Eğitim ve Bilim İş Görenleri Sendikası Keşan Temsilcilik Başkanı Erol Yazla, Anayasa Mahkemesi’nin dershanelerin kapatılmasıyla ilgili düzenlemeyi iptal etmesinin ardından yaptığı açıklamada, “Ne dershane ne temel lise, Çözüm, devlet okullarına sahip çıkmak” dedi.

Yazla’nın açıklaması şöyle:

 “Anayasa Mahkemesi, dershanelerin özel okula dönüştürülmesini, dönüşmeyen dershanelerin ise kapatılmasını öngören düzenlemeyi oyçokluğuyla iptal etti. Bu kararla dershaneler kapatılmayacak.

13 yıllık iktidarı döneminde eğitim alanında piyasa merkezli bir “işletmecilik” anlayışı yerleştirmeye çalışan AKP hükümeti, kamusal eğitim alanını daha da daraltırken, özel okullara yönelik doğrudan teşvik uygulamalarında ciddi adımlar atmıştır. AKP, kendi döneminde sayıları iki kat artan dershaneleri “paralelle mücadele” bahanesiyle özel okullara dönüşmeye zorlarken, devlet okullarına vermediği kaynağı, yandaş özel okullara peşkeş çekmiştir.

Siyasi iktidar dershanelerin kapatılması ve özel okula dönüştürülmesi girişimlerini, ülke kaynaklarının, eğitimin ticarileştirilmesi ve piyasalaştırılması için özel sermayeye aktarılması çabası olduğunu defalarca dile getirdik. Anayasa Mahkemesi’nin söz konusu kararı, her ne kadar eğitimin sınav odaklı olmaktan çıkarılıp, eğitimde kalitenin arttırılması konusunda fayda sağlamayacak olsa da MEB’in dayatmacı ve hukuksuz girişimlerine bir darbe olarak değerlendirilebilir.

Yine Anayasa Mahkemesi’nin kararına göre, “temel lise”ye dönüşen dershaneler okul olarak kalabilecektir. Sadece tabela değişikliğiyle dönüşümü gerçekleştirecek ve yine dershanecilik faaliyeti yapılacak “Temel lise” uygulamasından vazgeçilmelidir. Milli Eğitim Bakanlığı, özel liselere kayıtlar tamamlanmış olduğu için, bu okullara kayıtlarını yaptıran çocukların mağdur olmaması için devlet liselerine geçişlerini sağlamalıdır.

Önümüzdeki süreçte de eğitimin tarafları bir araya gelerek ezberci, eleyici, seçkinci, sınav odaklı eğitim sistemine son vermek için çözüm önerileri geliştirmelidir.

Nitelikli bir eğitim için öncelikle piyasacı ve özelleştirmeci eğitim anlayışı terk edilmeli, eğitimin her aşaması parasız olmalıdır. Bilimsel, laik, demokratik, kamusal ve parasız eğitim her yurttaşımızın ayağına eşit bir şekilde götürülmeli, eğitimde fırsat eşitliği sağlanmalıdır.

Eğitim-İş bunun mücadelesini meşru zeminlerde ve her platformda verecektir.”