Keşan’da faaliyet gösteren Meltem Eser Danışmanlık Firması’nın sahibi Meltem Eser, çalışmalarını Medya Keşan’a değerlendirdi.Eser; “Eğitim danışmanlığı, Mental Aritmetik, Nefes Koçluğu, Anlayarak Hızlı Okuma” ana başlıklarıyla özetlediği çalışmaları hakkında bilgi verdi.

ÖĞRENCİ KOÇLUĞU

İlk olarak, Eğitim Danışmanlığı konusundaki çalışmaları ele alan Meltem Eser, başarıya ulaşmak için farklı yöntemler uyguladıklarını vurgulayarak şöyle dedi: “En önemli faaliyetimiz eğitim danışmanlığı. Öğrencilerimizin doğru ders çalışma şekillerine yönelmeleri ve neden ders çalışamadıklarının belirlenmesi için velilerle diyalog halindeyiz. Bunun için farklı yöntemler uyguluyoruz. Bunlardan en önemlisi öğrenci koçluğu. Lise öğrencilerine yönelik bu faaliyetimiz de gerekli ilgiyi kısa sürede topladı. Uygulamada, öğrencinin, öğrenme stilini tespit ederek, kendine özgü ders çalışma yönteminin belirlenmesini sağlıyor. Ayrıca ders çalışmaktan zevk almasını da beraberinde getiriyor. Öğrenci koçluğu dışında, dikkat ve konsantrasyonu ölçen bazı testler ile psikolojik testlerden de faydalanıyoruz.”

MENTAL ARİTMETİK

Daha sonra günümüzün popüler konularından Mental Aritmetik’e değinen Eser, sözlerini şöyle sürdürdü: “Mental Aritmetik Eğitimi’ni SuanPan markasıyla yapıyoruz. Bu dünya çapında bir marka ve biz de Türkiye genelindeki şubelerinden biriyiz. Mental Aritmetik, kısaca abaküs üzerinden verilen bir zihin geliştirme eğitimidir. Ya da bir çeşit beyin sporu da denilebilir. Mental Aritmetik’le beraber, Drama ve Dikkat Konsantrasyon Dersi de verilmekte. Bu dersler sayesinde, öğrencilerin dikkatlerini bir tek noktada toplayabiliyoruz. Ayrıca aile içi sorunları da ortadan kaldırıyor. Ders başarısının artmasını da sağlıyor. Özellikle sayısal derslerde başarının artmış olduğunu görebiliyoruz.”

NEFES KOÇLUĞU

Açıklamasının ilerleyen bölümünde, bir başka faaliyet konusu olan Nefes Koçluğu’na kayıt düşen Meltem Eser, şunları söyledi:“Çalışmalarımızın yetişkinlere yönelik bir faaliyeti de nefes Koçluğu’dur. Burada, 10 kişilik gruplar halinde yetişkinlere seanslar düzenliyoruz. Alanında uzman ve İstanbul’dan gelen Nefes Koçu ile katılımcılara, doğru nefes alma tekniklerini gösteriyoruz. Bu teknikler sayesinde, sağlığımızla ilgili farkındalığımız artıyor. Daha da bilinçleniyor, sorunlarımızı çözebiliyoruz.”

ANLAYARAK ÖĞRENME

Son olarak Anlayarak Öğrenme konusuna değinen Eser, şunları kaydetti. “Öğrencilere ve yetişkinlere yönelik bu faaliyetimizde, başta sınav süreçleri olmak üzere, bireye zamanı en iyi şekilde kullanmanın şeklini öğretiyoruz. Doğru okumayla konuları daha iyi anlıyor ve bu sayede öğreniyoruz. Başarı garantili verdiğimiz eğitim sonunda, başarılı da oluyoruz. Şöyle bir iddiamız var; öğrencimiz kursa başladığında okuma yazma hızı dakikada kaç kelimeyse, en az 2 kat artacağının garantisini veriyoruz. Şu an dakikada 800 kelime okuyabilen öğrencilerimiz var. Bu çok ciddi bir başarı. Yakın gelecekte, liselerle ilgili bir çalışmamız için Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile görüşme halindeyiz. Ortak projelere imza atacağız. Bu sayede öğrenciler de veliler de kendilerindeki değişiklikleri görerek, ne kadar büyük bir başarıya ne kadar kolay ulaşabileceklerini görecek.”

“ÖĞRENCİLİĞİM ZAMANINDA BÖYLE BİR SİSTEM YOKTU”

Açıklamasının ardından Medya Keşan Muhabiri’nin sorularını yanıtlayan Meltem Eser, kendi öğrenciliği zamanında ne böyle bir sistemin ne de danışabileceği kimsenin olmadığından yakınarak, bu eksiklikten hareketle yola çıktığını ve işletmesini kurduğunu söyledi. Eser, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Ben mağdur oldum ama şimdiki öğrenciler, gelecekleriyle ilgili karar verirken daha kararlı daha emin ve bilinçli hareket etsinler diye böyle bir girişimde bulundum. Ben Keşanlıyım. 1999 yılında Keşan Lisesi’nden, 2004 yılında da TÜ (Trakya Üniversitesi) Fen – Edebiyat Fakültesi’nden mezun oldum. 8 yıl boyunca özel sektörde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yaptım. Çeşitli kurslara gitmem gerekti. Keşanlı biri olarak, ilçedeki bu ihtiyacı fark ettim. Çünkü öğrencilerin yardıma ihtiyacı var ve üniversite tercih aşamasında ne yapacaklarını bilemiyorlar. Belki aldıkları puanlarla istedikleri bölüme girebilecekler ama bu meslekleri gelecekte onları mutlu edecek mi bilemiyorlar.”

“KEŞAN’DA VELİLER, EĞİTİMDE DUYARLI”

Meltem Eser, Medya Keşan Muhabiri’nin “Keşan’da eğitimin durumunu ve başarı düzeyini nasıl buluyorsunuz?”şeklindeki sorusunu şöyle yanıtladı: “Keşan’ın eğitimdeki başarısı bence çok yüksek. En başta öğrencilerimizin anlama – algılama kapasitesi çok yüksek. İletişim-gelişim çağındayız ve öğrencilere her türlü eğitim fırsatı sunuluyor. Aileler çok duyarlı. Eğitim söz konusu olduğunda hiçbir fedakarlık ve paradan kaçınmıyorlar. Bu anlamda çok bilinçli bir veli bilgi profili oluştu. Öğrenciler ise pratik zekalı olmanın, yani dinlediğinde anladığının farkına vardıklarında hafif tembelleşmeye başlıyor. Aslında bizim bu bölgenin çocukları zeki ama kalpazan! Çünkü bir konuyu bir kerede anlayan bir çocuk, bunu okulda da yapar. Ama bu kalpazanlık ve rahatlıktan kaynaklanan sebeplerle üzerinde durmuyor. Oysa dersi birazcık dikkatli dinlese çok yüksek başarılara imza atacağız. Öyle ki 2-3 saat ders yaptıktan sonra sınav notlarında %100 artış sağlayan öğrenciler var.”