ANKARA’DA GURURLANDIK
Örnek uygulama olarak 200 ürün içerisinde; Aydın inciri, Ege pamuğu, Keşan satır eti, İpsala pirinci, Ege sultani üzümünün gösterildiğini ve bunların 2’sinin bölgemizden olduğunu belirten Helvacıoğlu, “Bu ürünler iyi uygulama örneği olarak seçildi. Bizler, orada, coğrafi işaretleri alma süreci ve sonrasında neler yaptığımızı sunum eşliğinde anlattık. Bu coğrafi işaretlerin geliştirilmesi konusunda da burada uzman kişilerden bilgiler aldık. Biz Ankara’da gururlandık. Bu 6 ürünün ikisi Keşan TSO tarafından coğrafi işaret olarak alındı. Biz bu sayede herkese örnek olduk. Bu bağlamda bu iki ürünümüzün başarı hikâyesini anlattık.” şeklinde konuştu.
İPSALA PİRİNCİ DÜNYA PAZARIYLA TANIŞMA FIRSATI YAKALAYACAK
Toplantıda METRO Marketler Zinciri’nin coğrafi işaret alan 200 ürünü 29 ülke ve Türkiye’de bulunan marketlerinde satma kararı aldığını ifade eden Helvacıoğlu, “Şu anda coğrafi işareti olan İpsala pirincinin METRO Marketler Zinciri’nin raflarında yer alması için karşılıklı görüşmeler yapacağız. METRO Grubu’ndan gelecek yetkililer ile buradaki çeltik üreticilerimizin katılımıyla bir toplantı yapmayı planlıyoruz. Ardından ikinci toplantıyı İstanbul’da yapacağız. Bu sayede İpsala pirinci dünya pazarıyla tanışma fırsatı yakalayacak. 2016 yılı dünya bakliyat yılı. Portföylerinde coğrafi işareti olan bakliyat olmadığını ifade ettiler ve buna da İpsala pirinci ile başlamayı düşünüyorlar. Bu fırsatı iyi değerlendirmemiz lazım.” dedi.