Girişimci Dünyası Keşan adlı içeriğimizde Keşan’da ve bölgemizde girişimcilerin özellikle de genç girişimcilerin bulundukları sektörlerde yaptıkları çalışmaları, sundukları hizmetleri ve bölge ekonomisine olan katkılarını sizlere aktaracağız. Bunu yaparken de Medya Keşan olarak bu birbirinden değerli girişimcilerimize özellikle de genç girişimcilerimize ihtiyaçları olan reklam desteğini kendilerine bu vesileyle vermeye çalışmak. Girişimci Dünyası Keşan’ın bir yanı da Keşan’a girişimcilik alanında yön vermiş olan değerli deneyimli girişimcilerimizle de bir araya gelerek onların deneyimlerini sunmaya çalışacağız. Sözün kısası Medya Keşan, Girişimci Dünyası Keşan içeriği, ekonomiye yön katanların yanında olacak ve Keşan’a habercilik anlamında da 2019’da yeni bir çizgiyi Keşan ve Bölge halkına sunacak.

BU HAFTAKİ KONUĞUMUZ “PİKSEL 3D MİMARİ MODELLEME VE GÖRSEL TASARIM”

Keşan’da ve bölgemizde girişimcilerin özellikle de genç girişimcilerin bulundukları sektörlerde yaptıkları çalışmaları, sundukları hizmetleri ve bölge ekonomisine olan katkılarını sizlerle paylaşmak için Piksel 3D şirketinin kurucuları Mehmet Güneş Yılmaz ve Ahmet Özer Esgin, sorularımızı yanıtladı.

***

PİKSEL 3D MİMARİ MODELLEME VE GÖRSEL TASARIM FİRMASINI TANIYALIM

Piksel 3D Mimari Modelleme ve Görsel Tasarım; bilgisayar destekli çizim (CAD) sektöründeki 5 yıllık tecrübenin devamında, 3 Boyutlu Modelleme, dış ve iç mekân görsellerinin hazırlanması, 2 ve 3 boyutlu genel kat planı görsellerinin hazırlanması ve ek olarak animasyon hizmeti vermekte, müşterilerinin hedef ve beklentilerinin gerçekleşmesini sağlamak ve karşılaşılabilecek sorunları en verimli şekilde çözmeyi başarabilmek için doğruluğu ve dürüstlüğü hedeflemiş bir oluşum.

- Kısaca şirketinizden söz ettikten sonra sözü sizlere bırakıyorum. Sizler kendinizi tanıtır mısınız?

G.Y- Ben Mehmet Güneş Yılmaz, 1988 Keşan doğumluyum. İlk ve Ortaöğretimi Keşan’da okudum. Kocaeli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünü bitirdim. Daha sonra Keşan’a geldiğimde bir süre matematik ve fizik öğretmenliği yaptım. Sonrasındaysa bir yangın kaçış planı hazırlayan bir şirkette 4 yıl gibi otoketle tanışmam oldu. O özel firmada çalıştıktan sonra kendi işimizi kurduk burada.

A.E.- Ben Ahmet Özer Esgin, 1988 doğumluyum. Ortaöğretimi Keşan’da tamamladıktan sonra Kocaeli Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı Bölümünü okudum. Oradan mezun olduktan sonra Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşletme bölümünü okudum. 2012 yılında sektöre dâhil oldum. Bu sektör içerisine girdikten sonra mimari modelleme ve tasarım ile tanıştım. İlerleyen süreçte izimde bu işi yapma fikri oluştu. Uzun yıllardır birlikte çalıştığım Mehmet Güneş Yılmaz ile birlikte 2017 yılında bu sektör içerisinde yer almaktayız.

***

Girişimci Dünyası Keşan’ın bir yanı da Keşan’a girişimcilik alanında yön vermiş olan değerli deneyimli girişimcilerimizle bir araya gelerek onların deneyimlerini sunmaya çalışmak.

           

- Piksel 3D Mimari Modelleme ve Görsel Tasarım hangi hizmetleri vermektedir anlatır mısınız?

G.Y.- Hizmetlerimiz ilk aşamada mimari modelleme olarak geliyor. Burada mimarlardan aldığımız modelleri 2 boyutlarda aldığımız çizimleri öncelikli olarak 3 boyutlu tasarımlara dönüştürmek için burada bir modelleme aşamasından geçiyor. Bunlar 3 boyutlu görsellerle projelerimizi sunum ve pazarlama aşamasında daha kolay ifade edilmesini sağlarken daha güçlü ve etkileyici bir şekilde anlatım keyifli oluyor. Daha sonra diğer kısmı olan modelleme bittikten sonra görsel tasarıma geçiş yapıyoruz. Bu modellerin üzerinde. Görsel tasarımlarını da bina cephelerinde günümüze en uygun şekilde modern bir görünüme kavuşmasına yardımcı oluyoruz. Günümüze en uygun şekilde tasarlıyoruz. Bir de animasyon hizmetimiz var. Animasyon hizmetinde de projenin komple bitmiş halini hem görsel tasarımdan geçtikten sonra hem modellemesi bitmiş halini şuan da proje sanki gerçekten hayattaymış gibi izleme imkânına sahip oluyoruz. Burada yüksek binaların nasıl gözükeceğini orada görüp tasarımlarımızı ona göre müşterilerimiz ile beraber karşılıklı görüşerek onların isteklerine göre düzenleyip komple son hallerini görebiliyoruz.

- Şirketin ilk kurulma kararını ne zaman ve nasıl verdiniz?

A.E.- Yaklaşık olarak 5 yıl kadar özel bir şirkette yine aynı sektörde görev aldıktan sonra artı kendimizde bu sektörde yer almayı düşündük. 2017 yılının ikinci yarısından sonra bazı şekiller kafamızda oluşmaya başlamıştı. Yılsonuna doğru da KOSGEB’in desteğiyle birlikte startımızı verdik. Yaklaşık olarak 2 yıldır da bu sektörde kendi firmamızla devam ediyoruz.

- Mimari modelleme ve görsel tasarım neden yapılmalı müşterileriniz bunu neden tercih etmeli biraz bahseder misiniz?

A.E.- Mimari görselleştirmeler proje yapım aşamalarının atar damarlarından birisi. Mimari modelleme projeleri pazarlamak ve kullanıcıya sunmanın en iyi yöntemlerinden birisi. Üç boyutlu görseller elde etmek projeyi gözle görülür bir tasarıma dönüştürüyor. Bu bile yapılması için başlı başına bir sebep. 2 boyutlu ortamda tasarımı tamamlanan projeler 3 boyutlu ortama taşındıktan sonra gerektiğinde yeni detaylar eklenip varsa eksiklikleri gideriliyor. Görsel tasarım bağlamında da bina cephelerinin tasarımını en uygun şekilde tasarlıyoruz. Modern bir görünüme kavuşmasına yardımcı oluyoruz. Tasarımlarını büyük bir özenle hazırladığımız 3 boyutlu görsellerle müşterilerimize sunuyoruz. 

- Avantajları nelerdir?

G.Y.-  Mimarlar her ne kadar gözlerinde canlandırsalar da projelerini 3 boyutlu ortamlarda gerçekte varmış gibi yönetilmesi o projenin çizgilerini yenilemek ve yeni çizgiler atmak adına paha biçilmez bir fırsat olabiliyor. Dış mimari yapının estetik görünmesi o yapının pazarlanmasında aktif rol oynuyor. Mimari tasarımlar sadece 2 boyutlu olarak kalsaydı tasarımsal ve estetik açıdan çok ileriye gidemezdi diye düşünüyorum. Tüm projenin bitmiş haliyle şuanda yaşıyormuş gibi görünme imkânına sahip olabiliyorlar. Görmeden almam diyen müşteriler için en etkili çözüm dijital ortamda hazırlanmış sunumlar ve animasyondur diye düşünüyorum.

- Her sektörde olduğu gibi sizin inşaat sektöründe de dijitalleşme kaçınılmaz olacak. Mimari modelleme ve görsel tasarımda ne gibi yenilikler bizi bekliyor bunlardan bahseder misiniz?

G.Y.- Dijitalleştirme her sektörde olduğu gibi inşaat sektöründe de kaçınılmaz bir olgu olarak karşımıza çıkıyor. Dijital ortamda hazırlamış olduğumuz içeriklerle projeler, sunum ve pazarlama aşamaları daha kolay ifade edilebilirken daha güçlü ve etkileyici bir anlatım yapılabilmesine imkân da veriyor bu durum. Yapılan çalışmalara prestij katmak, projeleri en iyi şekilde ifade etmeye yarayacaktır.

- Hedef kitleniz konum olarak daha çok neresi?

A.E.- Faaliyet gösterdiğimiz yerel bölgede aynı hizmeti veren oluşumlar bulunmadığından dolayı ilk önceliğimiz yerel Pazar olmakla birlikte sunduğumuz hizmetlerde online dosya transferi yapılabilmesinin avantajıyla birlikte online olarak iletişlim kurulabildiği için tüm ülke hedef kitlemiz olabilmektedir.

- Keşan ve bölge dışından müşterilere ulaşmak için hedef kitlenizi genişletmek için dijital pazarlamadan yararlanmayı düşünüyor musunuz?

G.Y.- Aktif olarak kullanmakta olduğumuz Türkiye’nin en hızlı büyüyen ve yabancı yatırım fonlarının destek verdiği girişim olan www.armut.com ve bunun gibi benzeri alternatif portallar üzerinden müşterilerimiz bize ulaşabiliyorlar. Bölge dışındaki potansiyel müşterilerimiz gerek kendi web sitemiz üzerinden gerek bu tarz global satış sitelerinden verdiğimiz hizmetleri değerlendirip iletişime geçerek kolaylıkla bizden fiyat teklifi alabiliyorlar.

-Şirket olarak dijital pazarlamada neredesiniz sosyal medyadan ne kadar yararlanıyorsunuz? Bununla ilgili bir çalışmanız var mı?

A.E.- Artık bilgi çağında yaşıyoruz. Yenilikleri takip etmek ve kendimizi yenilemek zorunluluk haline geldi. Şirket ve kurumlarda sosyal medyayı kullanabilecekleri yoları keşfetmek için çoktan kollarını sıvamış durumda. İleriyi görebilenler ise bu yola çok erken çıkıp birçok firma, kurum ve kişiyi geride bırakarak kendini bir adım öne taşımayı başardı. Firma olarak sosyal medyadan aktif bir şekilde bizde yararlanmaktayız. Sosyal platformlarla desteklediğimiz web sitemizin galeri kısmında çalışmalarımızı ziyaretçilerimize sergiliyoruz. Aynı zamanda sunmuş olduğu reklam ve tanıtım avantajları içinde sosyal medyadan yararlanıyoruz.