Ahmet Yenice İlkokulu 3. sınıf A, B ve C şubelerinin bazı velileri dün Edirne’ye giderek, İl Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan’la görüştü.

86 öğrencinin önümüzdeki yıl başka okula gönderilecekleri bilgisini alan ve bu konuda Keşan Kaymakamlığı ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne mağduriyetlerinin giderilmesi yönünde görüşmelerde bulunan veliler, dün de İl Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan’a sıkıntılarını dile getirdi ve çözüm bulmalarını istedi.

Edirne Valisi Hasan Duruer ve İl Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan’a mağduriyetleri ile ilgili dilekçe de veren veliler, Edirne dönüşü Ahmet Yenice Ortaokulu bahçesinde biraraya gelerek, şu açıklamayı yaptı:

“Öğrencilerimizin kademeli geçişte 1 yıl için yaşayacakları sıkıntıları dile getirdik. Her şeyden önce Başbakanın kendi ağzından ‘kademeli geçişte sorun yaşanmayacak’ ifadesi var. Bizim çocuklarımız 2015-2016 eğitim-öğretim yılında da genelge gereği aynı okulda eğitime devam etmeleri gerekiyor. Bu bizim çocuklarımızın kazanılmış hakkı. Sayın Hüseyin Bey, bize Türkiye genelinde bir uygulama olduğunu söyledi. Ancak biz buna karşın kazanılmış hakkımız olduğunu belirttik ve hakkımızı da arayacağımızı ifade ettik. Gerekirse Ankara’ya kadar sesimizi de duyuracağız.

Bizim açıklamalarımız karşısında ne evet ne de hayır dendi. Sadece çocuklarımızın öğretmenlerinden ayrılmayacağı ve topluca başka bir okula gönderileceği belirtildi. Ayrıca Hüseyin Bey’in siyasi baskılardan rahatsız olduğunu da hissettik. Ancak bizim meselemizin siyasetle ilgisi yok. Biz mağduriyetimizin giderilmesini istiyoruz.”

Okulun 3/A, 3/B ve 3/C velileri tarafından Duruer ve Özcan’a verilen 86 veli imzalı dilekçe ise şöyle:

“Keşan Ahmet Yenice Ortaokulu’nun 2. Sınıf öğrencilerinin kademeli geçişi, başka bir okula taşınması hakkında

Okulumuz 4+4+4 kademeli geçiş kapsamında olup, bu uygulama devam etmektedir. Bu yıl bu uygulamadan vazgeçileceği gelen yazılardan anlaşılmaktadır. Okulumuzda bu durumdan etkilenecek 86 öğrenci vardır. Öğrencilerin başka bir okula taşınması (muhtemelen Dr. Ali İhsan Çuhacı İlkokulu) uzaklık ve çevre değişikliği bakımından öğrenciler olumsuz etkilenecektir. Ayrıca muhtemelen gideceğimiz okulda fiziki anlamda (sınıf olmaması) sorun olduğu duyumları mevcuttur. Okulumuzda bu uygulamadan vazgeçilmesini gerektirecek derslik yönünden bir sıkıntı söz konusu değildir, derslik sayısı yeterlidir. Ayrıca ilkokulda aynı öğretmenin sınıfını okutması en ideal olanıdır. Ayrıca okulumuzdan ayrılmak zorunda olan öğrenciler ortaokula devam etmek için bir yıl sonra yine Ahmet Yenice Ortaokulu’na geri döneceklerdir. Bir yıl sonra tekrar aynı okula gelinecek olması bu sirkülasyonun öğrencileri olumsuz etkileyeceği açıktır. Öğrenci velileri olarak bu sirkülasyonun öğrenci üzerinde olumsuz etki bırakacağını düşünerek, geçiş sürecini bir yıl önceye değil de normal zamanında tamamlanmasını temenni etmekteyiz.”