SONGÜL KONAR

Şehir içi trafiğinde trafiğin belirli saatlerde yoğunlaştığını belirten Demirkan, “14.00 ve 16.30 arası yoğunluk daha fazla oluyor.  Malum kış aylarında kar veya yağmur yağdığında trafik sıkışıklığı daha da artıyor. Biliyorsunuz, İstanbul gibi büyük şehirlerde 2 km’lik mesafeyi 25 dakikada giden sürücüler var. Keşan’da sıkıntı tamamıyla merkezde oluşuyor. Tekel Meydanı, Cumhuriyet Caddesi, Kurtuluş Caddesi’nin bağlantısı, İstiklal Caddesi’nin bağlantısı, Paşayiğit Caddesi’nin bağlantısı Hastane Caddesi ve Gelibolu Caddesi’nin birleşiminde trafik sıkışıyor. Keşan’a giren araçlar genellikle İstiklal Caddesi ve Kurtuluş Caddesi kullanıldığından dolayı trafik emniyet kavşağında tamamen sıkışıyor. Şehrin diğer girişlerinde bir sıkışıklık olmuyor. Örnek verirsek; karayollarının oradan Bel-Kooplara olan bağlantı yolu var. Son dönemde yoğun bir şekilde kullanılıyor. Eskiden araç görmüyorduk ama şimdilerde trafik var ve akıcı. Yolun geniş olması sebebiyle çok kullanan olmuş olsa dahi trafik yoğunluğu yaşanmıyor. İnşallah ilerleyen günlerde bunun gibi alternatif yollar yapılırsa, Cennet Parkı’nın oradan TOKİ konutlarına, Atakent’e Bel-Koop’a alternatif yol yapılırsa trafiği rahatlatırız,” dedi.

“ALTERNATİF YOLLAR İNŞALLAH DÜŞÜNÜLÜR”

Demirkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Atakent ve Bel-Koop’ ta yoğun bir nüfus var. Yaklaşık 4 bin 500, 5 bin vatandaşın yaşadığı bölge ve nüfusun dörtte üçünde araç var. Bunlar otomatikman şehir içinden geliyor. Eve 20 dakikada gideceğine çevre yolları kullandıklarında 5 dakikada gidecekler. Bu gün Kurtuluş Caddesi’nden Şehitlik Parkı’nın oraya çıkmak 15 dakikamızı alıyor. Aynı arterden Beyendik ve Yenimuhacir’e 5 dakikada yolculuğumuzu bitirebiliyoruz. Böyle alternatif yollar inşallah düşünülür. Büyükte rahatlık getirilir.” 

“ÇEVRE İL VE İLÇELERDE TEK ŞERİT UYGULAMASI VAR”

Bazı caddelerin trafiğe kapatılması yönünde söylemlerin olduğunu ifade eden Mahmut Demirkan, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu düşünce mantıklı. Bankalar Caddesi dediğimiz yollar trafiğe kapatılabilir. Ancak önce alternatif yolların sunulması gerek. Yan yollar konusunda sıkıntımız yok. Eski cezaevinin oradan bir yol verebiliriz. Mahalle aralarındaki yollarımız da geniş ve değerlendirilebilir. Paşayiğit Caddesi yön değişikliği tekrar olabilir. İlla şehir içinden Bankalar Caddesi’nden araçla geçelim diye bir kural yok. Çevre il ve ilçelerde tek şerit uygulaması var. Geniş kaldırımlar sayesinde tek araç geçiyor. Trafiğe kapatamıyorsak tek şerit kullanalım. Akıcı bir trafik olacağından sıkışma olmayacak. Bunlar düşünülebilir ve trafiği rahatlatır. Yerel seçimler yaklaştı. Aday ve aday adaylarımız var. Onların da trafik konusunda planları vardır. Bizden görüş almak isterlerse de bir araya gelebiliriz. Keşan’da trafik ortak sorunumuz. Çevre yolları arttırırsak trafik düzelebilir.”