“Facebook, Instagram Reklamı Nasıl Verilir?” sorusu küçük esnaf ve işletmelerin son yıllarda yanıtını merak ettiği bir sorudur. Bu hafta sizlere bu sorunun yanıtını dilim döndüğünce vermeye çalışacağım. İşletmenizi tanıtmak ve satışlarınızı artırmak istiyorsunuz ve bunun için de herkes gibi sosyal medyada işletmenize ait hesaplar açıyorsunuz. Facebook, instagram, twitter, youtube bunlardan en popüler olanları. Buradan işletmeniz ile ilgili paylaşımlarda bulunuyorsunuz. Ve bir yandan da bir kitle oluşturmaya çalışıyorsunuz. O kitlenin sizinle olan etkileşimi oluyor. Paylaşımlarınızı beğeniyorlar, yorumda bulunuyorlar ve hatta paylaşımlarınızı sosyal medyadan paylaşıyorlar. Bu şekilde işletmenizin marka bilincini artırmış oluyorsunuz. Bunu da tamamen kendi kendinize yapıyorsunuz eminim. Kendinizi geliştirmek için youtube’dan videoları seyrediyor veya uygun fiyata online kurslara katılıyorsunuz. Oradan öğrendiklerinizle organik dediğimiz yani kendi kitlenizin görebileceği paylaşımların dışında sponsorlu paylaşımlar yani facebook, instagram reklamı veriyorsunuz. Bu reklamları nasıl hazırlıyorsunuz? Reklamlarınızı kimlere gösteriyorsunuz? Hedef kitlenizi nasıl oluşturuyorsunuz? Peki, verdiğiniz bu reklamların size dönüşümleri nasıl oluyor bunları gözlemleyebiliyor musunuz? Sanırım sorun da burada. Yani verdiğimiz reklamların dijital ortamda raporlamasını yapabiliyor muyuz? Kaç kişiye ulaştık? Verdiğimiz reklamdan ne kadar satış yaptık? Bu sorulara yanıt vermek için önce etkin facebook, instagram reklamı vermemiz gerekir.

Etkin Facebook, Instagram Reklamı Vermek İçin Nelere Dikkat Edilmeli?

Etkin facebook, instagram reklamı vermek için önce işletmenizin fiziki şartlarını vereceğiniz reklama uyumlu hale getirmeniz gerekli. Bir örnek verirsek. Diyelim bir özel eğitim kurumu bursluluk sınavı için kayıt almak istiyor. Telefon araması reklamı gösterebilir. Bunu da yaparken mesai saatlerini göz önünde bulundurmak gerekiyor. Yani telefon aramaları alacağımız reklamımızı pazar hariç 09.00-17.00 saatleri arasında göstermeliyiz. Bunu ayarladıktan sonra son aşamada telefona bakacak olan personelimizin konuya hakim olmasına dikkat edilmeli. Evet fiziki şartları reklama uyumlu hale getirdik. Yine özel eğitim kurumundan başka bir örnekle devam edelim. Bu özel eğitim kurumu kayıt almak için internet sitesinde oluşturduğu bir kayıt formuyla hiç telefon aramasına gerek kalmadan da reklam gösterime çıkarabilir. Kayıt formunu hazırlamak için profesyonel yardım alması gerekmektedir. Kayıt formu reklamının da gösterimde gün ve saatlerini dikkat edilmeli. Bir de yukarıda değindiğimiz gibi reklamı kime göstereceğiz eğer biz herkese reklamı gösterirsek bütçemizi etkin kullanmamış oluruz. Bu yüzden hedef kitlemizi iyi belirlememiz lazım. Facebook, instagram reklamında dikkat edilmesi gereken bir şey de reklama çıkacağınız görsel. Hazırladığınız içerik görselinizin reklama uygun olması ve tamamının görünmesine dikkat etmelisiniz. Bunu nasıl yapacaksınız? Facebook, instagramdaki görsel boyutlarına uygun reklam görseli hazırlayarak yapacaksınız.

Facebook, Instagram Reklamı Nasıl Raporlanır?

Hazırladığımız Facebook, Instagram Reklamını, bütçemize göre belirlediğimiz tarihler ve saatler arasında hedef kitlemize gösterdikten sonra bunun raporlamasını nasıl yapacağız? Raporlamaya gerek var mı diye düşünebilirsiniz. Raporlama en az reklamınızın gösterimi kadar önemlidir. Çünkü çıkacağınız başka reklamlarınızın bir kılavuzudur raporlama. Raporlamayla işletmenizin ilerideki satış stratejisini belirlersiniz. Raporlama size önemli şifreler verir. Daha önce verdiğiniz reklamınızın etkinlik derecesini ölçerek bir sonraki çıkacağınız reklamda önceki reklamda yaptığınız hataları yapmamanızı sağlar. Bu yüzden raporlama kısmı önemlidir. Peki nasıl yapılır? Facebook’un işletmeler için dizayn ettiği www.business.facebook.com üzerinden raporlarınızı oluşturabilirsiniz. Reklam yöneticinizden; Reklamınızı gören kişi sayınızı, Reklamınıza tıklayan kişi sayınızı, Reklamınız için harcadığınız tutarı görebilirsiniz. Aynı zamanda Performans, Demografik Bilgiler veya Reklam Alanı bölümlerinde bulunan verileri de analiz edebilirsiniz. İşletmenizin internette yani dijital medyadaki bulunma nedeniniz belli satışlarınızı artırmak, satışlarınızı artırmanın yolu da gerçek hayattan kopmayan reklam kampanyaları oluşturmak ve bunların raporlarını iyi analiz ederek dijital medya pazarlama stratejinize yön vermektir.

İnternette var olmak artık kaçınılmaz. Dijital medya pazarlamasında işletmeler ne kadar var olurlarsa işletmelerin gelişimleri de o kadar artar ve var olur.

Güzel bir hafta sizin olsun dijitalde kalın...