6 Ağustos Perşembe günü, 4 dakika süren bir işlem için, 1 saat 54 dakika bekleyen  Kemal Ayaroğlu “banka sırası bekleyen vatandaşın suçu ne” diyerek yaşadıklarını anlattı ve çözüm üretilmesini istedi.

Kemal Ayaroğlu  şunları söyledi:  “Eşime ait bir ödemeyi yapmak üzere, eşimle birlikte 6 Ağustos Perşembe günü, Halk Bankası Keşan şubesine gittik. Önümüzde 12 kişi ve şube içerisinde de 5 kişi olmak üzere toplam 17 kişi vardı. Bu 17 kişinin işleminin bitip, sıranın bize gelmesine kadar, tam tamına 1 saat 54 dakika geçti. Bu sürenin 1 saat 45 dakikasında şubenin dışında, güneşin altında bekledik. Ağustos sıcağında, güneşin altında, ayakta 1 saat 45 dakika... Sıra kaçmasın diye ne bir su almaya gidebiliyorsun ne de tuvalete.”

YAZIK DEĞİL Mİ BU VATANDAŞA?   Hastası var, yaşlısı var.

Dışarıda vatandaş rahatsız. Kapıdaki güvenliğe ve içerideki memura kızgın. Memur personel eksikliğinden şikayetçi... Herkes kendine göre haklı.

ÇÖZÜM ÜRETMEK BU KADAR MI ZOR?

1- Koskoca Keşan'a hizmet eden Halk Bankası Keşan şubesinin bütün işlerini 2 vezne yürütüyor. Vezne sayısı arttırılarak işlerin daha hızlı yürümesi, dolayısıyla hem işlemi daha kısa sürede biten ve daha az süre bekleyen vatandaşın, hem de iş yükü azalan personelin memnuniyeti sağlanabilir.

2-  Şubeye gelen vatandaşlara güvenlik görevlisi tarafından, üzerinde sıra numarası, bekleyen kişi sayısı ve tahmini bekleme süresi yazan fiş verilebilir. (Daha önce Bu bankanın bu şubesinde aynı özellikte fiş  verilmekteydi.)

Bankanın camına  sıra numarasını gösteren ışıklı tabela asılabilir. Böylece vatandaş güneşin altında değil,daha uygun bir yerde sırasını bekleyebilir. Ya da sırası gelene kadar orada beklemek yerine, gidip diğer işlerini halledebilir. Hem böylece koronavirüs tedbirleri kapsamında dikkat edilmesi gereken, sosyal mesafe kuralını uygulamak da mümkün olur.

Kişiler üzerinden konuşmak istemiyorum ama, bizler, okulunu boyayan okul müdürlerini ve öğretmenleri gördük. Okula yetişmeye çalışan öğrencileri makam aracıyla okula götüren Belediye Başkanı gördük. Sınava yetişmeye çalışan ya da kimlik belgesini kaybettiği için  ağlayan öğrenciyi  önce nüfus müdürlüğüne, daha sonra da sınav salonuna yetiştirmek için çabalayan polisleri gördük. Hepsinden Allah razı olsun.

Özelde Halk Bankası Keşan şubesi müdüründen, genelde de Keşandaki  diğer banka müdürlerinden, uzun kuyrukların oluştuğu PTT Keşan şubesi müdüründen bu konuda hassasiyet göstermelerini, naçizane benim önerdiğim ya da kendilerinin üretecekleri fikirlerle vatandaşlara yardımcı olmalarını bekliyorum.

Haydi Sayın Müdürlerim !

Peygamberimizin KOLAYLAŞTIRINIZ, ZORLAŞTIRMAYINIZ  hadis-i şerifinde belirttiği gibi,  Siz de Keşan halkının işlerini kolaylaştırınız ki; Onlar da sizlere ALLAH RAZI OLSUN  desinler.