Yazla: “LGS’deki matematik sorularını MEB yöneticileri çözsün!”

Eğitim İş Keşan Şube Temsilciliği Başkanı Erol Yazla,  pandeminin yarattığı olumsuz koşullara uygun hareket edemeyen ve eğitimi bu dönem boyunca ancak ağır aksak sürdürebilen MEB’in,  LGS'nin zorluğu ile yine tepkilerin odağı olmayı başardığını söyledi.

Yazla: “LGS’deki matematik sorularını MEB yöneticileri çözsün!”

Eğitim İş Keşan Şube Temsilciliği Başkanı Erol Yazla,  pandeminin yarattığı olumsuz koşullara uygun hareket edemeyen ve eğitimi bu dönem boyunca ancak ağır aksak sürdürebilen MEB’in,  LGS'nin zorluğu ile yine tepkilerin odağı olmayı başardığını söyledi.

Medya Keşan
Medya Keşan
11 Haziran 2021 Cuma 10:12
Yazla: “LGS’deki matematik sorularını MEB yöneticileri çözsün!”

HABER MERKEZİ

Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavı 1 milyonu aşkın öğrencinin katılımıyla 6 Haziran Pazar günü yapıldı.  2021 LGS sınavı bir buçuk yıldır devam eden pandeminin gölgesine gerçekleştirildi.

BU DÖNEMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ RAFA KALDIRILDI

Özellikle matematik sorularının, sanki çocukların eğitim dönemi boyunca sorunsuz ders işleyebilmişçesine ve süre hesabı yapılmadan hazırlandığının görüldüğünü kaydeden Yazla: “Öyle ki soru başına yaklaşık 2 dakika düşen sınavda 10'dan fazla işlem gerektiren ya da uzun uzun grafik okumaya mecbur bırakan çok sayıda soru mevcuttur. Sorular adeta liselere değil üniversitelere yerleştirmek için hazırlanmış. Ne yazık ki pandeminin damga vurduğu bu eğitim döneminde; Okulların ne zaman açılacağı, nasıl açılacağı, açılmayacaksa eğitimin online olarak ne koşullarda devam edeceği, homojen olup olmayacağı gibi birçok soru cevapsız bırakılmıştır.  Veliler ve öğretmenler eğitime ilişkin kararları bu dönemde hep son dakika öğrenebilmiştir. Öğretimin uzaktan sürdürüldüğü safhada ise öğrencilerin tümü sisteme dahil edilememiştir. Bakanlık, eğitim sistemimizde zaten iyice azaltılmış olan fırsat eşitliğini bu dönemde adeta rafa kaldırmıştır.” dedi.

YOKSUL ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDEN SOĞUMASINA YOL AÇILMIŞTIR

Bakanlığın çözmediği sorunlara kendi çarelerini yaratmaya çalışarak fedakarca öğrencilerini hazırlayan eğitimcilere ve çocukları iyi okullarda okuyabilsin diye çabalayan velilere de haksızlık yapıldığını dile getiren Yazla, açıklamasına şöyle devam etti: “MEB, sendikamız başta olmak üzere eğitim camiasından yükselen "Sınavda çıkacak konular daraltılmalı, örgün eğitim yapılabilmiş gibi davranılmamalıdır" uyarısına kulak tıkamıştır.  Abartı derecedeki bu zor sorularla birçok öğrencinin özgüveni kırılmış, üzerlerinde hissettikleri baskı artmış ve hatta sınava dezavantajlı olarak giren yoksul öğrencilerimizin eğitimden soğumasına yol açılmıştır. Zorluğu bilimsel ve pedagojik ölçütlerle belirlenmemiş bu sınavın, vicdanla ve bilimsellikle yan yana gelebilir bir tarafı yoktur. Sendika olarak iddia ediyoruz ki ‘Ölçme-Değerlendirme’ değil ‘sorup geçme’ mantığıyla hazırlanan bu yılki LGS sorularını MEB'in üst yöneticileri dahi eksiksiz yapamaz!”

İDDİALARIN AYDINLATIP AÇIKLIĞA KAVUŞTURULMAYA DAVET EDİYORUZ

Yazla, açıklamasının sonunda şunları söyledi: “Bir eğitim sisteminde başarı ölçmenin tek metodunun sınav olmadığı kabul edilmeli ve gelişmiş ülkelerdeki gibi sürece yayılan, çocukların üzerindeki baskıyı azaltan ve onların yönelimlerini dikkate alan bir yöntem benimsenmelidir. Eğitim-İş olarak LGS sorularını incelemeye aldığımızı, müfredat dışında soruların çıktığı, sorularda kolay-zor dengesi ve süre kısıtı gözetilmediği, soruların bazı özel okulların test kitaplarındaki sorularla bire bir uyuştuğu gibi iddiaların tümünü masaya yatırdığımızı ilan ediyoruz. Yaratılan hiçbir mağduriyete sessiz kalmayacağımızın altını çiziyoruz. Bakanlığı ise soruların benzerliğiyle ilgili iddiaları aydınlatıp açıklığa kavuşturulmaya davet ediyoruz.”

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol