BÜLENT SAYLAM

Tekirdağ’da annesiyle bindiği asansörde sıkışıp ardından, 6 metrelik asansör boşluğuna düşen 40 günlük Avzem Ada Karaşal adlı kız bebek, hayatını kaybetmişti. Yaşanan bu üzücü olay sonrası asansör güvenliğinin önemi bir kere daha öne çıktı. Konuyla ilgili olarak Keşan Asansör yetkilisi Umutcan Güdücü, Apartman Yöneticilerinin dikkat etmesi gereken konuları ve asansör güvenliği ile ilgili yapılması gerekenler hakkında bilgi verdi.

BİNADAKİ YÖNETİCİLERİN SORUMLULUKLARI DA ÇOK YÜKSEK

Keşan'da servis hizmeti verdiklerini dile getiren Güdücü, yaşanan kazadan dolayı üzüntü duyduklarını söyleyerek konuşmasına şöyle başladı: “Bu yaşanan kazayla ilgili büyük bir üzüntü duyduk. Allah rahmet eylesin, kalanlara sabır versin. Asansör bakımları çok önemli. Binadaki yöneticilerin sorumlulukları da çok yüksek. Yani asansörlü bu tarz 1 sorunlar olduğunda ilk müdahale edecek. İlk bununla ilgili sorumlu olan kişi bina yöneticisidir. Yöneticiye ondan sonra sorumlulukta bir asansör bakım firması var mı? Yani bakım sözleşmesi yapılmış mı? Bu çok önemli bir adım ondan sonraki adım asansör bakım firmasının tüm yetki belgeleri var mı? Bu hizmeti yapabilmesi için kaliteli personeli var mı diye bunlar denetleniyor. Daha sonrasında aylık bakımları düzenli olarak yapılıyor mu? Bunlar çok önemli ve A tipi muayene kuruluşu mavi, sarı, kırmızı etiket dediğimiz bu yıllık muayeneleri düzenli olarak yapılmış mı, yapılmamış mı? Bunların hepsi sorgulanıyor. Yani yöneticinin sorumlu şurada bitiyor. Bir yetki belgeli firma ile anlaşıp aylık bakımlarını düzenli olarak yaptırması gerekiyor. Harici olarak da A tipi muayene kuruluşuyla kontrole geldiğinde en azından mavi etiket yani hafif kusurlu olarak asansörün bakımını yaptırması gerekiyor.” 

ASANSÖRÜN KAPATILMAMASI GEREKİYOR

İnsanlarda yanlış bir anlayışın yer aldığını söyleyen Güdücü, açıklamasına şöyle devam etti: “Yöneticiliğin küçümseniyor. Bu yanlış. Asansörden hariç yöneticinin sorumlulukları çok büyük. Yani bu tip kazalarda muhakkak soruluyor. Bazen müşteriler bize şöyle şeyler söylüyorlar: Bize 3 ayda gel, zaten bizim binamızda 5 kişi oturuyor, yazın gelme gibi. Bunlar tamamen yapılması zorunludur. Asansörün kapatılmaması gerekiyor. Asansörün çalıştırılması ve aylık ve yıllık bakımlarının yapılması zorunludur. Biz firmamız olarak tüm yetki belgelerine sahibiz. Aylık düzenli olarak bakımlarını da yapıyoruz.” 

KASKO SİGORTA ŞİRKETİ İLE 500 BİN TL'YE KADAR HER TÜRLÜ HASARI KARŞILIYOR

Bunun haricinde üçüncü şahıs sigortalamaların olduğu bilgisini veren Güdücü açıklamasını şöyle tamamladı: “Bu tarz durumlar kimsenin başına gelmesin tabii ki de ama olur da gelirse firmamız bünyesinde anlaşmış olduğumuz KASKO sigorta şirketi ile 500 bin TL'ye kadar bu tarz hasarları, hataları veya fiziksel hasarları karşılıyor. Kabin içerisindeki binen müşteriye yolcuya olur da bir yerine sağlık sorunu olur gelirse ya da bir kırılma gibi bir şey olursa bunu sigorta poliçesi karşılıyor. Tabi ki bunun yanında asansöre bir hasar gelirse onu da karşılıyor. ama tabii yine 1 aynı döngü devam ediyor. Bunların sigorta şirketinin karşılaması için asansör bakım sözleşmesi olması gerekiyor. Yetki firmaların tamamlaması gerekiyor. Ve aylık bakımlarını düzenli olarak yapılmış olması gerekiyor.”