Dün konu hakkında Medya Keşan Gazetesi’ne bir açıklama yapan Ayhan, mart ve nisan ayında havaların geçen yıla oranla yağışlı olması nedeniyle sektörel durgunluk yaşadıklarını ifade etti.
“SEKTÖREL DURGUNLUK, TÜKETİMİ YAVAŞLATIYOR”
Sektörel durgunluğa, “Üretici, bu yıl bir türlü kıra bayıra çıkamadı.” diyerek açıklama getiren Kalender Ayhan sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektörel durgunluğa paralel olarak, işlerimiz ve tüketim yavaşlıyor. Şu anda vatandaşımızda, alım gücü kesinlikle yok. Bizler, üretim bazında da Türkiye’deki tarım politikalarını bir türlü beceremiyoruz. Devletin de bu konuda yol gösterici bir tavır alamamış olması; üreticiyi, tüketiciyi ve biz komisyoncuları mağdur duruma sokuyor. Bir yıl çok ekilen bir mahsulün diğer yıl, neredeyse hiç ekilmemesi, o üründe bir yıl bolluk, diğer yıl ise kıtlık anlamını taşıyor. Böyle olunca da, malın bol olduğu yıllarda üretici zarar ederken, az olduğu yıllarda tüketici o malı çok yüksek fiyatlardan almak zorunda kılıyor. Tüm bunların arasında kalan komisyoncular ise en büyük mağduriyeti yaşıyor.”
“EN BÜYÜK SORUN
MALİYETLER”
Üreticinin mağdur olmasının, komisyoncunun da kar değil, zarar etmesine neden olduğuna dikkat çeken Kalender Ayhan, “Üretici zaten her yönden köşeye sıkışmış durumda. Bir taraftan pahalı mazot, diğer taraftan pahalı gübre… Malını sel-dolu vurur, güneş yakar… Tezgâha çıkarır satamaz… Komisyoncuya verecektir, o yıl mal çoktur, piyasada fiyat bulamaz. Kısacası sürekli zarar eder durumdadır. Devlet doğru tarım politikaları üreterek, üreticiyi yönlendirmeli.
Keşan halinde faaliyet gösteren herhangi bir komisyoncu için, bedava verilen malın bile maliyeti ve masrafı var. Bizim işimiz, tamamen maliyetlere dayanan bir iş. İşçisi, kâğıdı, ipi, paketlemesi ve nakliyesiyle... Ticaretimizin de en büyük sorunu maliyetlerimiz.” şeklinde konuştu.
“YENİ PAZARYERİ ŞART”
Komisyonculara en büyük zararı hipermarketlerin verdiğine ve zararın en kısa sürede telafi edilebilmesi için Keşan Kapalı Pazaryeri Projesi’nin bir an önce bitirilerek hayata geçirilmesi gerektiğine değinen Kalender Ayhan, “Kısacası bizlere yeni pazaryeri şart. Bu konuda çalışmalar başladı. Pazaryeri inşaatı hızla ilerliyor. Bu çok iyi bir gelişme. Yetkililere teşekkür ediyoruz.” dedi.
“İŞLETMELERİN ARTMASI, POTANSİYELİMİZE KATKI SAYLAYACAK”
Umutlarını yaz sezonuna bağladıklarına ve bu konuda umutlu olduklarına vurgu yapan Ayhan, konuşmasını şöyle tamamladı: “Saros Körfezi bizim artı değerimizdir. Artı umudumuzdur. Bunun yanında bölgemizde, turizme yönelik işletmelerin sayısının artması da iş potansiyelimize doğrudan katkı saylayacaktır. Bu işletmeler de sebze ve meyvelerin birçoğunu tabiî ki hal binamızdan karşılayacaklardır. Burada, iş yine devlet büyüklerimize ve Hükümet yetkililerine düşmektedir. İşletmelerin çoğalmasına yönelik sağlanacak teşvik ve kolaylıklar, bizim haricimizde, Keşan’ın kalkınması anlamına gelmektedir. Bizlerin de halimize getireceğimiz kaliteli ürünlerle onlarında taleplerini karşılama yoluna gitmemiz gerekmektedir.”
“SEMT PAZARLARI, BİZLERE KATMA DEĞER SAĞLAYACAK”