Kantar, yıllardır, deniz sezonu geldiğinde, Keşan’da bulunan yoksul halkın, sahil bölgelerine gidip, at arabacılığı yaparak, simit ve su satarak geçimlerini sağladığını ifade ederek, “Buradan kazandıkları para ile bu halk kışlık kömürünü ve erzağını alıyor. Rahat bir kış geçirmek için bu mücadeleyi veriyorlar. At arabalarının kaldırılmasını bir yandan ben de doğru buluyorum. Atların yollara pislemelerinin engellenmemesi kötü bir durumdur. İnsanlar oraya tatile gidiyor; bu görüntü ve kokuyu çekmek zorunda değiller. Hiç önlem almadan bu durumun böyle sürdürülmesi doğru değil. Erikli Sahili’nde at arabacılığı yasaklandı ama buna başka bir çare bulunmalı. İki tekerlekli, insan gücü ile çalışan arabalar yaptırılabilir. Kurum ve kuruluşlar tarafından 6-7 tane yaptırılıp oradaki insanlar yeniden istihdam edilebilir. Orada at arabacılığı yapamayacak olan insanlar kış geldiğinde gidip belediye ve sosyal yardımlaşmadan yardım isteyecekler. Azalan karanlık işlerin artacağını görebiliriz. Yapılan bu yasak, bu insanların başka işlere bulaşmasına sebep olabilir, bu yüzden bir çare bulunmalıdır. Kendi mahallemden bahsedecek olursak karanlık işler gittikçe azaldı. Ama insanlar kışlık ihtiyaçlarını kazanmak için yaptıkları işten edilince sıkıntı çıkabilir. Bu karanlık işlerin, bizim mahallemizde azalması bitmiş anlamına gelmez.” diye konuştu.

SONUÇ OLARAK BİZLER, KOOPERATİFLEŞMELİYİZ

At arabacıların çevreye verdiği rahatsızlıklar konusunda zamanın Kaymakamı Metin Borazan ve Belediye Başkanı Mehmet Özcan ile görüşmeler yaptığını söyleyen Fikret Kantar, “Bu konuda belediye ve kaymakamlık ortak bir proje hazırlamış ve bizden de bu proje için bir kooperatif kurmamızı istemişlerdi. Biz, kooperatif kurmuş olsaydık bu at arabaları belli bir miktar karşılığında geri alınacaktı. Bu at arabalarının yerine 3 tekerli yük motorlarının alınması sağlanacaktı. Motorlu taşıyıcılık için istihdam sağlanacaktı. O zamanlar, bu taşıyıcılar için Yenimescit Mahallesi, Aşağı Zaferiye Mahallesi, Çamlıkent ve Cumhuriyet Mahallesi’ne duraklar yapılabilir diye düşünmüştüm. Bu proje gerçekleşse çok güzel olacaktı ama mevcut at arabacılarının çoğu bunu istemedi. Sonuç olarak bizler, kooperatifleşmeliyiz. Bu iş için çalışmalarıma devam ediyor ve Keşan’da bulunan tüm at arabacılarını kooperatifleşmeye davet ediyorum. Kooperatifleşme olup motorlu taşıyıcılığa geçilince herkes hak sahibi olacak.” dedi.