Facebook Sayfası Açmak, 2 milyarı aşkın kişinin Facebook’ta işletmenizi keşfetmesine olanak sağlar. Facebook kullanıcı sayısının bu nedenli çok olması aslında dijital medyanın pazar payının ne derece fırsatlara açık olduğunu gösteriyor. Facebook’un kendi verilerine göre 2019’un Ocak ayında dünyada günde 1.5 milyar kişi her gün, 2,5 milyar kişi ise her ay Facebook’a girmiş. Ve 7 milyon kişi veya şirket aktif reklam vermiş. Ülkemizde sosyal medya kullanımı ile ilgili istatistikler ocak ayın açıklandı. Türkiye’deki sosyal medya kullanım istatistiklerine göre toplam 51 milyon sosyal medya kullanıcısının 44 milyonu mobil cihazlar ile sosyal medyaya bağlanıyorlar. Bu platformların en popüler olanları youtube, facebook ve instagram ardından twitter ve Google+ (Nisan ayından itibaren kullanıma kapatılıyor) diye sıralanıyor. Linkedin ve Pinterest ülkemizde az popüler olsa da, kendine has bir kitlesinin olduğunu düşünürsek dijital pazarlamacıların listesinde her zaman olan sosyal medya platformlarından.

Facebook Sayfası Açmak İşletmeniz Açısından Önemli

Başlı başına az önce saydığımız istatistiki verileri göz önünde bulundurursak Facebook Sayfası Açmak İşletmeniz Açısından Önemli. Sizin sosyal medya platformlarından bulunmanızı sağlayacak olan da bu sayfalardır. Facebook çeşitli sektörlerin ihtiyacına göre düzenlediği bu sayfaları işletmelerin hizmetine sunuyor. Facebook Sayfası Açmak potansiyel müşterilere ulaşmanız açısından çok önemli. Facebook Yerel Alışveriş Araştırması, on yerel işletmeden altısının internette bir varlığa sahip olmalarının; uzun vadede başarı için önemli olduğunu söylüyor. Tüm ülkelerden araştırmaya katılan Facebook kullanıcılarının üçte biri en az haftada bir kez bir yerel işletmenin sayfasını ziyaret ediyor. Bu nedenli işletmenize katkısı olan bu sayfalar çok kısa bir sürede ve ücretsiz olarak açılabiliyor. İşletmenizin sosyal medyada yüzü olan bu sayfayı oluştururken Facebook sayfa yöneticisi sizi yönlendiriyor. Sizin en iyi şekilde sayfa düzenlemeniz için uyarılarda bulunuyor. Haftalık olarak yaptığınız paylaşımların istatistiklerini size hatırlatıyor. Hangi paylaşımlarınızın reklama çıkılması gerektiği konusunda önerilerde bulunuyor. Aslında siz sayfanızı açtığınızda Facebook sizi hiçbir anınızda yalnız bırakmıyor. Yeter ki yönergeleri takip edin.

Facebook Sayfası Açmak İçin Neler Yapmalı?

“Facebook Sayfası Açmak İçin Neler Yapmalı?” sorusuna şu basit cevabı verebiliriz: İşletmeler öncelikli olarak kendilerini çok iyi tanıyacak. Sonrasında zaten Facebook sizi yönlendiriyor. Facebook Sayfanızı oluşturmak için şunları yapmanız gerekmektedir.

a. İlk olarak İşletmenizin adı ve açıklamasıyla başlayın. İnsanlara işletmenizin faaliyetlerinden bahsetmek için Hakkında kısmını boş bırakmayın.

b. Bir profil fotoğrafı ve kapak fotoğrafı belirleyin. İşletmenizi en iyi temsil eden fotoğrafları seçmeye özen gösterin. Genelde işletmeler, profil fotoğrafı olarak logolarını kullanmayı tercih ediyor. Kapak fotoğrafı için mağazanızın, ürünlerinizin fotoğrafını veya mevcut pazarlama kampanyanızdan bir fotoğrafı seçmeyi unutmayın.

c. İnsanların gerçekleştirmesini istediğiniz eylemleri gerçekleştirin. Sayfanızın en üstünde Sayfa ziyaretçilerinizi, internet sitenizi ziyaret etmek veya mağazanızı telefonla aramak gibi bir şey yapmaya yönlendiren bir eylem çağrısı ekleyebilirsiniz. Sadece birkaç tıklamada yapabilirsiniz.

Facebook sayfa için size şunları yapmanızı tavsiye ediyor. Bunları yaptıktan sonra yeni içerikler yayınlamaya başlayın. Sayfanızı yayınladığınız andan itibaren güncellemeler paylaşmaya başlayın. Yeni fotoğraflar ve güncellemeler Sayfanızı ziyaretçiler için canlı tutmanıza yardımcı olur.

Mesajlaşmaya başlayın. Facebook Messenger ile İnsanların; sorular sormak, iletişime geçmek veya önerilerde bulunmak için işletmenize özel mesajlar göndermesine izin verin. Sayfanıza entegre edilmiş olan Messenger ile müşterilerinizle bire bir bağlantı kurabilirsiniz.

Sayfanıza Farklı özellikler ekleyin. Sayfanızı insanlar için daha kullanışlı hale getirmek için, Facebook Sayfanıza menünüzü göstermek, hizmetlerinizi listelemek veya mağaza bölümü ile ürünlerinizi sergilemek için özel içerikler ekleyebilirsiniz.

Sayfanızın tanıtımını yapın. Sayfanızı oluşturduktan sonra, müşterilerinizi ve listenizdeki kişileri davet ederek sizinle iletişim kurmalarını ve gelişmelerden haberdar olmalarını sağlayın. Ayrıca yepyeni takipçiler bulmak için reklamlar yayınlayabilirsiniz.

Geliştirmeye devam edin. Sayfanızın üst kısmındaki İstatistikler'e tıklayarak insanların işletmenizle nasıl etkileşime geçtiğini görebilirsiniz. Gönderilerinizle eriştiğiniz kişi sayısını ve en çok beğenilen içeriklerinizi görürsünüz. Sayfanızın nasıl performans gösterdiğini görmeniz daha iyi bir içerik stratejisi tanımlamanıza yardımcı olabilir.

Evet, bunları yaptığınız ve internette işletmeniz için güzel bir mekan oluşturduğunuz. Top sizde işletmenizi dijital pazarlamada yönetmek için vizyonunuzu yüksek tutun gelişmeleri takip edin ve işletmenize uygulayın.

Güzel bir hafta sizin olsun, dijitalde kalın.