HABER MERKEZİ

Pandeminin Türkiye’de görülmesiyle apar topar başlanan uzaktan eğitimin eksikliklerinin hatırlatıldığı raporda, yeni dönemde benzer aksiliklerin yaşanmaması için tüm ihtimaller düşünülerek, kısa ve uzun vadeli eylem planlarının yapılması gerektiğinin altı çiziliyor.

DEZAVANTAJLI ÖĞRENCİLER İÇİN TELAFİ SÜREÇLERİ OLUŞTURULMALI

Hazırlanan raporda yeni eğitim-öğretim dönemi öncesi alınması gereken tedbirleri ve çözüm önerilerini de sunan Saadet Partisi İl eğitim Komisyonu Başkanı Kadir İriş, “Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerde oluşan öğrenme kayıpları, eksiklikleri tespit edilerek, telafi için ulusal, bölgesel ve okul bazı planlamalar yapılmalıdır. Dezavantajlı öğrenciler ve özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencileri destekleyecek telafi süreçleri oluşturulmalıdır. Mesleki ve teknik eğitimin teorik ve pratik boyutunda telafi süreçleri bütüncül bir bakışla planlanmalıdır. Mesleki becerilerin geliştirilmesine yönelik alternatif uzaktan öğrenme çözümleri oluşturulmalıdır” ifadelerine yer verildi.

UZAKTAN ÖĞRETİM SÜRECİNE UYUMDA FARKLILIKLAR OLDU

Kadir İriş, “Türkiye’de ilk Covid-19 vakasının görülmesinden sonra okulların yüz yüze eğitime kapatılarak, uzaktan eğitime geçildiğinin hatırlatıldığı raporda, Uzaktan eğitime geçildikten sonra ilgili tarafların görev, yetki ve sorumluluklarındaki belirsizlikler uygulamada sorunlara neden olmuştur. İnternete erişim ve teknolojik imkânlardaki yetersizlikler uzaktan eğitimi olumsuz olarak etkilemiştir. Öğrencilerin mesleki becerilerini uzaktan öğrenme yoluyla geliştirilmesinde zorluklar yaşanmıştır. Öğrenciler uygulama eğitimlerini tamamlamadan bir üst sınıfa geçmiş ya da mezun sayılmıştır. Üniversitelerin dijital alt yapı, kapasite ve deneyimleri uzaktan öğretim sürecine uyumda farklılık göstermiştir” sorunlarına dikkat çekti.

DETAYLI STRATEJİLER BELİRLENMELİ

Alınan kararların yerindeliği ve zamanlamasının iyileştirilmesi için kurumlar arası iletişimi esas alan bir karar modelinin oluşturulması gerektiğine vurgu yapan Kadir İriş, şu önerilerde bulundu: “Yükseköğretimde tüm ihtimaller düşünülerek kısa ve uzun vadeli eylem planları oluşturmalı; ilgili planlamalarda özellikle dezavantajlı öğrenciler ve yabancı öğrenciler gibi kayıt yaptırmama/yenilememe riski daha yüksek olan öğrenciler odağa alınmalıdır. Uygulamada eğitimlerin yaz döneminde ve sonrasında hangi şartlar altında verileceği belirlenmeli, işletmelerde ve üniversite kampüslerinde hangi tedbirlerin alınacağı konusunda detaylı stratejiler belirlenmelidir.”