BÜLENT SAYLAM

Ziyaret ile ilgili eleştirilerde bulunan Mercanoğlu, “Enez'e bir çivi çaktık diyemediler” şeklinde konuştu.

Mercanoğlu açıklamasına CHP Enez İlçe Başkanlığı’na ziyaretlerin olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bilindiği gibi Cumhuriyet Halk Partisi Enez İlçe Başkanlığı, birkaç gün önce genel başkan yardımcılarını ve birkaç milletvekillerini ilçemizde ağırladılar. Bu ziyarette özellikle dikkatimizi çeken bir kaç konu oldu. Örneğin konuşmacılardan hiçbiri somut olarak ‘Enez'e bir çivi çaktık ya da Enez için şöyle bir projemiz var’ diyemediler. Anladığımız kadarıyla söyleyecek sözleri de yoktu. Oysa AK Parti ailesi olarak, Enez'in girişinden başlayın çıkışına kadar iyi takip edin! Biz ‘TOKİ konutları’ deriz. İnsanlarımızın sıcacık evlerinde oturduğu ‘devlet hastanesi’ deriz.  İnsanlarımız hastalandığında tedavi görecekleri pırıl pırıl yepyeni bir hastane. ‘Fabrika’ deriz. İlçemize kazandırdığımız günden beri gerek yollarımızın kolayca yapılmasını sağlayan gerek belediyemizi maddi olarak hala ayakta tutan, istihdam kaynağı pırıl pırıl bir fabrika. ‘Ortaokul’ deriz. Öğrencilerimizin eğitimleri için yepyeni pırıl pırıl bir okul. ‘Spor salonu’ deriz. İnsanlarımızın gidip spor yaparak beden sağlıklarını koruyabileceği pırıl pırıl bir spor salonu. ‘Ayasofya Camii’ deriz. Ecdat yadigârı Fatih Sultan Mehmet'in emaneti pırıl pırıl yepyeni insanlarımızın gönül rahatlığıyla ibadetlerini yapabileceği bir cami. ‘Liman Gümrük Kapısı’ deriz. İlçemize gelir getirecek, aynı zamanda insanlarımıza deniz yoluyla seyahat imkânı sağlayacak modern bir gümrük kapısı. Çocuklarımız rahat rahat oynasınlar diye her mahalleye ve birçok köyümüze ‘çocuk parkları’  yaptık. ‘Kapalı Pazar yeri’ deriz. İnsanlarımızın ayağı çamura değmeden, yağmur da yağsa kar da yağsa gönül rahatlığı ile alışverişini yapacakları pazaryeri deriz. Hepsi pırıl pırıl. Antik Yollarda Projesi kapsamında; giriş takı, ilçemizin kültürünü yansıtan heykeller, yürüyüş yolları, kamelyalar yaptık. Enez halkı suyu ucuza içsin diye ilçenin tam ortasına su arıtma tesisi bile kurduk. Ki bu saydıklarımızın bakımlarını bile yapamadılar. Doğal gaz mı? Onu da en kısa zamanda ilçemize kazandırıyoruz. Köylerimizde barajlar, sulama kanalları, su kuyular, dere ıslahları, köy-sahil yolları. Söyleyecek o kadar sözümüz var ki. Sakın söyleyeceklerimizin bunlarla sınırlı olduğu sanılmasın. Tek tek saymaya kalkarsak bu hizmetlerin en az üç katını sayabiliriz. Lakin başta söylediğimiz gibi konuşulan konular çok soyut. Ortada tek bir somut gösterge yok. Yeni yapılan bir iş olmadığı gibi Enez Belediye Başkanı’nın belediyeye ait borcun en azından bir kısmını ödemeye niyeti olmadığını kendi ağzından duymak bizi bir kez daha şaşırttı.”

“ARAŞTIRMALARIMIZA GÖRE YENİ ÜYELERİN BİRÇOĞU KENDİ RIZALARIYLA ÜYE OLMADILAR”

CHP’ye yeni üye olanlar konusunda da değerlendirmede bulunan Ali Mercanoğlu, şu açıklamayı yaptı: “100 yeni üyeden bahsedildi. Yeni üye arkadaşlarımızı töhmet altında bırakmamak adına bu konuda çok fazla bir şey söylemiyoruz. Lakin bu konuda tek söyleyeceğimiz araştırmalarımıza göre o arkadaşlarımızın birçoğu kendi rızaları ile üye olmadılar. Büyük çoğunluğu baskılar ve ekmeğini kaybetmek korkusuyla üye oldular. Bir kez daha anladık ki dert kesinlikle bu millete hizmet değil. Seçimle beraber devraldıkları; başta İstanbul Büyükşehir Belediyesi olmak üzere; il ve ilçelerde hiçbir icraat yapmadıklarını ve ne kadar başarısız olduklarını hep beraber gördük. Beğendik Beldesi hakkında yapılan olumsuz yorumlara bir o kadar şaşırıyoruz. Beğendik Beldesi, bugüne kadar en çok hizmeti AK Parti döneminde ve Başkan Nuran Uslu yönetiminde aldı. Sözlerimize son vermeden önce şunu da vurgulamak isteriz. Durmadık, durmayacağız. İlçemize ve köylerimize hizmet etmeye devam edeceğiz. Sırada Enez Kalesi'nin restorasyonu, Has Yunus Bey Türbesi’nin restorasyonu, yeni kütüphane, Sultaniçe Köyü’ne bir adet köprü, arazi toplulaştırmaları ve Enez-Keşan karayolunun yapımı gibi daha birçok projemiz var. Rızası olmadan üye yapılan arkadaşlarımızın da gönüllerini ferah tutmalarını diliyoruz. Hepsinin içini çok iyi biliyoruz. Ne yaptılar ki; diyenlere hodri meydan! İşte yaptıklarımız ve yapacaklarımız! Görselleriyle, belgeleriyle! Lafla peynir gemisi yürümez. Boş vaatlerle insanlarımızı kandırmaktan vazgeçin. Takdiri her zamanki gibi milletimize bırakacağız. En iyisini milletimiz bilir.”