HABER MERKEZİ

Açıklamasında yeni eğitim-öğretim yılında bekleyen sorunlara değinen Yatıkçı, “Eğitim denince, etik değerlerden hukuk devletine, demokrasiden insan haklarına, çağdaş, demokratik, Laik ve Atatürk ilkeleri ışığında ki eğitimi yakalamak amaç olmalıdır.” dedi. Yatıkçı’nın açıklaması şöyle:

5 BİN NÜFUS ŞARTI KALDIRILIYOR

“17 Eylül 2018 Pazartesi günü yeni sorunları, zorlukları ve sıkıntıları beraberinde getirerek 2018-2019 eğitim ve öğretim yılına başlandı.

İçine girdiğimiz yeni eğitim döneminde, Milli Eğitim Bakanlığı kurum açma ve ad verme yönetmeliğinde yapılan değişiklikle ‘Çok amaçlı Anadolu Lisesi, Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi ve Mesleki Eğitim merkezinde karma eğitim yapılır’ maddesi geçtiğimiz gün kaldırıldı. Bu haremlik selamlık eğitiminin önünü açıyor. İmam Hatip açılabilmesi için koşulan 5 bin nüfus şartı kaldırılıyor. Öyle görünüyor ki karma eğitimin ortadan kaldırılma çaba ve çalışması içerisindeler.”

İMAM HATİP LİSELERİNDE BOŞ KONTENJAN ORANI YÜZDE 50’LER SEVİYELERİNDE

Milli Eğitim Bakanlığı imam hatiplere herhangi bir öğrenci şartı getirmezken, ilkokul öğrencileri için öğrenci sayı şartı getiriyor. Bilim alanında ilerleme kaydetmemiz gerekirken dini eğitimin ağırlıkta olduğu bir eğitim sistemi ülkenin kalkınmasına hiçbir şekilde yardımcı olamaz. Aynı zamanda MEB imam hatip liselerine ayrıcalık yapmaya devam ederken, öğrenciler tam aksine imam hatip liselerini tercih etmiyor. Yüzde 31 devamsızlık oranına sahip imam hatip liselerinde boş kontenjan oranı yüzde 50’ler seviyelerinde. Lise geçiş sınavlarında öğrenciler Anadolu Liseleri tercihleri ile Anadolu Lisesi doluluk oranlarını yüzde 95 lere taşımışlardır. Bu oran meslek liselerinde yüzde 55, imam hatiplerde ise yüzde 52 dir. Bakanlık milli eğitim müdürlüklerine gönderdiği yazı ile açıkta kalan öğrencilerin tercih edilmeyen meslek liselerini Anadolu liselerine dönüştürülmesini istemiş fakat imam hatip liselerine dokunmamıştır.

Bir Ülkenin geleceği, o ülke insanlarının göreceği eğitime bağlıdır. Eğitim müfredatına yönelik bilim dışı müdahaleler arttıkça, felsefe-bilim-sanat dersleri azaldıkça, her MEB değiştiğinde sınav sistemi ve eğitim sistemi değişirse çocuklarımız eğitim haklarından eşit şekilde yararlanamazlar ise, OECD’ ye üye ülkeler sıralamasında ki sonunculuğumuz hiçbir zaman değişmez.

EN BAŞARISIZ ÜLKELER ARASINDA YERİMİZİ ALDIK

Bilim kategorisinde ( Matematik, Fizik vb..) en başarısız ülkeler arasında yerimizi aldık. Bu Atatürk Türkiye’sine yakışmaz bir tablodur. 

Eğitim denince, etik değerlerden hukuk devletine, demokrasiden insan haklarına, çağdaş, demokratik, Laik ve Atatürk ilkeleri ışığında ki eğitimi yakalamak amaç olmalıdır.

Birleştirilmiş sınıfların olmadığı, ikili öğretim yapan okulların son bulduğu, sınıflarında 25-30 öğrencinin olduğu, çocukların şiddet görmediği, öğrencilerin mutlu olduğu okullar olmalı.,

Atanamayan öğretmenlerimizin, bir an önce atamalarının yapılarak o ışık saçan, ülkemizi aydınlatacak olan öğretmenlerimizin, okulları ile öğrencileri ile buluşmalarını, kucaklaşmalarını istiyoruz.

SUYUN OLMADIĞI YERDE FİDAN KURUR.

Eğitimde önce ‘Liyakat sistemi’ uygulanmalı. Ehli olan kişiler hak ettiği yerlere gelmeli. Senin benim adamım diyerek hak edilmeyen idarecilik ve müdürlük gibi makamlara getirilmemeli.,

 Ülkenin ekonomik koşulları milletimizi oldukça zorlar hale geldi. Pahalılık had safhada, her gün yağmur gibi yağan zam yağmurları öğrenci velilerini kara kara düşündürüyor, kitap kırtasiye ve giyim masraflarının yanı sıra ulaşım ve zaruri giderler konusunda anne ve babalar ne yapacaklarını şaşırmış vaziyetteler. Ekonomi ve Eğitim birbirini tamamlayan iki unsur farklı düşünülemez. Eğitim toprağa dikilen fidan, ekonomi o fidanı sulayan su dur, yağmurdur. Suyun olmadığı yerde fidan kurur.

Eğitim çocuklarımızı sevmekle başlar. 

Bizler diyoruz ki; Çocuklarımız hep gülsün ve mutlu olsun.

2018-2019 Eğitim ve öğretim yılı ülkemize hayırlı uğurlu olsun.

Anadolu Liseleri ile Merkezi eğitim merkezlerinde haremlik selamlık eğitiminin önünü açarak karma eğitim sistemine”