Wilusa Turizm Keşan Acenta Yetkilisi Murat Arıkan, dün yaptığı açıklamada, turizm sektöründe 2015 yılını değerlendirdi.

Faaliyet gösterdikleri alanda iyi bir hedefi yakaladıklarını Arıkan, “Firmamızı 2014 yılında kurduk ve kurulduğumuz tarihten bu yana Keşan’ı turizm alanında hep bir adım daha öne taşımayı hedefliyoruz. Wilusa Turizm, aynı zamanda ETS Tur’un bölge bayisi olarak Keşan’da hizmet veriyor. Biz Wilusa Turizm olarak Keşan’da 1. yılımızı kutluyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz Keşan’ın yanı sıra Edremit ve Çanakkale’de şubelerimiz var. Toplamda 30’a yakın çalışanımızla turizm sektöründe faaliyet gösteriyoruz. İşletmemizi ayıracak olursak bizim hem yerli hem yabancı pazarımız var. Yerli pazara iyi bir oranda hükmettiğimizi düşünüyoruz çünkü ETS Tur’un bölge bayisiyiz. Keşan, Çanakkale ve Edremit olmak üzere bölge bayiliklerimiz var. ETS’nin erken rezervasyonlarından bu bölgedeki halkımızın yararlanmasına vesile oluyoruz. Böylelikle insanlar erken rezervasyonlar dönemlerinde hatırı sayılır indirimlerle satın alabiliyorlar. Yazın gidecekleri tatilleri kış aylarında hem daha uygun fiyatlarla hem de daha uygun koşullarda ödeyerek sorunsuz bir tatil programına sahip olabiliyorlar. Benim Keşan halkına tavsiyem erken rezervasyon fırsatlarını kaçırmamalarıdır.” dedi.

GÜNEY BÖLGELERİ TERCİH EDİLDİ

Murat Arıkan, Keşan halkının tatil konusunda en çok güney bölgelerini tercih ettiklerini ifade ederek, şöyle konuştu: “Bayilerden tatil satın almak daha avantajlı. Çanakkale, Keşan ve Edremit halkının turlarımıza yoğun bir talebi mevcut. Son zamanlarda Çeşme ve İstanbul limanlarından kalkan cruise turları Türk misafirlerine hatırı sayılır değerde bir hizmet veriyorlar. Bunun dışında yakın yurtdışı olarak bildiğimiz Yunanistan, yani Selanik, Kavala, Dedeağaç tercih edilen, önemli bir destinasyon. Keşan halkı hafta sonlarını artık suyun diğer yanı Yunanistan’da geçirmeye başladı.”

ESNAFA ÇAĞRI

Keşan esnafına da destek olma çağrısında bulunan Arıkan, “Bir de genel olarak şöyle bir kanı var, ‘Tatilimizi bayilerden satın alacağımıza internetten ya da 444’lü hattan alabiliriz, daha kolay olur’ diye düşünüyorlar. Evet, bu bir ihtimal fakat şunu kesinlikle bilmelerini isterim, internetten ya da telefondan ödeyeceği rakamla bizim bayiliklerimize ödeyeceği rakam arasında hiçbir fark yok. Ama eğer bizden alışveriş yaparlarsa iki nokta ortaya çıkacak. Birincisi Keşan esnafına bir destekleri olmuş olacak, ikincisi de eğer bir sorunla karşılaşırlarsa karşılarında bir muhatap bulabilecekler. İstedikleri zaman ofise gelebilir, tatille ilgili soru sorabilir, iptal etmek istediklerinde biz de gerekeni yapabiliriz veya tatile gittiklerinde herhangi bir sorun yaşarlarsa biz anında müdahale edebiliriz. Dolayısıyla ofislerimizden tatil satın alıp hem kendilerinin muhatap bulması hem de bize destek olmaları bizi daha da mutlu eder.” diye konuştu.

TURİZMCİLERE BÜYÜK İŞ DÜŞÜYOR

Murat Arıkan, Keşan’ı turizm alanında daha da ileriye taşımak olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti: “Açıkçası Keşan’ı geliştirmek ve güzelleştirmek için biz turizmcilere büyük iş düşüyor. Seyahat acenteleri olarak elimizi taşın altına koymak zorundayız. Bizim amacımız her zaman için Keşan’a bir katma değer katmak, yeni projelerle değerini arttırmak. Biz de bunun için üç şubemizle birlikte en kaliteli şekilde hizmet vermeye devam edeceğiz.”

2016 OLUMSUZ GÖRÜNÜYOR

2016 yılı hedefleriyle ilgili de konuşan Arıkan, “2016 yılı maalesef ülkede yaşanan durumlardan dolayı olumsuz görünüyor şu an için. Ancak biz bu konuda umutsuzluğa kapılmamaya, motivasyonumuzun düşmemesine gayret ediyoruz. Demek ki daha fazla tanıtım yapmalı, daha fazla çalışmalıyız diye düşünüyoruz. Kesinlikle 2016, 2015 gibi olmayacak.” dedi.