“Hasta Hakları Bilgi Yenileme Eğitimi” yapıldı

“Hasta Hakları Bilgi Yenileme Eğitimi” 19-20 Aralık 2016 tarihlerinde Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi Konferans Salonu’nda yapıldı.

“Hasta Hakları Bilgi Yenileme Eğitimi” yapıldı

“Hasta Hakları Bilgi Yenileme Eğitimi” 19-20 Aralık 2016 tarihlerinde Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi Konferans Salonu’nda yapıldı.

24 Aralık 2016 Cumartesi 10:42
“Hasta Hakları Bilgi Yenileme Eğitimi” yapıldı

 “Hasta Hakları Bilgi Yenileme Eğitimi” 19-20 Aralık 2016 tarihlerinde Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi Konferans Salonu’nda yapıldı. Edirne’deki sağlık kurumlarındaki tüm Hasta İletişim Birimi sorumluları ve sorumlu yardımcısı yedek personeline verilen eğitimde hasta ile sağlık çalışanları arasında bireysel ve toplumsal düzeyde ortaya çıkan sorunların çözümü, sağlık çalışanlarının hastaya ve hastanın sağlık çalışanlarına karşı görev ve sorumlulukları bilmesi, daha iyi sağlık ortamı için hasta ve sağlık çalışanlarının birlikte sahip çıkması, sağlık hizmetlerinin daha nitelikli ve kaliteli olması amaçlandı.

Edirne İl Sağlık Müdürlüğü Hasta Hakları İl Koordinatörlüğü tarafından organize edilen eğitimde Edirne Hasta Hakları İl Koordinatörü Dr. Ceren Yöndem, Edirne Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Hasta Hakları Kurul Temsilcisi Şadiye Yurtcan, İl Sağlık Müdürlüğü Hasta İletişim Birimi Sorumlusu ve Psikolog Mete Gökçer Aktepe, Uzunköprü Devlet Hastanesi Hasta İletişim Birimi Sorumlusu Nurdan Dağdelen ve Hasta Hakları İl Kurulu üyelerinden Edirne Tüketici Derneği Başkanı Murat Kocabaş ve vatandaş sıfatıyla Edirne'yi Tanıtma ve Tava Ciğeri Kalite Kontrol Derneği Başkanı Bahrettin Dinar eğitimci olarak yer alırken; Hasta Hakları Tarihçesi ve Mevzuatı, Hasta-Sağlık Çalışanı İletişimi, İletişim, Empati, Stres Yönetimi, Hasta Bilgi Başvuru Sistem Tanıtımı, Birim Uygulamaları ve Hasta Hakları İl Kurulu çalışmaları konu olarak işlendi. 

Teorik eğitimin yanı sıra hasta iletişim birimlerinde ve hasta hakları kurulunda gözlem ve uygulama eğitimi de alan katılımcılar mevcut bilgilerini tazelerken, yeni bir uygulama olan Hasta İletişim Birimi Müdahale Ekibi hakkında da bilgi sahibi oldu.

Sağlık kurumlarındaki Hasta İletişim Birimi personellerinin kendilerini sağlık hizmet kalitesindeki artan standartlara daha hızlı adapte edecekleri, il genelindeki sağlık çalışanlarının ortak dil geliştirmesini amaçlayan bu eğitim ile hasta ve sağlık çalışanları arasındaki iletişimin geliştirilerek yaşanılan aksaklıkların yerinde, hızlı ve çözüm odaklı olacak şekilde giderilmesi vurgulandı.

Eğitim sonunda Hasta Hakları İl Kurulu ve eğitimciler tarafından katılımcılara belgeleri takdim edilerek çalışmalarında başarılar dilendi. 

Son Güncelleme: 24.12.2016 10:43
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol