Dün makamında bir araya geldiği gazetecilere bu konuda açıklamada bulunan Başkan Özcan, Keşan Belediye Başkanlığı’nın hizmet alımıyla, çeşitli birimlerdeki büro hizmetlerinde çalıştırılan ve 2013 yılındaki ihaleye yapılan itiraz nedeniyle bugüne kadar işbaşı yapamayan 49 işçiden 7’sinin iş akitlerine son verildiğini söyledi. Özcan, 2013 yılının başına kadar bitmesi gereken ihale sürecinin, ihaleye giren diğer 2 firmanın Kamu İhale Kurumu’na yaptığı itiraz nedeniyle 1,5 ay uzadığını belirtti.

Geçen pazartesi günü ihale sürecindeki itirazın sonuçlandığını ve firma ile sözleşme yenilediklerini anlatan Özcan, “Bu arada da 49 işçinin içerisinde bulunan 7 kişinin ismini değiştirerek, daha önce iş verdiğimiz bu arkadaşların iş akdine son verdik. İdare olarak, idari tasarrufumuzu kullandık.” dedi.

BU 7 KİŞİYE GEREKLİ UYARILARI YAPMIŞTIK

7 kişinin iş akitlerine neden son verildiği konusuna da değinen Mehmet Özcan, şunları söyledi:“Performans düşüklüğü ve uyum problemleri yaşayan bu kişilerin iş akitlerine son verdik. Sonuç olarak bu karar, idari bir karardır. Kimse, bu kararı başka yerlere çekmeye kalkmasın. Belediye olarak bazı uyarılar yaptık. Buna rağmen, birtakım aksaklıklara direnenler, bir yerlere sığınarak ‘Ben yata yata burada kalırım’ havasına girmesin. Biz bunu yapamayacaksak burada oturmayalım.”  

“BU BİR GÖRÜŞME DEĞİL”

CHP Keşan İlçe Başkanı Ufuk Kanışkan’ın beraberindeki CHP’li bazı Belediye Meclis üyeleri, İl Genel Meclisi üyeleri, daha önceki dönemlerde ilçe başkanlığı yapmış isimler ve partililerin, iş akdine son verilen 7 işçi için kendisi ile görüşmek üzere dün Belediye binasına gelmesi ile ilgili yorumu da sorulan Özcan, “Bu bir görüşme değil. Eski ilçe başkanları, yeni ilçe başkanlarının bu şekilde Belediye’ye gelmesinin takdirini kamuoyuna bırakıyorum. Bana ancak Partimin Genel Merkezi ve gerekiyorsa İçişleri Bakanlığı hesap sorar” dedi.

ÇÖP TOPLAMA İŞİ

Basın mensuplarının, çöp toplama işinin Keşan Belediyesi eliyle yapılmaya başlanmasının ne gibi artılar getirdiği şeklindeki sorusunu da yanıtlayan Mehmet Özcan, konu hakkında şunları söyledi; “Firmalar, her ihale döneminde fiyatı arttırmaya başladılar. 2011 yılı sonunda, aylık 320 bin TL’lik ödeme oluyordu. Nasıl olsa işçiler hizmet alımıyla çalıştırılıyor. 1 milyon 680 bin TL’ye araçları değiştirdik. Ek olarak yaklaşık 70 kişiyi de hizmet alımıyla aldık. Bu işçilerin maliyeti ayda 110 bin TL civarında. 40 bin TL aylık yakıt gideri oluyor. Toplam 150-160 bin TL yapıyor. Diğer taraftan baktığımızda firmaya aylık 320 bin TL ödüyorduk.  Firmaya aylık ödediğimiz ile kendi yaptığımız iş maddi olarak yarı yarıya fark ediyor. 1 yıl sonra araçların parası çıkacak. Aslında firmanın böyle yapması, bizim bu yolu izlememize neden oldu. O zamanlar hizmet alımı yoktu. Olsaydı daha o zamanlar bu yöntemi seçerdim. Çöp toplama işi, yapacağımız ilaveler ile daha da iyi konuma gelecek” diye konuştu.

TOPLU TAŞIMA

Son olarak “Çöp toplamada olduğu gibi toplu taşıma konusunda da Belediye kendi eliyle bir hizmet verebilir mi?” sorusunu da yanıtlayan Özcan, sözlerini şöyle tamamladı; “Şu anki sistem de halk yararına. Tüm büyükşehirlerde halk otobüsleri var. Onlar da özel sektör. Sonuç olarak kuralını belediye koyuyor. Vatandaşın yapacağı işi, devletin ısrarla kendi eliyle yapması hoş bir şey değildir. Biz, Belediye olarak vatandaşlarımızı mağdur etmiyoruz. Fiyatları da kendimiz belirliyoruz. Eski sisteme dönsek, günde ortalama 2,7 yolcu sayısı oluyor. Otobüslerin boş gidip gelmesi de artı bir maliyet doğuracak.”