Okurlarımız başlığa bakarak yanlış anlamasınlar, bu kanın herkes için geçerli veri. Yani kişisel bilgilerin korunması kanunudur. Ülkemizde ne yazık ki dolandırılarak mağdur olan insanlarımız çok fazla. Şikayetleri fayda etmiyor ya da mahkemelere hak aramaktan korkuyor. Adaletin olmadığı yerde sefalet olur.

İnsanlarımız çaresiz kalıyor. İntihar ediyor. Ancak ölen ölür kalan kalan sağlar bizim anlayışı hakim. Bankalar adeta dolandırıcılarla ortak neredeyse onları ödüllendirecek öte yandan mağdur olan vatandaşın yakasını bırakmıyor.

Şimdi banka mağduru bir vatandaşımızın başına gelenlere bakalım kararı siz verin. Telefonu çalıyor ben falan bankadan ana adı baba adı konuşmalar telefon kaydı altında bir yanlışlık var düzeltilmesi gerekir, fakat banka içerisinden yardım alınamadan hiç parası olmayan bir insanın adına hesap açıp kendisine para havale yapması mümkün değil, Çanakkale’de Truva atının içinden inen askerler kapıyı nasıl açmış ise aynı durum burada da hakim. 16.10.2018 tarih ve 2018/119 sayılı karar gereği 6698 sayılı kişisel verilerin korunması kanunu rıza alınmaksızın e-posta adreslerine SMS veya çağrı cep telefonları ile aramaları kanunun 12 maddesi kapsamında hukuka aykırı muhafazası sağlanamadığı takdirde banka sorumludur. Hangi banka dolandırıcılara karşı müşterisini koruyor. Bunu benim gibi herkes mutlaka merak ediyordur. Müşterilerinin bilgilerinin korunması mecburidir. Böyle bir veri kanunu yoksa daha çok insanlarımız dolandırıcıların eline düşer. Vatandaşı dolandıran kişinin İstanbul’da izini sürdüm. Vergi dairesinde kaydı yine belediye de kaydı olmasına rağmen çalışanlar tarafından “kişisel verileri koruma gereği bilgi veremiyoruz” diyorlar. Bankalardan nasıl veriliyor hayret veya dolandırıcılar nasıl alıyor yine hayret!