Karakaşlı, bağışıklık sistemini güçlendirmek için tavsiyelerde bulundu

Beslenme ve Diyet Uzmanı Emre Can Karakaşlı, koronavirüs salgını döneminde, kış mevsiminin yaklaşmasıyla beraber, bağışıklık sistemini güçlendirmek adına önemli tavsiyelerde bulundu.

Karakaşlı, bağışıklık sistemini güçlendirmek için tavsiyelerde bulundu

Beslenme ve Diyet Uzmanı Emre Can Karakaşlı, koronavirüs salgını döneminde, kış mevsiminin yaklaşmasıyla beraber, bağışıklık sistemini güçlendirmek adına önemli tavsiyelerde bulundu.

Medya Keşan
Medya Keşan
01 Ekim 2020 Perşembe 10:15
559 Okunma
Karakaşlı, bağışıklık sistemini güçlendirmek için tavsiyelerde bulundu

SONGÜL KONAR

Karakaşlı, yaptığı açıklamada, toksik maddelerin vücuttan atılabilmesi için bol miktarda su tüketilmesine dikkat çekerek, günlük yetişkin bir bireyin ortalama 2.5-3 litre su tüketmesini söyledi.

Bağışıklık sistemimizi güçlendiren besinlerden bahseden Emre Can Karakaşlı,  açıklamasında bağışıklık sistemiyle ilgili kısa bir bilgi vererek şunları söyledi: “Global salgın Covid-19 ve kış mevsiminin yaklaşması ile bağışlık sistemimizi nasıl güçlendiririz diye herkesin aklında yine aynı soru belirdi? Peki bağışıklık diğer adıyla immün sistem nedir? Bağışıklık sistemi ya da immün sistem, sizi hasta edebilecek yabancı ve zararlı milyonlarca mikroba ve maddeye karşı savunur. Vücudumuza giren milyonlarca yabancı değişik düşmanı tanıyıp ayırt edebilme yeteneğine sahiptir. Sağlıklı iseniz, çoğunlukla size ‘belli etmeden’ düşmanlara karşı savaşır, sizler onun çalıştığının farkına bile varmazsınız. Özetle, immün sistem, vücudumuzu yabancı madde ve mikropların zarar verici etkilerinden koruyan savunma sistemidir.”

Karakaşlı, bağışıklık sistemini güçlendiren besinleri şöyle sıraladı:

“Balık; Balık vücutta sentezlenmeyen omega-3 yağ asitlerini içermektedir. Omega-3 yağ asitleri toksik maddelerin vücuttan atılmasına yardımcı olur. Böylelikle vücutta hastalık yapıcı etken maddeler uzaklaştırılmış olur. Malum balık mevsimide geldiği için haftada mutlaka 2-3 defa balık tüketilmeye özen gösterilmelidir.

Yumurta; Antikorların yapısı proteinlerden oluşmaktadır ve bu proteinlerin yapı taşı olan amino asit içeriğini önemlilik arz etmektedir. Bu amino asitleri içeren besinler yumurtadır. Yumurta örnek proteindir ve A ve B vitaminleri yönünden zengindir. Herhangi kronik ve alerjen bir rahatsızlığınız yoksa günde mutlaka 1 adet yumurta tüketilmelidir.

Narenciye; Narenciyeler C vitamini kaynağıdır. Narenciyelerin posa içeriği ve şeker içeriği de yüksektir. Şeker oranı yüksek olduğu için şeker hastalarının günde 2 porsiyondan fazla tüketmemesi gerekir .

Sarımsak; Sarımsaktaki yararlı bileşiklerin toksinlerle savaştığı kanser ve kalp damar  hastalıklar gibi birçok hastalıkta önleyici etkisi olduğunu biliniyor . Sarımsakta bulunan allisin maddesi hem antibakteriyel hem de anti viral etkisi olduğu araştırmalarda ortaya çıkmıştır

Yeşil çay; Metabolizmanın daha hızlı çalışmasına yardım eder ve böylece vücuttaki toksik maddelerin atımı sağlar.

Zencefil; Bağışıklığı güçlendiren besinler arasında en önemlisi zencefildir. Karaciğerin korunmasına yardımcıdır. Bununla birlikte bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olduğu da bilinmektedir.

Zerdeçal; Kalp-damar hastalıklarının önlenmesinde, kolesterolün düşürülmesinde rol oynayan, iltihap önleyici gibi özelliklere sahiptir. Yaklaşık 1 tatlı kaşığı zerdeçalı çorbalara, et ve tavuk yemeklerinize ekleyerek tüketebilirsiniz. Zerdeçalın emiliminin karabiber ile birlikte tüketildiğinde daha yüksek olduğundan bu iki baharatı mutlaka beraber kullanmalıyız .

Su; Toksik maddelerin vücuttan atılabilmesi için bol miktarda su tüketilmelidir. Günlük yetişkin bir birey için ortalama 2.5-3 litre su tüketimi önerilmektedir.”

“DÜZENLİ BESLENMELİ, DÜZENLİ EGZERSİZ YAPMALI, SİGARA VE ALKOLÜ BIRAKMALIYIZ”

Bu besin ve maddelerin düzenli tüketilmesinin bağışıklık sistemimizi güçlendirmeye yardımcı olacağını ifade eden Diyetisyen Emre Can Karakaşlı, “Fakat bağışıklık sistemi bir gecede güçlenmez. Unutmayın ki sağlıklı bir yaşam ve güçlü bir bağışıklık için; Düzenli beslenmeli, düzenli egzersiz yapmalı, sigara ve alkolü bırakmalıyız . Covid-19 pandemisinde unutulmaması gereken en önemli tedbir sosyal mesafedir. Sosyal mesafe kurallarına uyup, tedbirlerimizi aldıktan sonra korkulacak hiçbir yoktur. Hastalıktan uzak, sosyal mesafenize dikkat ettiğiniz sağlıklı günler dilerim” şeklinde konuştu.

Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol