Özürlü Memur Seçme Sınavı’na (ÖMSS) katılanlar arasından ÖMSS puan üstünlüğüne göre engelli öğretmen alımı yapılacağını kaydeden İl Milli Eğitim Müdürlüğü, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi:

“Adaylardan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartlar yanında 06/05/2010 tarihli ve 27573 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nde belirtilen özel şartlar aranacaktır.

Başvuruda adaylardan diploma veya öğrenim durumu, pedagojik formasyon ve 2012 yılı  ÖMSS sonuç belgesi ile özürlü sağlık kurulu raporu istenecektir. Ayrıca adaylardan,  herhangi bir kamu kurum ve kuruluşunda devlet memuru olarak çalışıp çalışmadığına ilişkin beyanları alınacaktır. Çalışanlar ise görev yaptıkları kurumdan muvafakat belgesi (Ek-1/b) alacaklardır.

Adaylar, başvurularını http://mebbis.meb.gov.tr veya http://ikgm.meb.gov.tr adreslerinde yer alan Elektronik Başvuru Formunu doldurmak suretiyle 03-07 Mart 2014 tarihleri arasında yapacak; başvuru formunun çıktısını, istenilen belgeler ile il milli eğitim müdürlüklerine onaylattıracaklardır.

Geçerli başvuru sahibi adaylar ÖMSS puanı üstünlüğüne göre sıralanacak, alanlar itibarıyla belirlenen kontenjanlara yerleştirmeler ÖMSS puanı üstünlüğüne göre yapılacaktır.”