Erikli Sahili Turizm Geliştirme Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aras, yaptığı açıklamada, Erikli Sahili’nde yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Başta, kilit taşı ve asfalt yol yapım çalışmalarıyla, göldeki setler hakkında bilgi veren Aras, şöyle dedi:

YOL YAPIM ÇALIŞMALARI

“Erikli Sahili’nde yol yapım çalışmaları, kilit taşı döşeme ve soğuk asfalt dökümünden ibarettir. Bu yaz sezonunda, toplam 30 bin metrekare kilit taşı döşenmektedir. Bu kilit taşı hizmet bedelinin % 70’i halk tarafından, %30’u ise kooperatif tarafından karşılanmakta. Eski yönetimdeki sistemde olduğu gibi bu işlemi sürdürüyoruz. Biz sadece işi kendimiz yaptırmak yerine, Keşan Belediyesi aracılığıyla ihale edilmesini sağladık. dedik. Sonuçta  resmi bir kurum. Belediye açık eksiltme suretiyle ihaleyi yaptı. Esasında belediye ihaleyi, Keşan’ın da ihtiyacı olan 120 bin metrekare üzerinden gerçekleştirdi. Toplamda 150 bin metrekare kilit taşı ihale edilmiş oldu. Bunun 30 bin Erikli Sahili için gerçekleştirildi. İhalelerin ayrı ayı yapılmasının nedeni ise Erikli’nin ulaşım maliyetlerinin farklı olması. 30 bin metrekarelik yeri ben 40 bine çıkarmaya çalışıyorum. Belediyeyle görüşmelerini yapıyoruz. Benim niyetim 2 ay içinde Erikli Sahili’nde yapılmadık yol bırakmamaktır.”

“SICAK YERİNE SOĞUK ASFALT DÖKÜYOUZ”

Kilit taşı çalışmalarının ardından asfaltlama konusuna değinen Yaşar Aras, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Asfaltlama çalışmalarına gelince, Bin ton siyah kuvars mıcır aldım. Yolların hepsini kilit taşıyla döşeyemezsin. Bazı yerlerin mutlaka asfalt olması gerekiyor. Erikli Sahili’ne giren ana yolu kilit taşıyla yaparsan adama gülerler. Buraya asfalt döşemek gerekir. Asfalt için de siyah kuvars taşı lazımdır. Deniz Feneri Caddesi’nde de asfalt kullanmak gerekir. Asfaltı belediye dökecek, taşı ise ben döşeyeceğim. Ben sadece belediyeden astar ve bütüm alıyordum. Sıcak yerine soğuk asfalt döküyoruz. Sıcak asfalt yapılsaydı belediyeden alacaktım. Önceki yönetim 2 km yol yaptı. Asfalt şantiyesinden sıcak asfalt olarak döktü. Bizim defterlerimizdeki rakam 170 bin TL. Ben ise 28 bin TL’ye yapıyorum. Ondan daha uygununu yapıyorum. Kilometre aşağı yukarı 1.800-2 bin TL’ ye geliyor. Toplam fiyatı da 28 bin TL’dir. Öbürkü de 170 bin TL. Şu anki mıcır bağlantım 170 bin.  Asfaltı belediye tedarik ediyor. Asfalt gideri de 12 milyon. İşçiliği de müteahhit firma yapıyor. Önce geçici bir kabul yapılıyor. Biz sadece destek veriyoruz. Üyelerden %70’i mi toplanacak ben onu toplayacağım, kasamdan % 30 çıkacaksa ben onu belediyeye vereceğim. Her şeyi organize ediyorum. Geçici kabulü belediye yapacak. Geçici kabulden sonra kesin kabul için belli bir süre geçecek. Bu süre zarfında çökme olursa müteahhit firma onları düzeltecek.”

ÇEVRE FAALİYETLERİ

Aras, göl kenarındaki çalışmalar ve çarşı esnafının bulunduğu dükkanlara kanalizasyon bağlanması konusuna da değinerek, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Erikli Gölü’nün çevresi set oldu. Çarşı esnafının kanalizasyonu yoktu, arıtmaya bağlı değildi, adamlar her türlü ihtiyaçlarını fosseptik ve bidonlarla gideriyorlardı. Yani çok kötüydü. Kanalizasyon bağladık. Hatta o kadar kötüydü ki içerde adam tuvaletin altına bir bidon oturtmuş. İhtiyacını gideriyor. Biz sonrasında çıkan böcekleri gördük zaten. Bu adam da orada yiyecek satan bir adam. Ben de dahil hepimiz de yiyoruz. 138 kadar esnafımız yaklaşık arıtmaya bağlı. Peki başkaları neden bağlamıyor? Bizim varlık sebebimiz sonuçta üyelerimize destek değil mi? Hizmet denilen şey adamın oturduğu yere tuvaletini yapmasına izin vermek mi? 8 kişilik çöp ekibi sabah 6’dan akşam 5’e kadar çalışıyor. Bugüne kadar Erikli’de elinde araç ve bir süpürgeyle ilk defa süpürücü görüldü. Hayatta kimse bu manzarayı görmemiştir. İddia ediyorum. Gelen varsa gelsin. Erikli pırıl pırıl oluyor ama bazen yetişemedikleri bile oluyor. Çok çöp atıyorlar.”