13 Mart 2015 Cuma günü Tekirdağ’dan Çanakkale’ye 2. Yürüyüşe başlayan Temsili 57. Alay, 15 Mart 2012 Pazar günü Keşan’a ulaştı.

Tekirdağ’dan yürümeye başlayan 70 kişilik grup, 15 Mart 2015 Pazar günü saat 17.00 sıralarında Edirne İl sınırına ulaştı.

57.Alay Keşan’daki temsili 27. Alay tarafından Mehmet Gemici Cennet Bahçesi’nde karşılandı. Burada 57.Alay ve 27.Alay’a Uzunköprü’deki o dönemdeki 15. Hava Taburu’nu temsilen 15 kişilik bir grup da katıldı. Uzunköprü Belediye Başkanı Enis İşbilen de bu grupla birlikte Keşan’a geldi.

Grup saat 18.00 sıralarında ellerinde bulunan meşaleler eşliğinde Keşan’da bulunan Cumhuriyet Meydanı’na ulaştı.

Grubu burada Keşan Kaymakamı Bekir Dınkırcı, Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan, Keşan Belediye Başkan Yardımcısı Cengizhan Aktan, Keşan İlçe Emniyet Müdürü Mehmet Bahri Kantoğlu, Keşan İlçe Jandarma Komutanı Mahir Sağlık ve vatandaşlar karşıladı.

Burada Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan tarafından Yürüyüş Koordinatörü Hikmet Sevim Yılmaz’a bir buket çiçek hediye edildi.

Burada konuşan Yılmaz şunları söyledi: “Burası yolculuğumuzun 3.günü. 100.Yıl, gerektiği gibi en güzel bir şekilde olmamızın yılı. Biz bu sene barışa yürüyelim dedik barış sürsün dedik. Mustafa Kemal’in 1934’teki o Anzak Anneye cevabından dolayı, bir arada yürüyebiliriz dedik. Böyle bir proje geliştirdik ve dedik ki dün savaştık ama bugün barış içinde ve barış mümkün dedik, 1934 yılında söylemişti sayın atamız ve demişti ki anneye  “Siz Merak etmeyiniz çocuklarınız Gelibolu’da, Kanlısırt’ta, Conk Bayırı’nda, 261 Nolu Tepe de Mehmetle koyun koyuna yatıyor. Onlar bizim evlatlarımız “demişti. Biz de evlatlarımız dedik arkadaşlarımız dedik, hoşgörümüzle onlarla birlikte yürüyoruz. 100.Yılda birlikte yürüyoruz. Avustralyalı ve Yeni Zelandalı dostlarımızla birlikte yürüyoruz bu yıl. Avsutralyalı Sean Uismart’ta şu anda aramızda ve diğer dostlarımızda anıtta bize katılacaklar. Bu yıl 5. Kez yürüyoruz. Keşanla birlikte 3.yürüyüşümüz. Ayın 13 ünde çıktık bu yıl çünkü Tekirdağ-Malkara yolu bizi çok kötü yoruyordu. Bu nedenle en azından çocuklarımızın bu anlamda rahatlaması için 13 Mart’ta yola çıktık. İlk etabımız İnecik Köyü idi. Arama Kurtarma ekibi çadılar kurdu bize. İnecik Köyü’nü biliyorsunuz küçücük bir yer ama yürekleri 81 ili içine alabilecek kadar büyük. İnecik böyle bir yer. 1915’in ruhuyla kurulan çadırlarda konakladık İnecik’te. Geceyi çadırlarda geçirdik , üşüdük ama yüreğimiz sıp sıcak kaldı. Donduk belki ama yüreğimiz hep sıcaktı. Çünkü biz Çanakkale sevdalılarıyız. Çanakkale bu ülkenin bir basamağıdır. Biz bu basamağı atlarsak başımıza neler geleceğini biliyorduk. Onun için Çanakkale yolunda ilk etapta Büyük Kulüp Arama Kurtarma Ekibi İnecik’de bize çadırlar kurdu. Orada konakladı ve sabahleyin İnecik Köylülerimizin getirdiği börekleri yedik. Ertesi gün Malkara’ya vardık. Malkara gerçekten yıllar yıllar sonra bizi öyle bir bağrına bastı. Biz Keşan’ı burayı biliyoruz burasıyla yanıp tutuşuyor grubumuz. Çocuklarımız Keşan’a varmanın hayaliyle bütün yolları arılar gibi pıtır pıtır aştılar. Bizim böyle coşkulu bir kalabalığa morale gerçekten ihtiyacımız var. Keşan her zaman sunuyor bize. Her zaman bu sunumunu yapıyor ve bizi çok güzel bir şekilde ağırlıyor. Ama bizim için bunu manevi önemi var. Bizi 27.Alay karşılıyor Keşan’da. Onun için de coşkuluyuz. Bildiğiniz gibi cephede ilk kurşunu 27.Alay sıktı. İlk şehidi o verdi ilk müdahaleyi o yaptı. Saat 10.30’da 57.Alay ona yardıma geldi. 27.Alay’ın komutanı Halis Bey yanına gelen askerine şunu söylüyor benim yanıma bir tane daha yaralı istemiyorum ve 27.Alay’ın hepsi şehit oluyor. İşte onun için biz 27.Alayla var olduk. 27.Alay destanın ilk basamaklarını oluşturdu. 57.Alay arkasından geldi. Bu yıl sürece yeni bir alayımızı daha kattık. Uzunköprü Belediye Başkanımız Enis İşbilen 15.Hava Bölüğü’nü temsilen 15 kişilik bir grubu da yürüyüşümüze dahil etti. Kendisi de bu arkadaşlarımızla birlikte Keşan’da. Tekirdağ Kızılayı, Belediye Başkanlarımız Kapaklı, Çorlu Belediye Başkan Yardımcımız, Çerkezköy Belediye Başkan Yardımcımız, Uzunköprü Belediye Başkanımız Enis İşbilen, Keşan Belediye Başkanımız Mehmet Özcan ve Keşan kaymakamımız Bekir Dınkırcı’yı unutmak mümkün mü? Hersen bizlere destek olan ve cepheye onurluca yürüten ve adımlarımızı sağlam atmamızı sağlayan hepinize teşekkür ederim “ dedi

Yılmaz’dan sonra söz alan Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan’da şunları söyledi; “Çok değerli kaymakamım, değerli belediye başkanı arkadaşlarım, 57. Ve 27.Alayın tüm bireyleri, sizler geçmiştensiniz. Biz bugünün insanları olarak sizleri temsili olarak ağırladık. Eğer geçmişte sizler olmasaydınız, bugün bizler burada olmayacaktık. Milli tarihimizde Moğaç Meydan Savaşı’ndan sonra en şanlı zaferimiz Çanakkale zaferimizdir. Çanakkale olmasaydı, bugün biz burada olmazdık. Türkiye Cumhuriyeti olmazdı. Bizler olmazdık, 100 yıl öncesini yüzyıllarca unutmayacağız. Geçmişimizi unutmayacağız. Geleceğimize öyle hazırlanmamız lazım. Bu 100. Yıl anma törenlerinde özellikle yürüyerek destek olan tüm vatandaşlarımıza, bölge insanımıza, ülkenin değişik yerlerinden gelenlere sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Destek veren tüm kurumlara, özellikle belediye başkanlarımıza, kaymakamlarımıza, valilerimize sonsuz şükranlarımızı sunuyorum. Biz bir ulusuz, biz bir devletiz, biz bir milletiz. Geçmişimiz daim yaşasın geleceğimize örnek olsun. Hepiniz hoş geldiniz senelerce sizleri burada ağırlamaktan yine onur duyacağız.  Saygılar sunuyorum.”

Özcan’dan sonra söz alan Keşan Kaymakamı Bekir Dınkırcı da, katılan herkese hoş geldiniz dedikten sonra şunları söyledi: “Çanakkale savaşlarının bu necip milletin tarihinde apayrı bir önemi vardır. Bu yıl başka apayrı bir önemi var. 100. Yılını kutluyoruz. Bakın 18 Mart Deniz Zaferlerinin tarihidir. 57.Alay ve 27.Alay devletinin milletinin istikbali için, bu iki alayımızda biz burada bu açıklamayı yapabilelim diye bizler için şehit düşüyorlar. Çanakkale de 253 bin şehir vermişiz. Benim dedem de Çanakkale Gazisi, Keşan’da bu zaferin 100.Yılı nedeniyle Gelibolu’yu görmemiş evlatlarımız için bir proje hazırladık. O çocuklarımızı o gençlerimizin Gelibolu nedir, Çanakkale nedir anlaması için onlar için bir gezi düzenleyeceğiz. Ben bu vesileyle başta Cumhuriyetimizin kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm şehitlerimizi, vefat eden gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyorum. Hayatta olan gazilerimize uzun ömürler diliyorum. Bu etkinliğe katkı veren herkese teşekkürlerimi sunuyorum.”

27. Alayı temsilen konuşan Hakan Eşme de 57.Alayı Keşan’da karşılamaktan bir kez daha onur ve gurur duyduklarını belirtti.

Hikmet Selim Yılmaz daha sonra Keşan kaymakamı Bekir Dınkırcı’ya katkıları ve ilgilerinden dolayı 57. Alay Sancağı’nın bulunduğu bir plaket hediye etti.

Yürüyüşe katılanlara Keşan Belediye Başkanlığı’nca Köşk Düğün Salonu’nda akşam yemeği verildi. Heyet geceyi Keşan Belediyesi’nin misafiri olarak Keşan’da geçirdi.

DÜN SABAH 09.00’DA KEŞAN’DAN TÖRENLE AYRILDILAR

Gruba, Tekel Meydanın’da uğurlama töreni düzenlendi. Sabah 09.00 sıralarında başlayan uğurlama törenine; Keşan Kaymakamı Bekir Dınkırcı, Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan, Keşan İlçe Jandarma Komutanı Yzb. Mahir Sağlık, Keşan İlçe Emniyet Müdürü Mehmet Bahri Kantoğlu, Keşan Belediye Başkan Yardımcısı Cengizhan Aktan, Keşan Şehit Aileleri ve Gazileri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ferhat Dönmez, gaziler ve vatandaşlar katıldı.

Uğurlama töreninde konuşan Yürüyüş Koordinatörü Hikmet Selim Yılmaz, şunları söyledi: “Keşan’da hem bedensel hem de zihinsel olarak dinlendikten sonra dinç bir şekilde cepheye doğru yürüyüşümüz devam ediyor. Keşan’dan sonraki durağımız kendisi küçük ama insanları mangal gibi yürekli olan Evreşe. Orada otel ya da birlikte kalabileceğimiz yurtlarımız yok!  Ancak Evreşe’de kalabileceğimiz sıcacık evlerimiz var. Bayanlarımız evlerde erkekler de geçmişte olduğu gibi camide kalacak. Bizler ziyaretlerimizde Çanakkale ruhu ve 57. Alay’ı anlatıyoruz.”

Çanakkale’de düşman askerleri ile göğüs göğüse çarpışan, savaş zamanı ne gerekiyorsa onu yapan kahraman Türk askerlerine gittiklerini aktaran Yılmaz, “Bize yolculuğumuzda yardımcı olan Keşan Kaymakamımız Bekir Dınkırcı’ya, Keşan Belediye Başkanımız  Mehmet Özcan’a,  Başkan Yardımcılarımıza, DOÇEK Başkanı Hakan Eşme ve ekip arkadaşlarına ve duyarlı Keşan halkına çok teşekkür ediyoruz.” şeklinde konuştu.

Konuşmanın ardından ekip Evreşe’ye doğru alkışlarla yola çıktı.