Keşan Ticaret ve Sanayi Odası (Keşan TSO) Ticaret Sicil Müdürlüğü yeni kuruluşlara ilişkin MERSİS uygulaması ile ilgili açıklama yaptı.

Keşan TSO Ticaret Sicil Müdürü İsa Yıldırıcı, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, 19 Mart 2013 Salı günü itibariyle yeni kuruluşlara ilişkin MERSİS uygulamasının Keşan TSO Ticaret Sicil Müdürlüğü’nce kullanıma açıldığını belirterek şunları kaydetti:

ELEKTRONİK İMZA

ZORUNLULUĞU

“Bilindiği gibi projede 1 yılını dolduran Müdürlüğümüz, 3 Mart 2014 Pazartesi günü itibariyle de tüm Ticaret Sicil işlemlerinde MERSİS uygulamasına geçecek olup, müracaatlar sistem üzerinden online olarak alınacaktır. MERSİS Projesi ile birlikte elektronik imza (e-imza) zorunlu hale geldiğinden, işlem yapacak üyelerimizin (gerçek kişi ise kendilerinin, tüzel kişilik ise temsile yetkili kişilerinin) elektronik imzaya sahip olması gerekmektedir. Yapılan düzenleme ile ayrıca anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere, elektronik yolla tebligat yapılması zorunluluğu da getirilmiş olup, bu düzenleme kanunun karşılık ilkesi gereğince de kendilerine zorunlu olarak elektronik yolla tebligat yapılması gereken muhatapların kayıtlı elektronik posta (kep) adresi almaları ve kendilerinin yapacakları tebligatları da elektronik olarak yapmalarını gündeme getirmiştir.”

ELEKTRONİK İMZA NASIL ALINIR?

Yıldırıcı, elektronik imzanın temin edilmesi hususunda ise, “E-imza oluşturmak için kullanılacak olan Nitelikli Elektronik İmza Sertifikaları 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na bildirimini yapmış yetkili Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılara (ESHS) yapılacak başvuru ile alınabilir.” dedi.

BAŞVURU İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

İsa Yıldırıcı son olarak Elektronik İmza başvurusu için yapılması gerekenleri şu şekilde sıraladı:

“Bireysel Başvuru: Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen resmi belgesi ve belgenin fotokopisi. Başvuru Formu ve Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) Taahhütnamesi’nin ıslak imzalı hali. Ödeme Dekontu.

Kurumsal Başvuruda ise: İlgili Firma Faaliyet Belgesi aslı (son 6 aya ait). Firma çalışanlarından başvuru yapacak şahısların nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen resmi belgesi ve belgenin fotokopisi. Başvuru Formu ve Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) taahhütnamesinin ıslak imzalı hali. İmza sirküleri fotokopisi. Ödeme dekontu.”

Başvuru evrakları tamamlanan kişilerin kimlik doğrulamaları TNB E-İmza personeli veya noter kanalıyla gerçekleştirildikten sonra elektronik imzalar sahiplerine gönderilecek.