AK Parti Keşan İlçe Başkanı Hüseyin Boyalık, dün düzenlediği kahvaltılı toplantıda Keşanlı iş adamları ile bir araya gelerek, ilçenin sorunlarını masaya yatırdılar.

Şapçı Prestige Otel’de, saat 09.30 sıralarında başlayan toplantıya, Keşan’ın önde gelen işadamları katıldı. Toplantıda değerlendirmelerde bulunan konuşan Boyalık, “Toplantımızın amacı Keşan ekonomisine yön veren iş adamlarımız ile bir araya gelerek, fikir alışverişinde bulunmak. İş adamları olmazsa olmazımızdır. Keşan’da refahın artması ve katma değer üretmeleri için rahat olmaları gerek. Konu ne olursa olsun bizlere ihtiyaçları olduğu anda yanı başlarında olacağız. Burada siyasi bir düşüncenin mensubu olarak değil, önce Keşan’ı düşünen yerel bir siyasetçi olarak konuşuyorum. Bu dönemde göze aldığımız ve ortaya çıkardığımız acil ihtiyaçlarımız var. Bunlar öncelikle 1/25 binlik çevre planlarıdır. Bu konuda yakın zaman içerisinde Sayın vekilimiz ve İl başkanımızın önderliğinde eksiklikler ile ilgili hazırladığımız dosyamızı gerek Sayın Mehmet Müezzinoğlu’na gerekse Bilim ve Sanayi Bakanımız ile Tarım Bakanımıza ilettik. Aynı zamanda Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün de çalışması devam ediyor. Bu konu önemli. 1/25 binlik planlara bağlı olarak, Keşan’ın kalkınmasında en önemli yere sahip olan dallardan birisi de turizm. Bu nedenle sahil yollarımızın biran önce yapılması gerek. Sahil yolları olmazsa olmazımız. Bakir durumda olan Gökçetepe ve Sazlıdere sahillerimiz var. Erikli ve Yayla bitmiş durumda. Ancak Gökçetepe ve Sazlıdere’yi iyi değerlendirmemiz lazım. Bu konu ile alakalı sahil yollarının yapılması için girişim halindeyiz. Çalışmalarımız devam ediyor. Sazlıdere, Gökçetepe, Mecidiye, Erikli, Yayla, Vakıf, Sultaniçe, Büyükevren’den Enez’e kadar kıyı kenar şeridi korunarak yolun yapılması gerekiyor. Bu Keşan’ın da önünü açacak bir projedir. Organize Sanayimiz de var ama kefeye koyduğumuzda turizm ağır basıyor. Bacasız fabrika. Bölgemizde bir tane otel, turistlik tesis yok. Bu yüzden sahil yolları önemli bir konu.” dedi.

ORGANİZE SANAYİ TAKİBİMİZDE

Hüseyin Boyalık, organize sanayi konusunu da yakından takip ettiklerini ifade ederek, şunları söyledi: “Bu konuda Keşan Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Helvacıoğlu’nu anmadan geçemeyeceğim. Çok büyük emekleri var. Bu işin başlangıcı dönemin İlçe Başkanı Hakan Çevikel zamanlarından başladı. Ondan sonra Mustafa Mercan ağabeyimiz bu iş ile ilgilendi ve üzerine koydu. Mustafa Helvacıoğlu, hiç durmadı, çalıştı. İş bugüne geldi. Geçtiğimiz günlerde Mustafa Helvacıoğlu ile birlikte yaptığımız toplantının ardından Milletvekilimiz Rafet Sezen ve İl Başkanımız İlyas Akmeşe ile görüştüm. Hep birlikte Tarım Bakanımız, Bilim ve Sanayi Bakanımızdan 25 Mayıs’a randevu almıştık. Ancak bu hükümetimizdeki değişiklikten ötürü bir miktar geriye gidebilir. Organize sanayinin ot parası gibi sıkıntıları aşacak bir yapı içerisindeyiz. İpi aynı yere çekiyoruz. Bu iş siyasi olarak takibimizde.” 

KEŞAN’I AK PARTİ BELEDİYECİLİĞİ İLE TANIŞTIRMAK İSTİYORUZ

Sanayi Kavşağı’yla ilgili de çalışmalarda sona gelindiğini kaydeden Boyalık, “Bu konuda sona geliyoruz. Karayolları Genel Müdürümüz İsmail Kartal ile görüşmemiz oldu. Bölge müdürlüğüne kesin talimatı verdi. Çevrede olan iş adamlarımıza da rahatsızlık vermeden basit bir çözümle kavşağı alt geçitli hale getirilmesi sözünü aldık. En kısa zamanda da ihale sürecinin başlayacağı bize iletildi. Siyaseti proje üzerinden yapmaya devam edeceğiz. Keşan’da o ne demiş bu ne demişin dışında Keşan’a artı ne katacağımıza bakacağız. Keşan’da hedef 2019 diye yola çıktık. Keşan’ı AK Parti belediyeciliği ile tanıştırmak istiyoruz. Yaşanabilir bir şehir olmasını istiyoruz. Çalışmamız bu yöndedir.” şeklinde konuştu.

HAYATİ BİNGÖL…

Hüseyin Boyalık daha sonra bölgenin sorunlarıyla ilgili olarak işadamlarının görüşlerini aldı.

İlk olarak konuşan İşadamı Hayati Bingöl, “Turizmin Keşan’a artı değer getireceğine hepimiz inanıyoruz. Yayla’da meşhur bir balıkçı barınağımız var. Yayla’da yaşayan sakinlere büyük rahatsızlık vermekte. Bu konuda bir kamuoyu oluşturmak gerekirse sakinler de destek verecektir. Sahildeki vatandaşların evleri barınak nedeniyle zarar görmüş durumda.”

Hüseyin Boyalık, konunun takipçisi olduklarını ve dalga kıran yapılması için çalışmalara başlandığını ve ölçümlerin yapıldığını söyledi.  

TURGAY TARHAN…

Daha sonra söz alan Turgay Tarhan, şöyle konuştu: “Şu andaki en büyük problem Turizm Bakanlığı sit alanlarını belirlemediğinden kilitlenmiş vaziyette. 1/25 binlik planların Turizm Bakanlığı ayağındaki sorunlar çözülmedikçe Şehircilik Bakanlığı’na işin geçmesi bir hayal. SİT alanları ile ilgili şu an için bir çalışma yapılmıyor. Saros’un imar durumunun gerçekleşmesi için Turizm Bakanlığı’nın bu hamleyi bitirmesi lazım.”

Hüseyin Boyalık ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Turizm Bakanlığı’nın Gökçetepe ve Mecidiye sahillerindeki ortak bir çalışma yaptığını belirterek, şunları söyledi: “Şu anda bölgedeki gözlemleme çalışmaları devam ediyor. Öte yandan Gökçetepe ve Sazlıdere sahillerinde imar verilmemesinin nedeni bu sorunlar değil. Onaylı imar planlarının olmamasından dolayı ruhsat verilmiyor. Kapanan Çamlıca Belediyesi bütün imar planları yakmış. Yani ortada yok. Yapılmayan, temeli atılmayan yerlerin iskanı var. Bunun sebebi Çamlıca Belediyesi. Yeşil alanların, yolların yerlerini değiştirmişler. Bir evrakı İl Özel İdaresi’ne teslim etmemiş durumdalar.”

TOLGA MERCAN…

Tolga Mercan ise turizm ile ilgili her şeyin bir şeyler sattığını ifade ederek, “Herkese dokunan bir süreç. Turizm tüm esnafın cebine koyan bir sistem. Turizmin organize yapılması taraftarıyız. Ancak Gelibolu’dan geçecek olan Çanakkale Köprüsü’nün planlamasını yaparken Şarköy üzerinden Adilhan’a inen bir yol var. Bu yol istemeden Keşan’ın önemini ve değerini kaybettiriyor. Ankara’ya gidenler çok iyi bilirler. Eskiden Bolu’dan veya dağ yollarından geçiyorduk. Dağ yollarından geçerken oradaki benzinlikler çok daha değerliydi. Sonra tünel yapıldı ve hepsinin değeri sıfırlandı. Bu yol yapıldığı dakikada Keşan’ın değeri aşağıya inecektir. Ticaret açısından da ikinci sıraya düşeceğiz. Bunun itirazları yapılarak, var olan yol üzerinden devam etmesi sağlanabilirdi. Bence orada bir tren kaçtı. Bu saatten sonra yapılacak bir şey varsa şiddetle takip etmenizi isterim. Yol devreye girdikten sonra konuşmalar boş olacak.” diye belirtti.

AHMET YÖRÜK…

İşadamı Ahmet Yörük de Keşan-Enez yoluna dikkat çekti. Enez yolundaki çalışmalara başlandığını ve 5 kilometresinin yapıldığını hatırlatan Yörük, şunları kaydetti: “Bundan sonraki süreci merak ediyoruz. Yol nedeniyle çok büyük sıkıntılar yaşanıyor. Yaz aylarında trafik çok yoğunlaşıyor. Yol üzerinde çok ölü noktalar var. Turizm öncelik ise Enez yolunun mutlaka yapılması lazım.”  

Enez yolunun akıbeti hakkında bilgi veren Boyalık, “CHP’li milletvekilleri konuyu gündeme taşıdı. İl başkanımız ve milletvekilimiz konu hakkında karayolları genel müdürlüğü ile görüştüler. Abdürrahim köyünün içerisinden geçen yolun, yerleşim alanı dışarısından geçirilmesi projesi var. Büyükevren’in de by-pass edilmesi gerek. Bir de ödenek sıkıntısı var. Biz de yolun yapılmasını istiyoruz. Ayrıca gidiş-gelişten ziyade duble yol olursa gelecek açısından daha iyi olacaktır.” dedi.

ALİ OSMAN KALE…

Toplantı Ali Osman Kale’nin konuşmasıyla devam etti.

Mercan’ın görüşlerine katılmadığını kaydeden Kale, şöyle konuştu: “Duble yollar yapılırken de ‘Eyvah işlerimiz düşecek’ dedik. Ancak bugüne geldiğimizde duble yol yapılmadan önceki zaman ile günümüzde geçen araç sayısı dudak uçuklatacak kadar fazla. 2014 yılına göre 2015 yılında Dört Yol Kavşağı’ndan geçen araç sayısında %40’lık bir artış var. Karıştıran’dan Marmara Otoyolu bağlantısı kaç yıl sürer? İpsala Sınır Kapısı ve Saros Körfezi burada oldukça Keşan’ın değerinin azalacağını beklemiyorum. Bu konuda iyimserim. Keşan’ın potansiyeli var ve bunları harekete geçirelim.”    

Bunun üzerine söz alan Mercan ise, Keşan milliyetçisi olarak bölgenin kazanmasını istediğine dikkat çekti.  Tolga Mercan, konuşmasında sahil bölgelerinde gerekli alt yapı hazırlıklarının yapılması gerektiğinin altını çizerek, düzenli planlama yapılması gerektiğini kaydetti. Hüseyin Boyalık, konuyla ilgili, “Erikli ve Yayla sahilleri alt yapı konusunda bitmiş durumda. Ancak bakir olan yerlerin kat yükseklikleri arttırılmalı. Alternatif turizme yönelebiliriz. Gökçetepe ve Sazlıdere sahillerinde de çok katlı otel yapılacak olanlar yok. 300-500 metrekarelik arsalar var. Bu konuda iş bize düşüyor.” diye konuştu.